MAÜ GCRIS Standart veritabanının içerik oluşturulması ve kurulumu Research Ecosystems (https://www.researchecosystems.com) tarafından devam etmektedir. Bu süreçte gördüğünüz verilerde eksikler olabilir.
 

Suriyeli Ebeveynlerinin Çocuklarının Eğitimlerine İlişkin Yaklaşım ve Beklentileri

dc.authorid 0000-0003-3493-0620
dc.authorscopusid 60104501
dc.authorwosid HPH-3917-2023
dc.contributor.author Işıker, Yakup
dc.date.accessioned 2023-12-13T11:24:23Z
dc.date.available 2023-12-13T11:24:23Z
dc.date.issued 2022
dc.department MAÜ, Meslek Yüksekokulları, Sağlık Hizmetleri Meslek Yüksekokulu, Çocuk Bakımı ve Gençlik Hizmetleri Bölümü en_US
dc.description.abstract Bu araştırma, Suriyeli ebeveynlerin ve çocuklarının Türkiye'deki eğitim sürecine entegrasyonunu inceleyerek, karşılaştıkları sorunları ve sahip oldukları beklentileri ele almaktadır. Çalışma, ebeveynlerin %61'inin kadın ve %39'unun erkek olduğu bir katılımcı grup üzerinde gerçekleştirilmiştir. Ebeveynlerin yaş gruplarına ve eğitim düzeylerine yönelik detaylı bir analiz sunulmuş, bu verilere dayalı olarak Suriyeli ebeveynlerin eğitim süreçlerine ilişkin problemler ve beklentiler ortaya konmuştur. Araştırma, dil sorununun ön planda olduğunu göstermektedir. Suriyeli çocukların Türkçe öğrenmeleri ve Türk öğrencilerle birlikte eğitim almaları, ebeveynlerin temel beklentileri arasında yer almaktadır. Bu dil sorununun çözümüyle birlikte çocukların okula uyumu ve sosyal ilişkiler kurmaları kolaylaşacaktır. Sosyal faaliyetler ve veli işbirliği, Suriyeli ebeveynlerin diğer önemli beklentileridir. Çocukların Türk çocuklarla kaynaşması ve veliler arasında sosyal etkileşimlerin artırılması, eğitim sürecinin daha etkili olmasını sağlayabilir. Araştırma, öğrencilere ve eğitime verilen önemin, Suriyeli ebeveynlerin genel memnuniyetini artırdığını göstermektedir. Öğretmenlerin çocuklara olan ilgisi ve Türkiye'deki eğitim sisteminin olumlu yönleri, ebeveynlerin olumlu görüşlerini şekillendirmektedir. Ancak, kültürel duyarlılık eksikliği, dil sorunları ve öğrenciler arasındaki ayrımcılık gibi sorunlar da ortaya çıkmaktadır. Bu nedenle, kültüre duyarlı ve çeşitli ihtiyaçlara uygun destek programları geliştirilmesi önemlidir. Sonuç olarak, bu araştırma, Suriyeli ebeveynlerin ve çocuklarının eğitim sürecindeki deneyimlerini anlamak adına kapsamlı bir bakış sunmaktadır. Dil sorunlarının çözümü, sosyal etkileşimlerin artırılması ve kültüre duyarlı destek programları, Suriyeli öğrencilerin Türkiye'deki eğitim sistemine daha iyi entegre olmalarını sağlayabilir. en_US
dc.description.citation Işıker, Y., & Ateş, S. (2022). Suriyeli Ebeveynlerinin Çocuklarının Eğitimlerine İlişkin Yaklaşım ve Beklentileri. In K. Gökdağ, S. Karadeniz, & N. Çiçek (Eds.), Göç, Kent ve Uyum: Yükseköğrenimde Göçmenler (ss. 167-191). İstanbul: Çizgi Kitapevi. en_US
dc.identifier.endpage 191 en_US
dc.identifier.isbn 978-605-196-915-2
dc.identifier.startpage 167 en_US
dc.identifier.uri https://hdl.handle.net/20.500.12514/4642
dc.institutionauthor Işıker, Yakup
dc.language.iso tr en_US
dc.publisher Çizgi Kitapevi en_US
dc.relation.ispartof Göç, Kent ve Uyum Yükseköğrenimde Göçmenler en_US
dc.relation.publicationcategory Kitap Bölümü - Uluslararası - Başka Kurum Yazarı en_US
dc.rights info:eu-repo/semantics/closedAccess en_US
dc.subject Syrian parents en_US
dc.subject Parents' opinions en_US
dc.subject Students under temporary protection status en_US
dc.subject Primary school en_US
dc.subject Immigration en_US
dc.subject Suriyeli ebeveynler en_US
dc.subject Ebeveyn görüşleri en_US
dc.subject Geçici koruma statüsündeki öğrenciler en_US
dc.subject İlkokul en_US
dc.subject Göç en_US
dc.title Suriyeli Ebeveynlerinin Çocuklarının Eğitimlerine İlişkin Yaklaşım ve Beklentileri en_US
dc.type Book Part en_US
dspace.entity.type Publication
relation.isAuthorOfPublication 018c1c3c-ff74-46dd-b73e-848bdb37c998
relation.isAuthorOfPublication.latestForDiscovery 018c1c3c-ff74-46dd-b73e-848bdb37c998

Files

License bundle

Now showing 1 - 1 of 1
No Thumbnail Available
Name:
license.txt
Size:
1.44 KB
Format:
Item-specific license agreed upon to submission
Description: