Serbest etkinlikler dersi kazanımlarının gerçekleşme düzeyine ilişkin öğretme görüşleri

dc.contributor.author M Nuri Gömleksiz
dc.contributor.author Faysal Özdaş
dc.contributor.other 02.04. Department of Educational Sciences / Eğitim Bilimleri Bölümü
dc.contributor.other 02. Faculty of Letters / Edebiyat Fakültesi
dc.contributor.other 01. Mardin Artuklu University / Mardin Artuklu Üniversitesi
dc.date.accessioned 14.07.201910:49:13
dc.date.accessioned 2019-07-16T20:45:46Z
dc.date.available 14.07.201910:49:13
dc.date.available 2019-07-16T20:45:46Z
dc.date.issued 2013
dc.description.abstract Bu çalışmanın amacı, serbest etkinlikler dersi kazanımlarının gerçekleşme düzeyine ilişkin 4 ve 5. sınıf öğretmenlerinin görüşlerini belirlemektir. Veriler, araştırmacılar tarafından geliştirilen 28 maddelik beşli Likert tipi bir ölçek aracılığıyla toplanmıştır. Araştırmanın evrenini Mardin il merkezindeki 28 İlköğretim Okulu oluşturmaktadır. Bu okullardaki 4 ve 5. sınıf öğretmenlerinin sayısı 137’dir. Araştırma ölçeği bütün öğretmenlere dağıtılmış, ancak 104 öğretmenden geri dönüşüm olmuştur. Bunlardan 86’sı değerlendirmeye alınmıştır. Verilerin çözümlenmesinde aritmetik ortalama, standart sapma, bağımsız örneklem t testi ile tek yönlü varyans analizi kullanılmıştır. Anlamlılık düzeyi 0,05 olarak alınmıştır. Elde edilen bulgulara göre, serbest etkinlikler dersi kazanımlarının gerçekleşme düzeyine ilişkin öğretmenlerin görüşleri arasında cinsiyet değişkeni açısından anlamlı fark tespit edilmiştir. Öğretmenler, serbest etkinlikler dersi kazanımlarının gerçekleşme düzeyine ilişkin olumlu görüş belirtmişlerdir. Öğretmenlerin serbest etkinlikler dersi kazanımlarının gerçekleşme düzeyine ilişkin görüşleri çok ve tamamen düzeyinde kabul ettikleri belirlenmiştir. Etkinliklerin seçiminde ve uygulanmasında öğrencilerin sosyo-ekonomik durumları dikkat alınmalı, gerekli araç-gereçler sağlanmalı ve ailelerle işbirliği yapılmalıdır. en_US
dc.description.abstract The aim of this study is to determine 4th and 5th grade Classroom teachers’ views on the realization level of learning attainments aimed at Free Activities Course. Data for the study was collected with 28 item five-point Likert style scale that was developed by the researchers. Population of the study included 28 primary schools in Mardin city center. There are totally 4th and 5th grade 137 classroom teachers in these schools. The research survey was handed all the teachers in the sample but 104 teachers delivered the survey. Of these surveys 18 were omitted as they were not filled suitably and 86 surveys were evaluated. Means score, standard deviation, independent samples t test and one way ANOVA were utilized to analyze the data. Results with 0,05 were considered statistically significant. The findings revealed statistically significant differences among teachers’ views on the realization level of the learning attainments of Free Activities Course in terms of gender variable. Teachers emphasized positive views toward the realization level of the learning attainments of Free Activities Course. They accepted the views toward the realization level of the learning attainments of Free Activities Course at much and perfect level. In choosing and implementing free activities, socio-economic status of the students should be taken into consideration, necessary equipment should be provided and there should be cooperation with the families. en_US
dc.identifier.issn 1304-0278
dc.identifier.uri https://trdizin.gov.tr/publication/paper/detail/TVRRNE5EZzJOZz09
dc.identifier.uri https://hdl.handle.net/20.500.12514/1559
dc.language.iso tr en_US
dc.relation.ispartof Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi (elektronik) en_US
dc.subject Sosyal Bilimler en_US
dc.subject Disiplinler Arası en_US
dc.title Serbest etkinlikler dersi kazanımlarının gerçekleşme düzeyine ilişkin öğretme görüşleri en_US
dc.title.alternative Teachers’ views on realization level of learning attainments of free activities course en_US
dc.type Article en_US
dspace.entity.type Publication
gdc.author.institutional Özdaş, Faysal
gdc.coar.type text::journal::journal article
gdc.description.department [Belirlenecek] en_US
gdc.description.departmenttemp Mardin Artuklu Üniversitesi en_US
gdc.description.endpage 335 en_US
gdc.description.issue 44 en_US
gdc.description.publicationcategory Dergi en_US]
gdc.description.startpage 323 en_US
gdc.description.volume 12 en_US
gdc.identifier.trdizinid 148486
gdc.index.type TR-Dizin en_US
relation.isAuthorOfPublication 30015aaf-a841-4455-a96f-1d2650e4fecc
relation.isAuthorOfPublication.latestForDiscovery 30015aaf-a841-4455-a96f-1d2650e4fecc
relation.isOrgUnitOfPublication a790e378-929e-4ae7-87aa-69b5e059d4b6
relation.isOrgUnitOfPublication 53031234-d01f-45d0-9ce1-acef5d93d46e
relation.isOrgUnitOfPublication 39ccb12e-5b2b-4b51-b989-14849cf90cae
relation.isOrgUnitOfPublication.latestForDiscovery a790e378-929e-4ae7-87aa-69b5e059d4b6

Files