MAÜ GCRIS Standart veritabanının içerik oluşturulması ve kurulumu Research Ecosystems (https://www.researchecosystems.com) tarafından devam etmektedir. Bu süreçte gördüğünüz verilerde eksikler olabilir.
 

Nadine Labaki Sinemasında Kadın Temsili

dc.authorid 0000-0002-4857-0657
dc.authorid 0000-0002-1682-2610
dc.contributor.author Aşılıoğlu, Emre
dc.contributor.author Işık, Mehmet
dc.contributor.author Işık, Mehmet
dc.contributor.author Aşılıoğlu, Emre
dc.contributor.other Department of Radio, Television, and Cinema / Radyo, Televizyon ve Sinema Bölümü
dc.date.accessioned 2021-06-16T12:22:56Z
dc.date.available 2021-06-16T12:22:56Z
dc.date.issued 2020
dc.department MAÜ, Fakülteler, Güzel Sanatlar Fakültesi, Radyo, Televizyon ve Sinema Bölümü en_US
dc.description.abstract Nadine Labaki, Lübnan’ın yetiştirdiği önemli yönetmenlerden birisidir. Eğitimini Lübnan’da tamamlaması ve filmlerini burada yapması, onu diğer Lübnanlı ve Ortadoğulu yönetmenlerden ayırmaktadır. Labaki’nin filmlerindeki kadın temsilinin incelenmesi, kadın sorunlarının genelde Ortadoğu özelde ise Lübnan sinemasında nasıl işlendiğinin ortaya konulması açısından önemli veriler sunar. Bu çalışmada Labaki’nin çektiği üç uzun metraj film olan Karamel (2007), Peki Şimdi Nereye? ve Kefernahum (2018) filmlerinde kadınların ve kadın sorunlarının nasıl temsil edildiği incelenmiştir. Yapılan analizler neticesinde incelenen filmlerin, toplumsal cinsiyet rol kalıplarını ve ataerkil ahlaki normları onayan bir anlatı yapısına sahip olması nedeniyle ana akım sinemaya benzer özellikler taşımakla birlikte; aktif, mücadeleci ve çözümler üreten kadın karakterlere yer vererek ana akım sinema filmlerinden farklılaştığı sonucuna ulaşılmıştır. İncelenen filmlerdeki kadınların genellikle güçlü karakterler olduğu ve çoğu zaman diğer kadınlarla dayanışma içerisinde, birlikte hareket ederek başarıya ulaştıkları; bunun mümkün görünmediği durumlarda kaderlerine razı olmadıkları ve mücadeleyi sürdürdükleri, erkek egemenliğine boyun eğen pasif kadın karakterlerin ise genellikle kaybeden taraf olarak konumlandırıldığı tespit edilmiştir. Ayrıca filmler boyunca ele alınan kadın sorunlarının ekonomik nedenleri üzerinde durulmadığı; sorunların bireyselleştirilerek kolay çözülebilir hale getirildiği belirlenmiştir. en_US
dc.description.abstract Nadine Labaki is one of the most significant directors raised by Lebanon. She is distinguished from other Middle Eastern and Lebanese directors because she completed her education in Lebanon and made her films there. Analyzing female representation in Labaki’s films reveals important data in terms of explaining how women’s problems are handled in the Middle East in general and in Lebanese cinema in particular. In this study, how women and issues of women are represented in Labaki’s three full-length films, Caramel (2007), Where Do We Go Now? (2011), and Capernaum (2018) are examined. As a result of the analyses, it is concluded that although the films have similar features with mainstream cinema in that they approve gender role patterns and patriarchal moral codes, they differ from mainstream cinema films in terms of placing emphasis on active, combative, problem-solver female characters. It is determined that the women in the analyzed films are generally strong characters and they often succeed in solidarity with other women by acting together; in cases where this is not possible, they do not accept their destiny, and they struggle; passive female characters who are submissive to male domination are generally positioned as the losing side. In addition, it is determined that the economic causes of women’s problems handled throughout the films are not emphasized, and the problems are made easy to solve by individualizing them. en_US
dc.description.citation AŞILIOĞLU E,IŞIK M (2020). Nadine Labaki Sinemasında Kadın Temsili. Erciyes İletişim Dergisi, 7(2), 917 - 938. Doi: https://doi.org/10.17680/erciyesiletisim.709353 en_US
dc.identifier.doi 10.17680/erciyesiletisim.709353
dc.identifier.endpage 938 en_US
dc.identifier.issn 2667-5811
dc.identifier.issue 2 en_US
dc.identifier.startpage 917 en_US
dc.identifier.trdizinid 387888
dc.identifier.uri https://doi.org/https://doi.org/10.17680/erciyesiletisim.709353
dc.identifier.uri https://hdl.handle.net/20.500.12514/2545
dc.identifier.volume 7 en_US
dc.indekslendigikaynak TR-Dizin en_US
dc.language.iso tr en_US
dc.publisher Erciyes İletişim Dergisi en_US
dc.relation.ispartof Erciyes İletişim Dergisi en_US
dc.relation.publicationcategory Makale - Uluslararası Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanı en_US
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess en_US
dc.subject Sinema, Lübnan Sineması, Nadine Labaki, Kadın, Caramel (2007), Peki Şimdi Nereye? (2011) Ve Kefernahum (2018). en_US
dc.subject Cinema, Lebanese Cinema, Nadine Labaki, Woman, Caramel (2007), Where Do We Go Now? (2011), Capernaum (2018) en_US
dc.title Nadine Labaki Sinemasında Kadın Temsili en_US
dc.title.alternative Represantation of Women in the Cinema of Nadine Labaki en_US
dc.type Article en_US
dspace.entity.type Publication
relation.isAuthorOfPublication c7b525e8-504a-4ff2-b48a-ae7d7ab2e9c0
relation.isAuthorOfPublication f7cb822b-0b52-41b2-944d-a769b0648e01
relation.isAuthorOfPublication.latestForDiscovery c7b525e8-504a-4ff2-b48a-ae7d7ab2e9c0
relation.isOrgUnitOfPublication 55d43a71-b9c0-4507-94bb-13498b530b42
relation.isOrgUnitOfPublication.latestForDiscovery 55d43a71-b9c0-4507-94bb-13498b530b42

Files

Original bundle

Now showing 1 - 1 of 1
Loading...
Thumbnail Image
Name:
69bd09b4-69db-476a-8d7c-91278125ef02.pdf
Size:
1.34 MB
Format:
Adobe Portable Document Format
Description:
Araştırma Makalesi

License bundle

Now showing 1 - 1 of 1
No Thumbnail Available
Name:
license.txt
Size:
1.44 KB
Format:
Item-specific license agreed upon to submission
Description: