MAÜ GCRIS Standart veritabanının içerik oluşturulması ve kurulumu Research Ecosystems (https://www.researchecosystems.com) tarafından devam etmektedir. Bu süreçte gördüğünüz verilerde eksikler olabilir.
 

Öğretmenlerde Örgütsel Bağlılık, İşe Gömülmüşlük, İşe Adanmışlık ve İşten Ayrılma Niyeti İlişkisi: Bir Alan Çalışması

dc.authorid 0000-0003-2949-5804
dc.contributor.author Gökaslan, Mehmet Oktay
dc.contributor.other Department of Banking and Insurance / Bankacılık ve Sigortacılık Bölümü
dc.date.accessioned 2020-07-16T17:40:59Z
dc.date.available 2020-07-16T17:40:59Z
dc.date.issued 2018
dc.department MAÜ, Meslek Yüksekokulları, Savur Meslek Yüksekokulu, Bankacılık ve Sigortacılık Programı Bölümü en_US
dc.description.abstract İyi eğitim almış bireyler öncelikle ülkelerinin gelişme düzeylerini olumlu yönde etkileyen, çağa ayak uydurabilmelerini sağlayan ve insanlığın gelişmesine de etki eden en önemli faktördür. Eğitim her yaşta devam eden bir süreç olması bir yana en önemli eğitim dönemi çocukluk ve gençlik dönemleridir. Ülkemizde temel eğitim olarak 12 yıl süre ile zorunlu eğitim genel olarak devlet eliyle verilmektedir. Öğrencilerin iyi eğitim alması için fiziki ve teknolojik imkanların yanı sıra onları eğiten öğretmenlerinde eğitim verme kalitelerinin arttırılması için öğretmen sorunlarının ele alınıp incelenmesi ve bu sorunların çözümüne ilişkin çalışmalar yapılıp kalitelerinin arttırılması gerekmektedir. Sosyal bir varlık olmanın yanında iş görenlerin yaptıkları işi benimseme o işi sahiplenme dereceleri de hem yaptıkları işten zevk almaları hem de yapılan iş neticesinde muhatapları olan müşterilerinin ki eğitim sisteminde müşteri kitlesi öğrenciler olmaktadır, memnuniyet düzeylerini arttırmaktadır. Sadece müşteri açısından ziyade çalışanın işi ile bütünleşmesi işten ayrılma niyetini de negatif yönde etkileyerek işten ayrılma durumunu azaltmaktadır. Bu çalışmada öncelikle öğretmenler için örgütsel bağlılık, işe gömülmüşlük, işe adanmışlık ve işten ayrılma niyeti kavramları teorik olarak açıklanmıştır. Daha sonra bir anket formu oluşturularak belirlenen örneklem üzerinde uygulanmış ve elde edilen veriler SPSS 21 programı ile analiz edilmiştir. en_US
dc.identifier.endpage 46 en_US
dc.identifier.issue 2 en_US
dc.identifier.startpage 25 en_US
dc.identifier.uri https://hdl.handle.net/20.500.12514/2160
dc.identifier.volume 3 en_US
dc.language.iso tr en_US
dc.publisher Hasan Kalyoncu Üniversitesi en_US
dc.relation.ispartof Türk Sosyal Bilimler Araştırmaları Dergisi en_US
dc.relation.publicationcategory Makale - Uluslararası Hakemli Dergi - Başka Kurum Yazarı en_US
dc.rights CC0 1.0 Universal *
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess en_US
dc.rights.uri http://creativecommons.org/publicdomain/zero/1.0/ *
dc.subject İşe Gömülmüşlük, İşe Adanmışlık, İşten Ayrılma Niyeti, Öğrtmenlerde Örgütsel Bağlılık en_US
dc.title Öğretmenlerde Örgütsel Bağlılık, İşe Gömülmüşlük, İşe Adanmışlık ve İşten Ayrılma Niyeti İlişkisi: Bir Alan Çalışması en_US
dc.type Article en_US
dspace.entity.type Publication
relation.isAuthorOfPublication 0ff40527-a81b-4f3b-a043-56ed22e536e6
relation.isAuthorOfPublication.latestForDiscovery 0ff40527-a81b-4f3b-a043-56ed22e536e6
relation.isOrgUnitOfPublication 63684743-1da3-4937-bbc0-e3e9becf9ae5
relation.isOrgUnitOfPublication.latestForDiscovery 63684743-1da3-4937-bbc0-e3e9becf9ae5

Files

Original bundle

Now showing 1 - 1 of 1
Loading...
Thumbnail Image
Name:
tursbad.pdf
Size:
505.48 KB
Format:
Adobe Portable Document Format
Description:

License bundle

Now showing 1 - 1 of 1
No Thumbnail Available
Name:
license.txt
Size:
1.44 KB
Format:
Item-specific license agreed upon to submission
Description: