Suriyeli Ebeveynlerinin Çocuklarının Eğitimlerine İlişkin Yaklaşım ve Beklentileri

No Thumbnail Available

Date

2022

Journal Title

Journal ISSN

Volume Title

Publisher

Çizgi Kitapevi

Open Access Color

OpenAIRE Downloads

OpenAIRE Views

Research Projects

Organizational Units

Organizational Unit
13.03. Department of Physical Education and Sports / Beden Eğitimi ve Spor Bölümü
2019-2020 Eğitim-Öğretim Yılında ilk öğrencilerini özel yetenek sınavıyla alarak eğitim-öğretim faaliyetlerine başlamıştır. Bölümün akademik kadrosunu 2 Doçent, 4 Dr. Öğr. Üyesi, 1 Öğretim Görevlisi ve 1 Araştırma Görevlisi oluşturmaktadır.

Journal Issue

Abstract

Bu araştırma, Suriyeli ebeveynlerin ve çocuklarının Türkiye'deki eğitim sürecine entegrasyonunu inceleyerek, karşılaştıkları sorunları ve sahip oldukları beklentileri ele almaktadır. Çalışma, ebeveynlerin %61'inin kadın ve %39'unun erkek olduğu bir katılımcı grup üzerinde gerçekleştirilmiştir. Ebeveynlerin yaş gruplarına ve eğitim düzeylerine yönelik detaylı bir analiz sunulmuş, bu verilere dayalı olarak Suriyeli ebeveynlerin eğitim süreçlerine ilişkin problemler ve beklentiler ortaya konmuştur. Araştırma, dil sorununun ön planda olduğunu göstermektedir. Suriyeli çocukların Türkçe öğrenmeleri ve Türk öğrencilerle birlikte eğitim almaları, ebeveynlerin temel beklentileri arasında yer almaktadır. Bu dil sorununun çözümüyle birlikte çocukların okula uyumu ve sosyal ilişkiler kurmaları kolaylaşacaktır. Sosyal faaliyetler ve veli işbirliği, Suriyeli ebeveynlerin diğer önemli beklentileridir. Çocukların Türk çocuklarla kaynaşması ve veliler arasında sosyal etkileşimlerin artırılması, eğitim sürecinin daha etkili olmasını sağlayabilir. Araştırma, öğrencilere ve eğitime verilen önemin, Suriyeli ebeveynlerin genel memnuniyetini artırdığını göstermektedir. Öğretmenlerin çocuklara olan ilgisi ve Türkiye'deki eğitim sisteminin olumlu yönleri, ebeveynlerin olumlu görüşlerini şekillendirmektedir. Ancak, kültürel duyarlılık eksikliği, dil sorunları ve öğrenciler arasındaki ayrımcılık gibi sorunlar da ortaya çıkmaktadır. Bu nedenle, kültüre duyarlı ve çeşitli ihtiyaçlara uygun destek programları geliştirilmesi önemlidir. Sonuç olarak, bu araştırma, Suriyeli ebeveynlerin ve çocuklarının eğitim sürecindeki deneyimlerini anlamak adına kapsamlı bir bakış sunmaktadır. Dil sorunlarının çözümü, sosyal etkileşimlerin artırılması ve kültüre duyarlı destek programları, Suriyeli öğrencilerin Türkiye'deki eğitim sistemine daha iyi entegre olmalarını sağlayabilir.

Description

Keywords

Syrian parents, Parents' opinions, Students under temporary protection status, Primary school, Immigration, Suriyeli ebeveynler, Ebeveyn görüşleri, Geçici koruma statüsündeki öğrenciler, İlkokul, Göç

Turkish CoHE Thesis Center URL

Fields of Science

Citation

Işıker, Y., & Ateş, S. (2022). Suriyeli Ebeveynlerinin Çocuklarının Eğitimlerine İlişkin Yaklaşım ve Beklentileri. In K. Gökdağ, S. Karadeniz, & N. Çiçek (Eds.), Göç, Kent ve Uyum: Yükseköğrenimde Göçmenler (ss. 167-191). İstanbul: Çizgi Kitapevi.

WoS Q

Scopus Q

Source

Göç, Kent ve Uyum Yükseköğrenimde Göçmenler

Volume

Issue

Start Page

167

End Page

191
Page Views

10

checked on Aug 18, 2025

Downloads

25

checked on Aug 18, 2025

Google Scholar Logo
Google Scholar™

Sustainable Development Goals

SDG data is not available