MAÜ GCRIS Standart veritabanının içerik oluşturulması ve kurulumu Research Ecosystems (https://www.researchecosystems.com) tarafından devam etmektedir. Bu süreçte gördüğünüz verilerde eksikler olabilir.
 

GÜNÜMÜZ TAKI SANATI VE TAKILARDA GELENEKSELİN YORUMU: KANAVİÇE

dc.authorid 0000-0002-8179-9728
dc.contributor.author Yeşilmen, Nesrin
dc.date.accessioned 2023-11-28T11:37:02Z
dc.date.available 2023-11-28T11:37:02Z
dc.date.issued 2021
dc.department MAÜ, Fakülteler, Midyat Sanat ve Tasarım Fakültesi, Kuyumculuk ve Mücevher Tasarımı Bölümü en_US
dc.description.abstract Süslenme, dini, ritüel, sembol, mesaj iletme vb. kaygılarla vücudun herhangi bir yerine giyilen ya da giysiye takılan her obje takı olarak adlandırılabilir. Takı, insanlıkla eşdeğer bir geçmişe sahip olmakla beraber çok sık değişime uğramış bir kavramdır. Bu değişim takıların antik çağlarda büyü ve dini inanç gereği, orta çağda güç ve statü göstergesi, 19. ve 20. yüzyıllarda sembolik ve kültür göstergesi günümüzde ise sanatsal bir ifade aracı olarak kullanılmasından anlaşılmaktadır. Takının tarihsel gelişim süreci ve bu süreçte oluşan değişimler bugünün takı anlayışını oluşturan en önemli etmendir. 21. yüzyıl takı anlamında bir Rönesans (yeniden doğuş) olarak adlandırılabilir. Çoğunlukla zanaatın ve endüstrinin bir parçası olan ve süslenme objesinden ileri gidemeyen takı kavramı bu çağla sanat alanında yer edinmiş, önceleri değeri belirleyen malzeme ve teknik ya bir anlatım aracı ya da anlatımı güçlü kılan unsur olmuştur. Günümüz takılarının, geleneksel tekniklerin kalıplarından sıyrılarak yeni ve eklektik oluşumlara öncülük ettiği gözlemlenmiştir. Önceki yüzyıllarda değerli malzeme ile yapılan takı mücevher tanımına oturtulurken günümüzde tasarımı ve anlatımı iyi olan her takı mücevher olarak değerlendirilebilmektedir. Çağdaş kavramının günlük hayatımızda sık sık kullanılmasının ardından geleneksel kavramı önemini yitirmeye başlamıştır. Teknolojinin ilerlemesi, popüler kültür ve hızlı tüketim bu durumu tetiklemektedir. Ötelenen ve artık önemini yitiren birçok gelenek aslında bizi biz yapan önemli unsurlardır. Bu bağlamda geleneğin bugün bakış açısı ile yeniden ele alınması birçok sanat dalında olduğu gibi takı sanatı için de önemlidir. Çalışmada ise günümüz takı anlayışı araştırılmış olup kaybolmaya yüz tutmuş geleneksel süsleme tekniklerden biri olan kanaviçenin günümüz takı sanatında yeniden yorumlanması kişisel çalışmalardan örnekler verilerek açıklanmıştır. en_US
dc.identifier.issue 2 en_US
dc.identifier.uri https://hdl.handle.net/20.500.12514/4322
dc.identifier.volume 5 en_US
dc.institutionauthor Yeşilmen, Nesrin
dc.language.iso tr en_US
dc.publisher Levent İSKENDEROĞLU en_US
dc.relation.ispartof Journal of Art and Human en_US
dc.relation.publicationcategory Makale - Uluslararası Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanı en_US
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess en_US
dc.subject takı sanatı en_US
dc.subject mücevher en_US
dc.subject kanaviçe en_US
dc.subject geleneksel en_US
dc.title GÜNÜMÜZ TAKI SANATI VE TAKILARDA GELENEKSELİN YORUMU: KANAVİÇE en_US
dc.title.alternative TODAY’S JEWELRY ART AND THE INTERPRETATION OF TRADITION IN JEWELRY: EMBROİDERY CANVAS en_US
dc.type Article en_US
dspace.entity.type Publication
relation.isAuthorOfPublication a671e4d7-6ca5-4604-b8ae-2f393e852319
relation.isAuthorOfPublication.latestForDiscovery a671e4d7-6ca5-4604-b8ae-2f393e852319

Files

Original bundle

Now showing 1 - 1 of 1
Loading...
Thumbnail Image
Name:
5.2.10.Gunumuz-Taki-Sanati-ve-Takilarda-Gelenekselin-Yorumu-Kanavice-Nesrin-Yesilmen.pdf
Size:
22.69 MB
Format:
Adobe Portable Document Format
Description:
Makale Tam metin

License bundle

Now showing 1 - 1 of 1
No Thumbnail Available
Name:
license.txt
Size:
1.44 KB
Format:
Item-specific license agreed upon to submission
Description: