The perceptions of the administrators working in primary and secondary schools related to the organizational dissent

dc.contributor.author Bünyamin Ağalday
dc.contributor.author Ağalday, Bünyamin
dc.contributor.author Habib Özgan
dc.contributor.author Mustafa Cüneyt Arslan
dc.contributor.other 02.04. Department of Educational Sciences / Eğitim Bilimleri Bölümü
dc.contributor.other 02. Faculty of Letters / Edebiyat Fakültesi
dc.contributor.other 01. Mardin Artuklu University / Mardin Artuklu Üniversitesi
dc.date.accessioned 14.07.201910:49:13
dc.date.accessioned 2019-07-16T20:45:45Z
dc.date.available 14.07.201910:49:13
dc.date.available 2019-07-16T20:45:45Z
dc.date.issued 2014
dc.description.abstract Bu araştırmanın amacı, ilkokul ve ortaokullarda görevli yöneticilerin örgütsel muhalefete ilişkin algılarının belirlenmesidir. Bu araştırma, okul içi demokratik öğelerin benimsenmesine katkı sağlamakla birlikte, öğretmenlerin okula karşı olumlu tutum geliştirmelerine ve iş doyum düzeylerinin artmasına katkı sağlaması açısından önemlidir. Araştırma, nitel desende oluşturulmuştur. Araştırmada, nitel araştırma desenlerinden araştırmanın doğasına uygun olan durum çalışması kullanılmıştır. Çalışma grubu, 2012-2013 eğitim-öğretim yılında Mardin il merkezinin ilkokul ve ortaokullarında görevli 15 müdür ve müdür yardımcısından oluşmaktadır. Çalışma grubundaki yöneticilerin belirlenmesinde ölçüt örnekleme yöntemi kullanılmıştır. Araştırma verileri görüşme yöntemi ile elde edilmiştir. Veriler, betimsel ve içerik analizi yöntemleri kullanılarak analiz edilmiş ve yorumlanmıştır. Verilerin analizi sonucunda, öğretmenlerin en çok kendilerine verilen görevler karşısında muhalif davranışlar sergiledikleri ve bununla birlikte yatay muhalefet stratejisini tercih ettikleri sonucuna ulaşılmıştır. Bu bulgular doğrultusunda, okul yöneticilerine etkili iletişim seminerleri verilmesi, okul yöneticilerinin öğretmenlerle okul işleri dışında belirli zaman aralıklarıyla birebir görüşme saatinin ayarlanması ve eğitim kurumlarına zarar verme noktasında örgütsel muhalefete ilişkin yasal düzenlemeler yapılması konularında öneriler geliştirilmiştir. en_US
dc.description.abstract The research was conducted to find out the perceptions of the administrators working in primary and secondary schools related to the organizational dissent. The research contributes to the teachers in respect to their level of job satisfaction and development of positive attitude towards the school as well as the embracement of democratic units in the schools. The research is a case study from the qualitative research patterns. Working group consists of 15 school administrators (principals and deputy principals) working in primary and secondary schools in Mardın in the academic year of 2012-2013. Criterion sample method was used in determination of school administrators in working group. The research data was collected by interview method and analyzed by using descriptive and content analysis method. According to the results derived from the analysis, teachers mostly dissent in case of the assignments given to them and they prefer lateral dissent strategy. In accordance with the findings, organizing impressive communication seminars for school administrators, arranging face-to-face meetings, whose subject is apart from school affairs, between administrators and teachers periodically, and making legal regulations in respect to organizational dissent which harms educational institutions are proposed. en_US
dc.identifier.issn 2146-0655
dc.identifier.uri https://trdizin.gov.tr/publication/paper/detail/TVRVM09EQXdNQT09
dc.identifier.uri https://hdl.handle.net/20.500.12514/1543
dc.indekslendigikaynak Web of Science en_US
dc.indekslendigikaynak TR-Dizin en_US
dc.language.iso tr en_US
dc.relation.ispartof Pegem Eğitim ve Öğretim Dergisi en_US
dc.subject Eğitim en_US
dc.subject Bilimsel Disiplinler en_US
dc.subject Eğitim en_US
dc.subject Eğitim Araştırmaları en_US
dc.title The perceptions of the administrators working in primary and secondary schools related to the organizational dissent en_US
dc.title.alternative İlkokul ve ortaokullarda görevli yöneticilerin örgütsel muhalefete ilişkin algıları en_US
dc.type Article en_US
dspace.entity.type Publication
gdc.coar.type text::journal::journal article
gdc.description.department [Belirlenecek] en_US
gdc.description.departmenttemp Mardin Artuklu Üniversitesi en_US
gdc.description.endpage 50 en_US
gdc.description.issue 3 en_US
gdc.description.publicationcategory Dergi en_US]
gdc.description.startpage 35 en_US
gdc.description.volume 4 en_US
gdc.identifier.trdizinid 157800
gdc.identifier.wos WOS:000420768400004
gdc.wos.citedcount 3
relation.isAuthorOfPublication 73ac37c8-4ede-4854-be55-9434f80b2b73
relation.isAuthorOfPublication.latestForDiscovery 73ac37c8-4ede-4854-be55-9434f80b2b73
relation.isOrgUnitOfPublication a790e378-929e-4ae7-87aa-69b5e059d4b6
relation.isOrgUnitOfPublication 53031234-d01f-45d0-9ce1-acef5d93d46e
relation.isOrgUnitOfPublication 39ccb12e-5b2b-4b51-b989-14849cf90cae
relation.isOrgUnitOfPublication.latestForDiscovery a790e378-929e-4ae7-87aa-69b5e059d4b6

Files