DİYARBAKIR İLİNİN TURİZM POTANSİYELİ VE PAZARLAMA SORUNLARI

dc.contributor.author Özaltaş Serçek, Gülseren
dc.contributor.author Serçek, Sadık
dc.contributor.other 11.03. Department of Tourism Management / Turizm İşletmeciliği Bölümü
dc.contributor.other 11. Faculty of Tourism / Turizm Fakültesi
dc.contributor.other 01. Mardin Artuklu University / Mardin Artuklu Üniversitesi
dc.date.accessioned 2023-12-07T09:18:43Z
dc.date.available 2023-12-07T09:18:43Z
dc.date.issued 2018
dc.description.abstract «o÷unlukla ìbacasız sanayiî olarak tanımlanan turizm, merkezinde insan unsurunun var oldu÷u, ekonomik, toplumsal, politik, k¸lt¸rel, teknolojik, ekolojik de÷iúim ve geliúmelere son derece duyarlı bir end¸stridir. ‹lkelerde, bˆlgelerde ve hatta illerde turizme verilen ˆnem her geÁen g¸n artmaktadır. Turizm potansiyeline sahip birÁok ¸lkenin pazar payını ve ulusal gelirini arttırmak amacıyla uluslararası turizm piyasasında birbirleri ile kıyasıya bir rekabet iÁinde oldukları gˆr¸lmektedir. Bu s¸reÁte turizm kaynakları kadar kentsel altyapı, sosyal ve k¸lt¸rel donatılar ve yenilikÁilik ˆzellikleri de etkili olmaktadır. Her geÁen g¸n d¸nya turizm pastasından daha b¸y¸k paylar almak iÁin Áabalayan ¸lkeler, rekabet g¸Álerini artırıcı yeni yˆnetim, tanıtım ve pazarlama teknikleri kullanmaya baúlamıútır. Bu s¸reÁ turistik destinasyonların turizme konu olan kaynaklarını rakip bˆlgelere gˆre konumlamasını ve de÷erler ¸zerinden pazarlanmasını sa÷lamıútır. Bu do÷rultuda mevcut Áalıúma, d¸nyadaki turizm potansiyelini ve bu konudaki geliúmeleri de dikkate alarak Diyarbakır iÁin yeni bir turizm tanıtımı ve pazarlama ˆnerisinde bulunmayı amaÁlamıútır. Turizm kaynaklarının tanıtımında ˆzellikle yerel ve k¸lt¸rel de÷erlerin tanıtımı ve turizm amaÁlı sunumu konularında ˆnemli eksiklikler bulunmaktadır. Bu bulgular ıúı÷ında, Diyarbakır turizminde ¸r¸n Áeúitlendirmesi yapılması ve bu yolla ¸r¸n tanıtımının artırılması iÁin bir dizi ˆneriler sunulmaktadır. en_US
dc.identifier.uri https://hdl.handle.net/20.500.12514/4443
dc.language.iso tr en_US
dc.publisher Ensar Yayınları en_US
dc.relation.ispartof DİYARBAKIR Mekân, Toplum, Ekonomi en_US
dc.rights info:eu-repo/semantics/closedAccess en_US
dc.title DİYARBAKIR İLİNİN TURİZM POTANSİYELİ VE PAZARLAMA SORUNLARI en_US
dc.type Book Part en_US
dspace.entity.type Publication
gdc.author.id 0000 0001 6552 4559
gdc.author.institutional Özaltaş Serçek, Gülseren
gdc.author.institutional Özaltaş Serçek, Gülseren
gdc.author.institutional Serçek, Sadık
gdc.coar.access metadata only access
gdc.coar.type text::book::book part
gdc.description.department MAÜ, Fakülteler, Turizm Fakültesi, Turizm İşletmeciliği Bölümü en_US
gdc.description.publicationcategory Kitap Bölümü - Uluslararası en_US
relation.isAuthorOfPublication f48f8d0d-51e2-40a4-a7dc-6f7470ec5a69
relation.isAuthorOfPublication 1f37adc6-8905-402b-a218-1e74efddde0d
relation.isAuthorOfPublication.latestForDiscovery f48f8d0d-51e2-40a4-a7dc-6f7470ec5a69
relation.isOrgUnitOfPublication 8ed43942-fb43-4b18-b9a6-d4980c7d48e1
relation.isOrgUnitOfPublication 46d347b2-ca6c-437b-a25c-534fb8c461ba
relation.isOrgUnitOfPublication 39ccb12e-5b2b-4b51-b989-14849cf90cae
relation.isOrgUnitOfPublication.latestForDiscovery 8ed43942-fb43-4b18-b9a6-d4980c7d48e1

Files

License bundle

Now showing 1 - 1 of 1
No Thumbnail Available
Name:
license.txt
Size:
1.44 KB
Format:
Item-specific license agreed upon to submission
Description: