Syrian higher education and social capital in times of conflict

Loading...
Thumbnail Image

Date

2020

Journal Title

Journal ISSN

Volume Title

Publisher

University College London (UCL)

Open Access Color

OpenAIRE Downloads

OpenAIRE Views

Research Projects

Organizational Units

Department
04.03. Department of Political Science and International Relations / Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler Bölümü
Siyaset Bilimi, sürekli değişim içinde olan dünyayı siyasî, toplumsal ve iktisadî açılardan kavramayı sağlayan bilimsel bir disiplindir. Bu disiplin, siyasî ve idarî konuların bilimsel çalışmasıyla ilgilenir ve genel iktidar ilişkilerinden bireyin gündelik hayatında görülen iktidar ilişkilerine dek uzanan geniş bir alanı bilimsel bir bakış açısıyla inceler. Uluslararası İlişkiler, Siyaset Biliminin bir dalıdır ve "uluslararası sistem" içindeki aktörlerin, özellikle de uluslararası ilişkilerin temel aktörü olarak kabul edilen devletlerin, diğer devletlerle, uluslararası/bölgesel/hükûmetler arası örgütler, çok uluslu şirketler, uluslararası normlar ve uluslararası toplumla olan ilişkilerini inceleyen bir disiplindir. Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler Bölümü, İktisat (Uluslararası İktisat, Uluslararası Siyasî İktisat), Tarih (Siyasî Tarih), Hukuk (Anayasa Hukuku, İdare Hukuku ve özellikle Uluslararası Hukuk), Felsefe (Siyaset Felsefesi ve Etik), Sosyoloji, Psikoloji, Coğrafya ve Antropoloji gibi pek çok farklı disiplinden faydalanır. Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler Bölümü 2014-2015 öğrenim döneminde ilk öğrencisinin eğitime başlamasıyla birlikte faaliyete geçti. 2020 itibariyle üçüncü dönem mezunlarını veren bölümümüzde ayrıca 2016’da Yüksek Lisans Programı açıldı. 2020 Güz dönemiyle birlikte yine Yüksek Lisans programına öğrenci alacak bölümümüzde ayrıca Doktora programının da açılması planlanmaktadır.

Journal Issue

Abstract

This paper explores the role of higher education (HE) in fostering social capital as a means of building a sustainable peace in Syria. We draw on a qualitative study in Northeast Syria to argue that the HE sector is currently playing a negative to weak role in developing social capital as it is highly politicised and suffers from outdated curricula and unsuitable teaching approaches.

Description

Keywords

Higher education, Syrian crisis, Social capital, Conflict and peace

Turkish CoHE Thesis Center URL

Fields of Science

Citation

WoS Q

Scopus Q

Source

Education and Conflict Review journal

Volume

Issue

3

Start Page

9

End Page

15
Google Scholar Logo
Google Scholar™

Sustainable Development Goals

1

NO POVERTY
NO POVERTY Logo

2

ZERO HUNGER
ZERO HUNGER Logo

3

GOOD HEALTH AND WELL-BEING
GOOD HEALTH AND WELL-BEING Logo

4

QUALITY EDUCATION
QUALITY EDUCATION Logo

5

GENDER EQUALITY
GENDER EQUALITY Logo

7

AFFORDABLE AND CLEAN ENERGY
AFFORDABLE AND CLEAN ENERGY Logo

8

DECENT WORK AND ECONOMIC GROWTH
DECENT WORK AND ECONOMIC GROWTH Logo

10

REDUCED INEQUALITIES
REDUCED INEQUALITIES Logo

12

RESPONSIBLE CONSUMPTION AND PRODUCTION
RESPONSIBLE CONSUMPTION AND PRODUCTION Logo

14

LIFE BELOW WATER
LIFE BELOW WATER Logo

15

LIFE ON LAND
LIFE ON LAND Logo

17

PARTNERSHIPS FOR THE GOALS
PARTNERSHIPS FOR THE GOALS Logo