Rehber öğretmenlerin manevi yönelim düzeylerinin bazı değişkenler açısından incelenmesi

dc.contributor.advisor Acar, Muhammet Cevat
dc.contributor.author Acar, Muhammet Cevat
dc.contributor.other 02.10. Department of Psychology / Psikoloji Bölümü
dc.contributor.other 02. Faculty of Letters / Edebiyat Fakültesi
dc.contributor.other 01. Mardin Artuklu University / Mardin Artuklu Üniversitesi
dc.date.accessioned 2023-09-02T12:03:06Z
dc.date.available 2023-09-02T12:03:06Z
dc.date.issued 2020
dc.description.abstract Bu araştırmanın amacı psikolojik danışmanlık ve rehberlik öğretmenlerinin manevi yönelimlerinin, maneviyatla ve psikolojik danışmanlık ile ilgili düşüncelerinin incelenmesidir. Bu amaç doğrultusunda; nicel araştırma yaklaşımlarından hipotez içeren (explanatory) araştırma yaklaşımı benimsenmiş ve veriler Mardin'in 10 ilçesinde Millî Eğitim Bakanlığı'na bağlı okullarda görev yapan 205 rehberlik öğretmeninden elde edilmiştir. Rehberlik öğretmenlerinin maneviyat ile ilgili görüşlerini ortaya koymak adına araştırmacı tarafından hazırlanmış "Kişisel Bilgi Formu" ve "Manevi Yönelim Ölçeği" kullanılmıştır. Elde edilen verilerin analizinde; frekans analizinin yanı sıra değişkenler arası farklılıkların incelendiği ANOVA ve t-testi kullanılmıştır. Araştırmanın sonucunda; rehberlik öğretmenlerinin manevi yönelimlerinin ortalamanın üzerinde olduğu ortaya çıkmıştır. Ayrıca; maneviyat konusunda bilimsel yayın okuyanların manevi yönelim düzeylerinin anlamlı derecede yüksek olduğu, manevi yönelimi yüksek olan öğretmenlerin öğrencilerin manevi ihtiyaçlarını göz önünde bulundurduğu, öğrencilerin manevi destek isteme haklarının olduğunu düşündüğü ve öğrencilere manevi destek verme isteğinin olduğu gözlenmiştir. en_US
dc.description.abstract The aim of this research is to examine the spiritual orientation of psychological counseling and guidance teachers and their thoughts about spirituality. For this purpose, explonatory research method, one of the quantitative research methods, has been identified and a survey was conducted with 205 guidance teachers serving in the Ministry of Education in 10 districts of Mardin. In this study, the "Personal Information Form" and "Spiritual Orientation Scale" form which was prepared by the researcher was used to indicate the guidance teacher's views on spirituality. In the analysis of the obtained data, in addition to frequency analysis, ANOVA and t-test was used to examine differences between variables. As a result of the research, guidance teachers' spiritual orientation turned out to be above average. Besides, it has been observed that those who read scientific publications on spiritualty have a significantly high level of spiritual orientation, teachers who have high level of spiritual orientation consider their students' spiritual needs, they think their students have right to ask for spiritual support and they have a desire to provide spiritual support to students. en_US
dc.identifier.uri https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/TezGoster?key=Eb5EkakJlp3olBdo_wNEGVJBAMf5x067HSLePjoiWPN3jGHZb423qm9m9WMBvLFx
dc.identifier.uri https://hdl.handle.net/20.500.12514/3722
dc.language.iso tr en_US
dc.publisher Mardin Artuklu Üniversitesi en_US
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess en_US
dc.subject Maneviyat en_US
dc.subject Psikolojik Danışmanlık en_US
dc.subject Rehberlik Öğretmenleri en_US
dc.subject Manevi Yönelim en_US
dc.subject Spirituality en_US
dc.subject Psychological Counseling en_US
dc.subject Guidance Teachers en_US
dc.subject Spiritual Orientation en_US
dc.subject Din en_US
dc.subject Religion en_US
dc.subject Psikoloji en_US
dc.subject Psychology en_US
dc.subject Din psikolojisi en_US
dc.subject Religious psychology en_US
dc.subject Maneviyat en_US
dc.subject Spirituality en_US
dc.subject Psikolojik danışmanlık en_US
dc.subject Psychological consulting en_US
dc.subject Rehber öğretmenler en_US
dc.subject Guidance teacher en_US
dc.title Rehber öğretmenlerin manevi yönelim düzeylerinin bazı değişkenler açısından incelenmesi en_US
dc.title.alternative Examining the spiritual orientation levels of guidance teachers in terms of some variables en_US
dc.type Master Thesis en_US
dspace.entity.type Publication
gdc.author.institutional Erol, Abdulkadir
gdc.description.department MAÜ, Enstitüler, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, Felsefe ve Din Bilimleri Ana Bilim Dalı en_US
gdc.description.endpage 106 en_US
gdc.description.publicationcategory Tez en_US
gdc.description.startpage 1 en_US
gdc.identifier.yoktezid 623593 en_US
relation.isAuthorOfPublication 0e59dd18-1af8-441c-b4f1-58371b547770
relation.isAuthorOfPublication.latestForDiscovery 0e59dd18-1af8-441c-b4f1-58371b547770
relation.isOrgUnitOfPublication ade308ff-1e26-4690-9555-858aaec7e80c
relation.isOrgUnitOfPublication 53031234-d01f-45d0-9ce1-acef5d93d46e
relation.isOrgUnitOfPublication 39ccb12e-5b2b-4b51-b989-14849cf90cae
relation.isOrgUnitOfPublication.latestForDiscovery ade308ff-1e26-4690-9555-858aaec7e80c

Files

Original bundle

Now showing 1 - 1 of 1
Loading...
Thumbnail Image
Name:
623593.pdf
Size:
13.66 MB
Format:
Adobe Portable Document Format
Description:
Tam Metin / Full Text