İmam- Hatip Lisesi Öğrencilerinin Dinî Sorumluluk Düzeylerinin İncelenmesi: Bingöl Örneği
Date
2014
Authors
Journal Title
Journal ISSN
Volume Title
Publisher
Bingöl Üniversitesi Sosyal Bİlimler Enstitüsü Dergisi
Open Access Color
OpenAIRE Downloads
OpenAIRE Views
Abstract
Bu araştırmanın amacı İmam-Hatip Lisesi öğrencilerinin dinî sorumluluk
düzeylerinin analiz edilmesidir. Araştırma 2013-2014 eğitim-öğretim yılında
Bingöl ilindeki İmam-Hatip Liselerinde gerçekleştirilmiştir. Çalışmaya tabaka
ve kümeleme örnekleme yöntemleriyle seçilen 364 öğrenci katılmıştır. İlişkisel
tarama modeliyle yapılan bu çalışmada, Kaya (2000) tarafından geliştirilen Dinî
Sorumluluk Ölçeği kullanılmıştır. Araştırmada dört değişken analiz edilmiştir.
Araştırma sonucunda öğrencinin okuduğu okulun kendi seçimi olup olmadığı ve
okul türü değişkenlerinin öğrencilerin dinî sorumluluk düzeylerinde farklılaşmaya
yol açtığı; cinsiyet ve sınıf düzeyi değişkenlerinin ise öğrencilerin dinî sorumluluk
düzeylerinde farklılaşmaya yol açmadığı görülmüştür.
Description
Keywords
İmam- Hatip Lisesi, Dinî Sorumluluk, Din Eğitimi, Bingöl.
Turkish CoHE Thesis Center URL
Fields of Science
Citation
WoS Q
Scopus Q
Source
Volume
Issue
Start Page
End Page
Collections
Google Scholar™
Sustainable Development Goals
3
GOOD HEALTH AND WELL-BEING

8
DECENT WORK AND ECONOMIC GROWTH

16
PEACE, JUSTICE AND STRONG INSTITUTIONS
