Sosyal Medyada Dayanışma Örneği Olarak “Dua Acenteliği”

Loading...
Thumbnail Image

Date

2021

Journal Title

Journal ISSN

Volume Title

Publisher

Open Access Color

OpenAIRE Downloads

OpenAIRE Views

Research Projects

Journal Issue

Abstract

İnsanlar kendileri için dua etmenin yanı sıra başkaları için de dua etmek isterler. Başkası için dua etme istenci sosyal medya platformlarında pek çok farklı şekilde tezahür etse de özetle “Dua isteyen var mı?” şeklindeki içeriklerle kendini göstermektedir. Dua edecek kişiye doğrudan erişme imkânı sunan bu platformların yaygınlaşmasıyla birlikte, sanal ama devamlılığı da olan bir aracı kurum oluştuğu gözlenmektedir. Bu çalışmada dua eksenli etkileşimin incelenmesinde işlevsel bir çerçeve olarak “dua acenteliği” kavramını teklif ederek, mezkûr kavramın belirli kullanıcılarla dayanışma ve etkileşime olanak sağlamasının psikolojik açıdan temellendirilmesini amaçlamaktadır. Dua acenteliği fenomenini keşfedici ve tanımlayıcı bir şekilde açıklayabilmek için sosyal medya üzerinden dua talep edenler ile dua etmek isteyenlerin iletileri toplanarak kategoriler oluşturulmuş, söz konusu ileti içeriklerinin hangi psikolojik istek ve motivasyonlarla kurgulandığı irdelenmiştir. İçerik analizine tabii tutulan bu veriler, bağlamın Türkiye olması nedeniyle, Türkçe Twitter kullanıcılarının kendi adlarına dua edilebileceğini imleyen iletileri arasından rastgele seçilmiştir.

Description

Keywords

Dua, Dua acentesi, Psikolojik istek, Motivasyon, Dayanışma, Sosyal medya

Turkish CoHE Thesis Center URL

Fields of Science

Citation

DEMİRDAĞ, M. E. (2021). Sosyal Medyada Dayanışma Örneği Olarak Dua Acenteliği . Kadim Akademi SBD, 5(2), 50–69.

WoS Q

Scopus Q

Source

Kadim Akademi SBD

Volume

5

Issue

2

Start Page

50

End Page

69
Page Views

8

checked on Nov 07, 2025

Downloads

79

checked on Nov 07, 2025

Google Scholar Logo
Google Scholar™

Sustainable Development Goals

SDG data is not available