İslâmî İlimler fakültelerinde Türk öğrencilerinin nahiv hatalarının tahlili -Mardin Artuklu Üniversitesi İslami İlimler Fakültesi örneği- (Analysis of nahiv errors of Turkish students in faculties of Islamic Sciences -Mardin Artuklu University example of Faculty of Islamic Sciences-)

dc.contributor.advisor Akçay, Halil
dc.contributor.author Alluş, Ahmet El
dc.contributor.other 05.01. Department of Basic Islamic Sciences / Temel İslam Bilimleri Bölümü
dc.contributor.other 05. Faculty of Islamic Sciences / İslami İlimleri Fakültesi
dc.contributor.other 01. Mardin Artuklu University / Mardin Artuklu Üniversitesi
dc.date.accessioned 2023-09-02T12:04:05Z
dc.date.available 2023-09-02T12:04:05Z
dc.date.issued 2020
dc.description.abstract Araştırmacı bu çalışmada Mardin Artuklu Üniversitesi İslami İlimler Fakültesi öğrencilerinin nahiv hatalarının analizini ortaya koymaya çalışmıştır. Bunu yaparken hazırlık sınıfından 4.sınıf kadar okuyan öğrencilerin sınav kağıtlarındaki nahiv hatalarını göz önünde bulundurmuştur. Araştırmacı nahiv yanlışlarının çeşitleri ve yıllar içinde düzeltilmesi sonucuna ulaşmak için, nahiv yanlışlarının oranını ve sonuçlarına ek olarak yanlışların nedenlerini de sıralamıştır. Bu çalışma giriş, iki bölüm ve sonuçtan oluşmaktadır. Araştırmacı giriş bölümünde nahivin önemi, öğretim sorunu, onunla ilişkili soruyu, istenilen hedefleri, nahivin önemi ve sınırlarını ona bağlı yönteme ek olarak ele almıştır. Böylece araştırmacı onu karşılayan zorlukları aşmıştır. Araştırmacı, çalışmanın teori kısmı olan birinci bölümde nahiv bilgisinin kaynağı, yanlışların analiziyle ortaya çıkan kavramları ve yanlışların analiz edilmesinin önemini ortaya koymuştur. Geçmiş çalışma ve tartışmaları sonlandırmak adına da daha önceki ve daha sonraki hataların analizine bağlı olarak yöntemleri de ortaya koymuştur. Çalışmanın pratik çerçevesi olan ikinci kısımda ise araştırmacı tarafından, Mardin Artuklu Üniversitesi İslâmî İlimler Fakültesinde okuyan bazı Türk öğrencilerin nahiv yanlışlarının analizi yapıldı. Araştırmacının ulaştığı sonuç, sonuç kısmında sunduğu tavsiyeler ve sonuçları işte bu istatistiklerin ve sonuçların tartışmasıdır. en_US
dc.description.abstract In this study the researcher try to analyze Grammatical errors for Turkish students who are studying at the college of Islamic Sciences at Mardin Arteglo University in Turkey, in this study grammatical errors were studied in exam papers for students from the preparation year until the fourth year, the researcher identified the causes of grammatical errors in addition to calculating its percentage and analyzing its results, and determine the types of grammatical errors and know their development over the years. This study consisting of entrance, two chapters and a conclusion, the researcher at the entrance addressed the importance of grammar, the study problem, related questiones, its desired goals, its importance and limitations, field procedures followed during the study, the study sample and its tool, in addition to the approach followed, the researcher also explained the difficulties encountered. For the first chapter, which is the theoretical framework for the study, the researcher presented the begining of grammar and the terms listed for error analysis and the importance of analyzing errors and the methods used in analyzing them for advanced and non advanced students, to finish with a presentation and discussion of some previous studies. And in the second chapter, which represents the applied framework for the study, he analyzed some of the grammatical errors of Turkish students who are studying at the college of Islamic Sciences at Mardin Arteglo University in Turkey, as well as discussing statistics and results, then the researcher come to a conclusion in which he presented the results and recommendations he reached. en_US
dc.identifier.uri https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/TezGoster?key=Eb5EkakJlp3olBdo_wNEGRcL9WnCupcMSmuGa4dyasItQptsCtPfyvsZTmKE1WQQ
dc.identifier.uri https://hdl.handle.net/20.500.12514/3952
dc.language.iso ar en_US
dc.publisher Mardin Artuklu Üniversitesi en_US
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess en_US
dc.subject Nahiv en_US
dc.subject nahiv yanlışları en_US
dc.subject nahiv yanlışlarının analizi en_US
dc.subject Türk öğrenciler en_US
dc.subject Grammar en_US
dc.subject Grammatical errors en_US
dc.subject Grammatical errors analysis en_US
dc.subject Turkish students en_US
dc.subject Dilbilim en_US
dc.subject Linguistics en_US
dc.subject Doğu Dilleri ve Edebiyatı en_US
dc.subject Eastern Linguistics and Literature en_US
dc.subject Söz dizim en_US
dc.subject Syntax en_US
dc.subject Türk öğrenciler en_US
dc.subject Turkish students en_US
dc.subject İslami İlimler Fakültesi en_US
dc.subject Faculty of Islamic Sciences en_US
dc.title İslâmî İlimler fakültelerinde Türk öğrencilerinin nahiv hatalarının tahlili -Mardin Artuklu Üniversitesi İslami İlimler Fakültesi örneği- (Analysis of nahiv errors of Turkish students in faculties of Islamic Sciences -Mardin Artuklu University example of Faculty of Islamic Sciences-) en_US
dc.type Master Thesis en_US
dspace.entity.type Publication
gdc.author.institutional Alluş, Ahmet El
gdc.author.institutional Akçay, Halil
gdc.coar.access open access
gdc.coar.type text::thesis::master thesis
gdc.description.department MAÜ, Enstitüler, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, Temel İslam Bilimleri Ana Bilim Dalı en_US
gdc.description.endpage 119 en_US
gdc.description.publicationcategory Tez en_US
gdc.description.startpage 1 en_US
gdc.identifier.yoktezid 623104 en_US
relation.isAuthorOfPublication 2a6cf1c3-bf7d-43cd-b474-a1e03f3241a2
relation.isAuthorOfPublication.latestForDiscovery 2a6cf1c3-bf7d-43cd-b474-a1e03f3241a2
relation.isOrgUnitOfPublication 03ad6956-e2c2-4456-ac0d-307bff0faa27
relation.isOrgUnitOfPublication 9f1a4257-4ed1-43b6-be28-188b97f1ba9d
relation.isOrgUnitOfPublication 39ccb12e-5b2b-4b51-b989-14849cf90cae
relation.isOrgUnitOfPublication.latestForDiscovery 03ad6956-e2c2-4456-ac0d-307bff0faa27

Files

Original bundle

Now showing 1 - 1 of 1
Loading...
Thumbnail Image
Name:
623104.pdf
Size:
22.82 MB
Format:
Adobe Portable Document Format
Description:
Tam Metin / Full Text