MAÜ GCRIS Standart veritabanının içerik oluşturulması ve kurulumu Research Ecosystems (https://www.researchecosystems.com) tarafından devam etmektedir. Bu süreçte gördüğünüz verilerde eksikler olabilir.
 

7e Öğrenme Modeline Göre Düzenlenen Uygulamalı Photoshop Eğitimi Konusunda Katılımcı Görüşlerinin Değerlendirilmesi (Mardin Artuklu Üniversitesi Örneği)

dc.authorid https://orcid.org/0009-0008-3118-2851
dc.authorid https://orcid.org/0000-0002-8706-9849
dc.authorwosid JTV-2997-2023
dc.authorwosid JRW-7392-2023
dc.contributor.author İnan, Cemil
dc.contributor.author Tekdamar, Durmuş Ali
dc.contributor.author İnan, Cemil
dc.contributor.author Tekdamar, Durmuş Ali
dc.contributor.other Department of Management / İşletme Bölümü
dc.contributor.other Department of Architecture and Urban Planning / Mimarlık ve Şehir Planma Bölümü
dc.date.accessioned 2024-01-08T16:51:37Z
dc.date.available 2024-01-08T16:51:37Z
dc.date.issued 2023
dc.department MAÜ, Meslek Yüksekokulları, Mardin Meslek Yüksekokulu, Mimarlık ve Şehir Planlama Bölümü en_US
dc.description.abstract Öz: Bilgisayar teknolojisinin hızlı gelişimiyle birlikte, iki ve üç boyutlu bilgisayar destekli tasarım yazılımları da gelişmeye ve ilgi çekmeye devam etmektedir. Günümüzde halen gelişmekte olan bu programlar, eğitim alanı da dahil olmak üzere çeşitli meslek disiplinlerinde sürekli olarak kullanılmaktadır. İki boyutlu bilgisayar destekli tasarım programlarından biri olan Photoshop, tasarımları görselleştirmeye, fotoğraf üzerinde çeşitli düzenle-meler yapmaya ve efektler uygulamaya imkân sağlayan bir yazılım programıdır. Diğer yandan, bireylerin eğitim ve mesleki hayatları boyunca gereksinmelerini karşılamaya yardımcı en önemli uygulamalardan biridir. Düzenlenen Photoshop Eğitimi’nin öğrenciler üzerindeki mesleki etkisini ve katkısını ölçmekte ve 7E Öğrenme modeline göre değerlendirmektedir. Üniversite öğrencilerine düzenlenen eğitim sonunda; 7E öğrenme modelinin yedi aşamasının gerçekleştiği ve kalıcı öğrenmenin sağlandığı, eğitimin kapsamı ve önemi bakımından bir farkındalık yaratığı söylenebilir. Eğitimin başarılı etkilerinin olacağı, derslerinde ve iş hayatında etkili bir yetenek kazandıkları, bir ihtiyacı giderdiği, bu gelişme teknoloji destekli eğiti-me büyük katkı sağlayabileceği, öğrencilerin eğitim ve öğretime isteklendirilmesi açısından önemli olduğu düşünülmektedir. en_US
dc.description.abstract Abstract: With the rapid development of computer technology, two- and three-dimensional computer-aided design software continues to develop and attract attention. These programs, which are still developing today, are constantly used in various professional disciplines, including the field of education. Photoshop, one of the two-dimensional computer-aided design programs, is a software program that allows visualizing designs, making various edits and applying effects on photographs. On the other hand, it is one of the most important applications that help individuals meet their needs throughout their educational and professional lives. It measures the professional impact and contribution of the Photoshop Training organized on the students and evaluates it according to the 7E Learning model. At the end of the training organized for university students; It can be said that the seven stages of the 7E learning model are realized and permanent learning is achieved, creating awareness in terms of the scope and importance of education. It is thought that the education will have successful effects, that they will gain effective skills in their classes and business life, that it will meet a need, that this development can make a great contribution to technology-supported education, and that it is important in terms of encouraging students to take part in education and training. en_US
dc.identifier.doi https://dx.doi.org/10.29228/INESJOURNAL.73485
dc.identifier.endpage 289 en_US
dc.identifier.isbn 2149-0848
dc.identifier.issue 37 en_US
dc.identifier.startpage 257 en_US
dc.identifier.uri https://inesjournal.com/?mod=tammetin&makaleadi=&makaleurl=66162f76-e436-4e19-918b-2a79d1aa3dc8.pdf&key=73485
dc.identifier.uri https://hdl.handle.net/20.500.12514/5376
dc.identifier.volume 10 en_US
dc.institutionauthor İnan, Cemil
dc.institutionauthor Tekdamar, Durmuş Ali
dc.language.iso tr en_US
dc.publisher Uluslararası Eğitim Bilimleri Dergisi - The Journal of International Education Science en_US
dc.relation.ispartof INESJOURNAL (The Journal of International Education Science) en_US
dc.relation.publicationcategory Makale - Uluslararası - Editör Denetimli Dergi en_US
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess en_US
dc.subject Photoshop en_US
dc.subject Eğitim en_US
dc.subject Tasarım en_US
dc.subject Etki en_US
dc.subject Başarı en_US
dc.subject Education en_US
dc.subject Design en_US
dc.subject İmpact en_US
dc.subject Success en_US
dc.title 7e Öğrenme Modeline Göre Düzenlenen Uygulamalı Photoshop Eğitimi Konusunda Katılımcı Görüşlerinin Değerlendirilmesi (Mardin Artuklu Üniversitesi Örneği) en_US
dc.title.alternative Evaluation of Participants' Views on Applied Photoshop Training Organized According To the 7e Learning Model (Example of Mardin Artuklu University) en_US
dc.type Article en_US
dspace.entity.type Publication
relation.isAuthorOfPublication 6a5f3af1-3385-4315-b52c-1a88745a1ef7
relation.isAuthorOfPublication 82e18686-d49b-48e3-b26a-fffa7504963b
relation.isAuthorOfPublication.latestForDiscovery 6a5f3af1-3385-4315-b52c-1a88745a1ef7
relation.isOrgUnitOfPublication 6734bfde-68ad-4d0b-9652-37a492c2eff0
relation.isOrgUnitOfPublication 4f086bb7-cf59-4907-b55a-20f351b34419
relation.isOrgUnitOfPublication.latestForDiscovery 6734bfde-68ad-4d0b-9652-37a492c2eff0

Files

Original bundle

Now showing 1 - 1 of 1
Loading...
Thumbnail Image
Name:
İnan ve Tekdamar 2023.pdf
Size:
1.35 MB
Format:
Adobe Portable Document Format
Description:
Makale Dosyası

License bundle

Now showing 1 - 1 of 1
No Thumbnail Available
Name:
license.txt
Size:
1.44 KB
Format:
Item-specific license agreed upon to submission
Description: