MAÜ GCRIS Standart veritabanının içerik oluşturulması ve kurulumu Research Ecosystems (https://www.researchecosystems.com) tarafından devam etmektedir. Bu süreçte gördüğünüz verilerde eksikler olabilir.
 

Mardin’de Yer Alan Yöresel Restoranlara İlişkin Yapılan E-Şikayetlerin Değerlendirilmesi

Thumbnail Image

Date

2023

Journal Title

Journal ISSN

Volume Title

Publisher

Open Access Color

OpenAIRE Downloads

OpenAIRE Views

Research Projects

Organizational Units

Organizational Unit
Department of Gastronomy and Culinary Arts / Gastronomi ve Mutfak Sanatları Bölümü
Günümüzde, tüketiciler sağlıklı ve güvenli yiyecek-içecekler tüketmek istemekte, yine ülkemiz açısından çok önemli olan turizm sektöründe turist tercihlerinde tarihi ve kültürel miras ile çeşitli sanatsal ve kültürel aktivitelere doğru önemli bir eğilim görülmektedir. Bu eğilim kapsamında gastronomik değerlere ilgi her geçen gün artmaktadır. Bu bağlamda Gastronomi ve Mutfak Sanatları Bölümü sağlıklı ve güvenli yiyecek içecek üretimi ve gastronomi turizmi faaliyetlerinin geliştirilmesi ve güçlendirilmesinde, mevcut kültürel değerlerimizin gelecek nesillere aktarılmasında önemli bir işlevi üstlenmektedir. Gastronomi ve Mutfak Sanatları Bölümünün amacı, yiyecek ve içecek sektörüne mutfak şefi ve yönetici olmaya aday, sağlıklı ve güvenli yiyecek içecek üretebilen, yerel yeme-içme kültürünü yaşatan, mevcut değerleri ortaya çıkaran, ulusal ve uluslararası mutfaklardan örnekleri sunabilecek gastronom ve yöneticiler yetiştirerek sektörde eksikliği hissedilen, nitelikli, eğitimli, lisan bilen eleman sayısının artmasına katkı sağlamaktır.

Journal Issue

Events

Abstract

Bu çalışmanın amacı; Mardin’de yer alan yöresel restoranlar hakkında yapılan şikayet içerikli yorumları incelemek, sınıflandırmak ve şikayetlerle ilgili işletmelere öneriler sunmaktır. Bu kapsamda veriler TripAdvisor üzerinden 10-15 Mayıs 2023 tarihleri arasından toplanmıştır. Bu kapsamda TripAdvisor’da yöresel restoranlar kategorisinde yer 11 restoran hakkında yapılan 502 şikayet içerikli yorum incelenmiştir. Sınıflandırma işlemi nitel veri analizi programı ile kodlama yapılarak yapılmıştır. Yapılan kodlama işlemi sonucunda 6 ana tema ve 14 alt tema elde edilmiştir. Ana temalar; yiyecek ve içeceklerle ilgili şikayetler, fiyatla ilgili şikayetler, personelle ilgili şikayetler, hizmet alanı ile ilgili şikayetler, servisle ilgili şikayetler, menü ile ilgili şikayetler şeklindedir. Çalışmanın sonuç kısmında ise; şikayet içerikli yorumların yoğunlaştığı konular üzerinde değerlendirmeler yapılarak, öneriler geliştirilmiştir.

Description

Keywords

Turkish CoHE Thesis Center URL

Fields of Science

Citation

WoS Q

Scopus Q

Source

7. Uluslararası Batı Asya Turizm Araştırmaları Kongresi

Volume

Issue

Start Page

End Page