Comparison of Inclusive Education in Turkey and Canada With a Special Focus on Immigrant Education

dc.contributor.advisor Öter, Ömer Murat
dc.contributor.author Öter, Ömer Murat
dc.contributor.other 02.04. Department of Educational Sciences / Eğitim Bilimleri Bölümü
dc.contributor.other 02. Faculty of Letters / Edebiyat Fakültesi
dc.contributor.other 01. Mardin Artuklu University / Mardin Artuklu Üniversitesi
dc.date.accessioned 2025-07-02T11:49:17Z
dc.date.available 2025-07-02T11:49:17Z
dc.date.issued 2025
dc.description.abstract Kapsayıcı eğitim, farklı ulusları ve kültürleri bünyesinde barındıran ülkelerin eğitiminde önemli kavram olarak ortaya çıkmaktadır. Son zamanlarda yaşanan göç, hastalık, savaş gibi birçok toplumsal olay neticesinde, kapsayıcı eğitim ve özellikle göçmenlerin eğitimi önem arz etmektedir. Araştırmanın amacı, çeşitli sebeplerle çok sayıda göçmen barındıran Türkiye ve Kanada'daki kapsayıcı eğitimi ve göçmenlerin eğitimini karşılaştırmalı olarak incelemektir. Nitel araştırma modeli ile gerçekleştirilen araştırmada, literatür tarama yöntemi kullanılarak ilgili yasal düzenlemeler, uluslararası metinler ve araştırmalar incelenmiştir. Türkiye ve Kanada'daki kapsayıcı eğitim ve göçmenlerin eğitimi ile ilgili politikalar ve uygulamalar, yatay yaklaşım yöntemi ile karşılaştırılarak değerlendirilmiştir. Araştırma ile göçmenlerin eğitimi özelinde politikalar ve uygulamalar açısından iki ülke arasındaki benzerlik ve farklılıkların ortaya konmasıyla göçmenlerin eğitimi hakkındaki boşluğun doldurulmasının yanında, Türkiye'de göçmenlerin eğitimine yönelik politika yapıcılara ve uygulayıcılara katkıda bulunulmaya çalışılmıştır. Araştırmada, Türkiye ve Kanada'nın sahip olduğu yönetim yapıları ile sosyal ve kültürel farklılıklarına bağlı olarak kapsayıcı eğitim ve göçmenlerin eğitimine yönelik politika ve uygulamalarının şekillenip farklılaştığı görülmüştür. Bununla birlikte Türkiye'deki kapsayıcı eğitim ve özellikle göçmenlerin eğitimine yönelik politika yapıcılar ve uygulayıcılar için önerilerde bulunulmuştur.
dc.description.abstract Inclusive education appears as an important concept in the education of countries that contain different nations and cultures. As a result of many social events such as migration, disease and war that have occurred recently, inclusive education and especially the education of immigrants have importance. The aim of the research is to comparatively examine inclusive education and the education of immigrants in Türkiye and Canada, which host a large number of immigrants for various reasons. In the research carried out with the qualitative research model, relevant legal regulations, international texts and researches were examined by using the literature review method. The policies and practices related to inclusive education and education of immigrants in Türkiye and Canada were evaluated by comparing them with the horizontal approach method. In addition to filling the gap in the education of immigrants by revealing the similarities and differences between the two countries in terms of policies and practices specific to the education of immigrants, the research also aimed to contribute to policy makers and practitioners in Turkey regarding the education of immigrants. The research has shown that policies and practices regarding inclusive education and education of immigrants have been shaped and differentiated depending on the administrative structures and social and cultural differences between Türkiye and Canada. In addition, recommendations were made for policy makers and practitioners regarding inclusive education in Turkey and especially the education of immigrants. en_US
dc.identifier.uri https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/TezGoster?key=htlyhJG97gjBTPjAeWRhPunMhyZCoyMGkW-1eBhnRd74_hwospe8yjyLlglSfH3E
dc.identifier.uri https://hdl.handle.net/20.500.12514/8994
dc.language.iso tr
dc.subject Eğitim ve Öğretim
dc.subject Education and Training en_US
dc.title Comparison of Inclusive Education in Turkey and Canada With a Special Focus on Immigrant Education
dc.title Göçmenlerin Eğitimi Özelinde Türkiye ve Kanada'daki Kapsayıcı Eğitimin Karşılaştırılması en_US
dc.type Master Thesis en_US
dspace.entity.type Publication
gdc.description.department Lisansüstü Eğitim Enstitüsü / Eğitim Bilimleri Ana Bilim Dalı / Eğitim Yönetimi Bilim Dalı
gdc.description.endpage 95
gdc.identifier.yoktezid 936259
relation.isAuthorOfPublication e3acfb00-d0e1-4c57-b1f4-d3fe3e5ca75b
relation.isAuthorOfPublication.latestForDiscovery e3acfb00-d0e1-4c57-b1f4-d3fe3e5ca75b
relation.isOrgUnitOfPublication a790e378-929e-4ae7-87aa-69b5e059d4b6
relation.isOrgUnitOfPublication 53031234-d01f-45d0-9ce1-acef5d93d46e
relation.isOrgUnitOfPublication 39ccb12e-5b2b-4b51-b989-14849cf90cae
relation.isOrgUnitOfPublication.latestForDiscovery a790e378-929e-4ae7-87aa-69b5e059d4b6

Files