Okul Müdürlerinin Öğretmen Performans Değerlendirme Yeterliliklerinin Okul Müdürleri ve Öğretmen Görüşlerine Göre İncelenmesi

dc.contributor.author Bozan, Serdar
dc.contributor.other 09.05. Department of Child Development / Çocuk Gelişimi Bölümü
dc.contributor.other 9. Faculty of Health Sciences / Sağlık Bilimleri Fakültesi
dc.contributor.other 01. Mardin Artuklu University / Mardin Artuklu Üniversitesi
dc.date.accessioned 2020-07-23T09:31:58Z
dc.date.available 2020-07-23T09:31:58Z
dc.date.issued 2019
dc.description.abstract Bu çalışmanın amacı, okul müdürlerinin “öğretmen performans değerlendirme” kapsamında yaptıkları değerlendirmelere ilişkin yeterliliklerini okul müdürleri ve öğretmen görüşleri ışığında belirleyerek, “öğretmen performans değerlendirme” süreci ile ilgili önerilerde bulunmaktır. Çalışma evrenini 2016-2017 eğitim ve öğretim yılında Mardin ili Artuklu ve Kızıltepe ilçe sınırları içerisinde bulunan anaokulu, ilkokul, ortaokul ve ortaöğretim okulları oluşturmuş olup, çalışma örneklemini bu okullarda görev yapan 102 okul müdürü ile 483 öğretmen oluşturmuştur. Çalışmaya kaynak teşkil eden veriler nicel araştırma yöntemlerinden betimsel tarama modeli ile elde edilmiştir. Verilerin toplanmasında “Öğretmen Performans Değerlendirme Süreci Müdür Yeterliliği Ölçeği” kullanılmıştır. Nicel verilerin istatistiksel çözümlenmesi, Mann Whitney- U testi ve Kruskall Wallis testleri kullanılarak gerçekleştirilmiştir. Araştırma sonuçlarına göre; okul müdürlerinin öğretmen performans değerlendirme sürecine yönelik yeterlilik algıları “katılıyorum” ve “kesinlikle katılıyorum” düzeyinde iken, öğretmenler okul müdürlerini belirlenen kriterlere göre “katılıyorum” düzeyinde yeterli görmekle beraber, amaç ve uygulama-değerlendirme boyutunda “kararsızım” düzeyinde değerlendirmişlerdir. Öğretmenlere ait bulguların demografik özelliklerden cinsiyet grupları ile müdür yeterliliklerinin “amaç” boyutunda anlamlı bir fark görülmüş olup, amaç boyutunda kadınların okul müdürlerini daha yüksek düzeyde yeterli gördükleri saptanmıştır. Okul türü değişkeni açısından “güvenirlik, yeterlilik, ölçek yeterliliği ve uygulama – değerlendirme” boyutlarında anlamlı fark görülmüş, okul müdürlerine ilişkin en yüksek yeterlilik algısı anaokulu, ilkokul, ortaokul ve ortaöğretim şeklinde sıralanmıştır. Okul müdürü ve öğretmen görüşleri karşılaştırıldığında görüşler arası anlamlı bir fark tespit edilmiş olup, öğretmen performans değerlendirme sürecine dair okul müdürü yeterlilik algılarının öğretmenlere göre daha yüksek düzeyde olduğu sonucuna varılmıştır. en_US
dc.identifier.citation Bozan, S., Ekinci A. (2019). Okul müdürlerinin öğretmen performans değerlendirme yeterliliklerinin okul müdürleri ve öğretmen görüşlerine göre değerlendirilmesi. Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi, Cilt:18, Sayı:69, Sayfa:142-161 en_US
dc.identifier.doi 10.17755.esosder.412344
dc.identifier.uri https://hdl.handle.net/20.500.12514/2175
dc.language.iso tr en_US
dc.relation.ispartof Electronic Journal of Social Sciences en_US
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess en_US
dc.subject Performans değerlendirme, Okul müdürleri, Yeterlilik en_US
dc.title Okul Müdürlerinin Öğretmen Performans Değerlendirme Yeterliliklerinin Okul Müdürleri ve Öğretmen Görüşlerine Göre İncelenmesi en_US
dc.type Article en_US
dspace.entity.type Publication
gdc.author.id 0000-0002-1677-4727
gdc.author.institutional Bozan, Serdar
gdc.coar.access open access
gdc.coar.type text::journal::journal article
gdc.description.department MAÜ, Meslek Yüksekokulları, Midyat Meslek Yüksekokulu, Çocuk Gelişimi Bölümü en_US
gdc.description.endpage 161 en_US
gdc.description.issue 69 en_US
gdc.description.publicationcategory Makale - Ulusal - Editör Denetimli Dergi en_US
gdc.description.startpage 142 en_US
gdc.description.volume 18 en_US
gdc.identifier.trdizinid 316703
relation.isAuthorOfPublication a12e0109-b4a9-42fa-b673-097a929a9103
relation.isAuthorOfPublication.latestForDiscovery a12e0109-b4a9-42fa-b673-097a929a9103
relation.isOrgUnitOfPublication 072cfcc4-a6fc-41a3-8c70-898dd93e227d
relation.isOrgUnitOfPublication 632fabc5-6bb5-43ef-8a92-8f603b8b9d34
relation.isOrgUnitOfPublication 39ccb12e-5b2b-4b51-b989-14849cf90cae
relation.isOrgUnitOfPublication.latestForDiscovery 072cfcc4-a6fc-41a3-8c70-898dd93e227d

Files

Original bundle

Now showing 1 - 1 of 1
Loading...
Thumbnail Image
Name:
NİCEL ÖĞRETMEN PERFORMANS DEĞERLENDİRME.pdf
Size:
713.15 KB
Format:
Adobe Portable Document Format
Description:
Makale Dosyası

License bundle

Now showing 1 - 1 of 1
No Thumbnail Available
Name:
license.txt
Size:
1.44 KB
Format:
Item-specific license agreed upon to submission
Description: