MAÜ GCRIS Standart veritabanının içerik oluşturulması ve kurulumu Research Ecosystems (https://www.researchecosystems.com) tarafından devam etmektedir. Bu süreçte gördüğünüz verilerde eksikler olabilir.
 

Matematik Laboratuvar Uygulamalarının Sınıf ve Okul Öncesi Öğretmen Adaylarının Matematik Başarı ve Tutumlarına Etkisinin İncelenmesi

dc.authorid0000-0002-0329-605X
dc.authorid0000-0001-5159-0248
dc.contributor.authorİnan, Cemil
dc.contributor.authorErkuş, Serdar
dc.contributor.authorİnan, Cemil
dc.date.accessioned2021-06-22T10:38:28Z
dc.date.available2021-06-22T10:38:28Z
dc.date.issued2020
dc.departmentMAÜ, Fakülteler, İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi, İşletme Bölümüen_US
dc.description.abstractYapılan bu araştırma, matematik laboratuvar uygulamalarının sınıf ve okul öncesi öğretmen adaylarının matematiğe yönelik tutumlarına, matematik başarılarına ve öğrendiklerini hatırda tutmalarına etkisini incelemeyi amaçlamaktadır. Araştırmada nicel araştırma yöntemlerinden deneysel desenli yöntem kullanılmıştır. Araştırmanın örneklemini 2017 öğrenim yılında Dicle Üniversitesi Sınıf ve Okul Öncesi Öğretmenliği bölümde öğrenim gören 100 öğretmen adayı oluşturmaktadır. Araştırmanın verilerini toplamak için araştırmacılar tarafından geliştirilen başarı testi ve İnan (2007) tarafından geliştirilen tutum ölçeği kullanılmıştır. Başarı testi ve tutum ölçeği hem uygulama öncesi hem de uygulama sonrası sınıf ve okul öncesi öğretmen adaylarına uygulanmıştır. Araştırmada elde edilen veriler SPSS (Statistical Package for the Social Sciences) paket programı kullanılarak analiz edilmiştir. Verilerin analizinde; bağımlı ve bağımsız t-testi kullanılmıştır. Araştırmanın sonuçlarına göre, matematik laboratuvar uygulamalarının sınıf öğretmen adaylarının matematiğe yönelik tutum ve matematik başarılarına olumlu etkisi olduğu söylenebilir. Okul öncesi öğretmen adaylarının ise matematik başarılarında olumlu etkisi olduğu ancak matematiğe yönelik tutumlarında herhangi bir etkisi olmadığı söylenebilir.en_US
dc.description.abstractThe present study aimed to investigate the impact of mathematics laboratory applications on mathematics attitudes, mathematics achievements and knowledge retention of pre-service classroom and preschool teachers. Experimental design method was used in the study. The study sample included 100 pre-service teachers attending Dicle University 2017 academic year. The achievement test developed by the authors and the attitude scale developed by İnan (2007) were used to collect the study data. The achievement test and attitude scale were applied as both pretest and post-test to pre-service teachers. The data were analyzed with SPSS (Statistical Package for the Social Sciences) software. Data analysis was conducted with dependent and independent t-test. Study results demonstrated that mathematics laboratory applications had a positive impact on mathematics achievement and attitudes. It could be argued that they had a positive impact on mathematics achievement scores of pre-service preschool teachers, however they had no effect on their mathematics attitudes.en_US
dc.description.citationİNAN C,ERKUŞ S (2020). Matematik Laboratuvar Uygulamalarının Sınıf ve Okul Öncesi Öğretmen Adaylarının Matematik Başarı ve Tutumlarına Etkisinin İncelenmesi. Kastamonu Eğitim Dergisi, 28(2), 765 - 776. Doi: 10.24106/kefdergi.697210en_US
dc.identifier.doi10.24106/kefdergi.697210
dc.identifier.endpage776en_US
dc.identifier.issn1300-8811
dc.identifier.issn2147-9844
dc.identifier.issue2en_US
dc.identifier.startpage765en_US
dc.identifier.trdizinid388841
dc.identifier.urihttps://app.trdizin.gov.tr/makale/TXpnNE9EUXhNUT09/matematik-laboratuvar-uygulamalarinin-sinif-ve-okul-oncesi-ogretmen-adaylarinin-matematik-basari-ve-tutumlarina-etkisinin-incelenmesi
dc.identifier.urihttps://doi.org/10.24106/kefdergi.697210
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12514/2585
dc.identifier.volume28en_US
dc.indekslendigikaynakTR-Dizinen_US
dc.language.isotren_US
dc.publisherKastamonu Eğitim Dergisien_US
dc.relation.ispartofKastamonu Eğitim Dergisien_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Uluslararası Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectMatematik, laboratuvar uygulamaları, başarı, tutumen_US
dc.subjectMathematics, laboratory applications, achievement, attitudeen_US
dc.titleMatematik Laboratuvar Uygulamalarının Sınıf ve Okul Öncesi Öğretmen Adaylarının Matematik Başarı ve Tutumlarına Etkisinin İncelenmesien_US
dc.title.alternativeThe Impact of Mathematics Laboratory Applicatons on Mathematics Achievements and Attutudes of Pre-Servıce Classroom and Preschool Teachersen_US
dc.typeArticleen_US
dspace.entity.typePublication
relation.isAuthorOfPublication6a5f3af1-3385-4315-b52c-1a88745a1ef7
relation.isAuthorOfPublication.latestForDiscovery6a5f3af1-3385-4315-b52c-1a88745a1ef7

Files

Original bundle

Now showing 1 - 1 of 1
Loading...
Thumbnail Image
Name:
9a10a1ed-195f-491c-b6a2-a3d8cb1d467a.pdf
Size:
989.69 KB
Format:
Adobe Portable Document Format
Description:
Araştırma Makalesi

License bundle

Now showing 1 - 1 of 1
No Thumbnail Available
Name:
license.txt
Size:
1.44 KB
Format:
Item-specific license agreed upon to submission
Description: