MAÜ GCRIS Standart veritabanının içerik oluşturulması ve kurulumu Research Ecosystems (https://www.researchecosystems.com) tarafından devam etmektedir. Bu süreçte gördüğünüz verilerde eksikler olabilir.
 

Lise öğrencilerinin matematik okuryazarlığına yönelik öz-yeterlik inançlarının belirlenmesi

dc.contributor.author Bindak, Recep
dc.contributor.author Bindak, Recep
dc.date.accessioned 14.07.201910:49:13
dc.date.accessioned 2019-07-16T20:45:46Z
dc.date.available 14.07.201910:49:13
dc.date.available 2019-07-16T20:45:46Z
dc.date.issued 2011
dc.department MAÜ, Fakülteler, Fen Fakültesi en_US
dc.department-temp Mardin Artuklu Üniversitesi en_US
dc.description.abstract Bu araştırma, lise öğrencilerinin |9., 10., U. ve 12. sınıf! matematik okuryazarlığı öz yeterlik inançlarını belirlemeyi ve öğrencilerin öz yeterlik inançlarının cinsiyet, sınıf, okul türü, matematik dersi basan puanı, anne-baba eğitim durumu ve matematik dersine verilen önem değişkenlerine göre incelemeyi amaçlamaktadır. Araştırma, 712 lise öğrecisi üzerinde yürütülmüştür. Veri toplama aracı olarak, "Matematik Okuryazarlığı üz Yeterlik Ölçeği" ve "Kişisel Bilgi Fromu" kullanılmıştır. Elde edilen verilerin analizinde, t-testi, varyans analizi ve çoklu regresyon analizinden yararlanılmıştır. Verilerin analizi sonucunda, lise öğrencilerinin matematik okuryazarlığı öz yeterlik inançlarının cinsiyet, sınıl, okul türü, matematik dersi basarı puanı, anne-baba eğitim durumu ve matematik dersine verilen öneme göre anlamlı farklılık gösterdiği belirlenmiştir. Aynca. matematik dersi başarı puanı ve matematik dersine verilen önem değişkenlerinin matematik okurayazarlığı öz yeterlik inancının anlamlı birer yordayıcısı oldukları bulunmuştur. Elde edilen bulgular ilgili literatür eşliğinde tartışılmıştır. en_US
dc.description.abstract The purpose of this study is to determine the high school students' self-efficacy beliefs about math literacy, and examine this beliefs in terms of some variables. The research was conducted on 712 high school students. A questionnaire and Math Literacy Self-Efficacy Scale were used for data collection. The data were analyzed in terms of t-test, one way anova and multiple regression analysis. According to the result of the study: it was determined that there were significant differences in math literacy self-efficacy in terms of gender, school type, class level, math degree, parents' educational status and the importance given to math classes. On the other hand, it was found that, math achievement and importance given to math classes variables were significant predictor of the math literacy self-efficacy. The findings were discussed in the light of related literature. en_US
dc.description.citation Ozgen, K., & Bindaka, R. (2011). Determination of Self-Efficacy Beliefs of High School Students towards Math Literacy. Educational Sciences: Theory and Practice, 11(2), 1085-1089. en_US
dc.identifier.endpage 1089 en_US
dc.identifier.issn 1303-0485
dc.identifier.issue 2 en_US
dc.identifier.startpage 1073 en_US
dc.identifier.uri https://search.trdizin.gov.tr/tr/yayin/detay/116293/lise-ogrencilerinin-matematik-okuryazarligina-yonelik-oz-yeterlik-inanclarinin-belirlenmesi
dc.identifier.uri https://hdl.handle.net/20.500.12514/1556
dc.identifier.uri https://www.webofscience.com/wos/woscc/full-record/WOS:000291223700029
dc.identifier.uri https://www.scopus.com/record/display.uri?eid=2-s2.0-79958077914&origin=resultslist&sort=plf-f&src=s&sid=c67a819f5fabd6a4f4caa10108f53777&sot=b&sdt=cl&s=AFFILORG%28mardin+artuklu%29&sl=127&sessionSearchId=c67a819f5fabd6a4f4caa10108f53777
dc.identifier.volume 11 en_US
dc.identifier.wos WOS:000291223700029
dc.identifier.wosquality Q4
dc.indekslendigikaynak Web of Science en_US
dc.indekslendigikaynak Scopus en_US
dc.indekslendigikaynak TR-Dizin en_US
dc.language.iso tr en_US
dc.relation.ispartof Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri en_US
dc.relation.publicationcategory Dergi en_US]
dc.subject Eğitim en_US
dc.subject Eğitim Araştırmaları en_US
dc.title Lise öğrencilerinin matematik okuryazarlığına yönelik öz-yeterlik inançlarının belirlenmesi en_US
dc.title.alternative Determination of self-efficacy beliefs of high school students towards math Literacy en_US
dc.type Other en_US
dc.wos.citedbyCount 6
dspace.entity.type Publication
relation.isAuthorOfPublication 9e1c2508-9caf-4b6f-bd77-dc96d024bd43
relation.isAuthorOfPublication.latestForDiscovery 9e1c2508-9caf-4b6f-bd77-dc96d024bd43

Files

Original bundle

Now showing 1 - 1 of 1
Loading...
Thumbnail Image
Name:
EBSCO-FullText-2023-09-18.pdf
Size:
235.13 KB
Format:
Adobe Portable Document Format
Description:
Tam Metin / Full Text