MAÜ GCRIS Standart veritabanının içerik oluşturulması ve kurulumu Research Ecosystems (https://www.researchecosystems.com) tarafından devam etmektedir. Bu süreçte gördüğünüz verilerde eksikler olabilir.
 

DİYARBAKIR İLİNİN TURİZM POTANSİYELİ VE PAZARLAMA SORUNLARI

dc.authorid 0000 0001 6552 4559
dc.contributor.author Özaltaş Serçek, Gülseren
dc.contributor.author Serçek, Sadık
dc.contributor.other Department of Tourism Management / Turizm İşletmeciliği Bölümü
dc.date.accessioned 2023-12-07T09:18:43Z
dc.date.available 2023-12-07T09:18:43Z
dc.date.issued 2018
dc.department MAÜ, Fakülteler, Turizm Fakültesi, Turizm İşletmeciliği Bölümü en_US
dc.description.abstract «o÷unlukla ìbacasız sanayiî olarak tanımlanan turizm, merkezinde insan unsurunun var oldu÷u, ekonomik, toplumsal, politik, k¸lt¸rel, teknolojik, ekolojik de÷iúim ve geliúmelere son derece duyarlı bir end¸stridir. ‹lkelerde, bˆlgelerde ve hatta illerde turizme verilen ˆnem her geÁen g¸n artmaktadır. Turizm potansiyeline sahip birÁok ¸lkenin pazar payını ve ulusal gelirini arttırmak amacıyla uluslararası turizm piyasasında birbirleri ile kıyasıya bir rekabet iÁinde oldukları gˆr¸lmektedir. Bu s¸reÁte turizm kaynakları kadar kentsel altyapı, sosyal ve k¸lt¸rel donatılar ve yenilikÁilik ˆzellikleri de etkili olmaktadır. Her geÁen g¸n d¸nya turizm pastasından daha b¸y¸k paylar almak iÁin Áabalayan ¸lkeler, rekabet g¸Álerini artırıcı yeni yˆnetim, tanıtım ve pazarlama teknikleri kullanmaya baúlamıútır. Bu s¸reÁ turistik destinasyonların turizme konu olan kaynaklarını rakip bˆlgelere gˆre konumlamasını ve de÷erler ¸zerinden pazarlanmasını sa÷lamıútır. Bu do÷rultuda mevcut Áalıúma, d¸nyadaki turizm potansiyelini ve bu konudaki geliúmeleri de dikkate alarak Diyarbakır iÁin yeni bir turizm tanıtımı ve pazarlama ˆnerisinde bulunmayı amaÁlamıútır. Turizm kaynaklarının tanıtımında ˆzellikle yerel ve k¸lt¸rel de÷erlerin tanıtımı ve turizm amaÁlı sunumu konularında ˆnemli eksiklikler bulunmaktadır. Bu bulgular ıúı÷ında, Diyarbakır turizminde ¸r¸n Áeúitlendirmesi yapılması ve bu yolla ¸r¸n tanıtımının artırılması iÁin bir dizi ˆneriler sunulmaktadır. en_US
dc.identifier.uri https://hdl.handle.net/20.500.12514/4443
dc.institutionauthor Özaltaş Serçek, Gülseren
dc.language.iso tr en_US
dc.publisher Ensar Yayınları en_US
dc.relation.ispartof DİYARBAKIR Mekân, Toplum, Ekonomi en_US
dc.relation.publicationcategory Kitap Bölümü - Uluslararası en_US
dc.rights info:eu-repo/semantics/closedAccess en_US
dc.title DİYARBAKIR İLİNİN TURİZM POTANSİYELİ VE PAZARLAMA SORUNLARI en_US
dc.type Book Part en_US
dspace.entity.type Publication
relation.isAuthorOfPublication f48f8d0d-51e2-40a4-a7dc-6f7470ec5a69
relation.isAuthorOfPublication 1f37adc6-8905-402b-a218-1e74efddde0d
relation.isAuthorOfPublication.latestForDiscovery f48f8d0d-51e2-40a4-a7dc-6f7470ec5a69
relation.isOrgUnitOfPublication 8ed43942-fb43-4b18-b9a6-d4980c7d48e1
relation.isOrgUnitOfPublication.latestForDiscovery 8ed43942-fb43-4b18-b9a6-d4980c7d48e1

Files

License bundle

Now showing 1 - 1 of 1
No Thumbnail Available
Name:
license.txt
Size:
1.44 KB
Format:
Item-specific license agreed upon to submission
Description: