MAÜ GCRIS Standart veritabanının içerik oluşturulması ve kurulumu Research Ecosystems (https://www.researchecosystems.com) tarafından devam etmektedir. Bu süreçte gördüğünüz verilerde eksikler olabilir.
 

Web Revolution and Events: Development and Progress

No Thumbnail Available

Date

2020

Journal Title

Journal ISSN

Volume Title

Publisher

IGI Global

Open Access Color

OpenAIRE Downloads

OpenAIRE Views

Research Projects

Organizational Units

Organizational Unit
Department of Tourism Management / Turizm İşletmeciliği Bölümü
Mardin Artuklu Üniversitesi Turizm İşletmeciliği ve Otelcilik Yüksekokulu 2010 yılında kurulmuş ve 2011-2012 akademik yılından itibaren bünyesinde “Konaklama İşletmeciliği Bölümü” ile turizm alanında eğitim vermiştir. Millî Eğitim Bakanlığı’nın teklif yazısı üzerine, 28/03/1983 tarihli ve 2809 sayılı Kanunun ek 30’uncu ve ek 158’inci maddelerine göre, Bakanlar Kurulu’nca 04/06/2018 tarihinde Mardin Artuklu Üniversitesi Rektörlüğü’ne bağlı olan Turizm İşletmeciliği ve Otelcilik Yüksekokulu’nun kapatılmasına ve aynı tarih ve kanun maddesi uyarınca “Turizm Fakültesi” kurulmasına karar verilmiştir. Mardin Artuklu Üniversitesi Rektörlüğü'nün, Turizm Fakültesi Konaklama İşletmeciliği Bölümü adının Turizm İşletmeciliği Bölümü olarak değiştirilmesi konusundaki teklifi 10/04/2018 tarihli Yükseköğretim Yürütme Kurulu toplantısında incelenmiş ve 2547 Sayılı Kanun'un 2880 Sayılı Kanun'la değişik 7/d-2 maddesi uyarınca, mevcut öğrencilerin statülerinin korunması şartı ile söz konusu teklif uygun görülmüştür. 2019-2020 eğitim ve öğretim yılında “Turizm İşletmeciliği” adı altında öğrenci alınacaktır.

Journal Issue

Events

Abstract

In the globalizing world, the use of social media as a marketing tool has been frequently discussed in academic researchers in recent years. It is possible to examine that the usage of these social media channels in the management and marketing of tourism-related activities is increasing. From this perspective, social media is considered as an important marketing tool for event organizers in the event industry in terms of some aspect of event studies. Besides, it provides significant benefits for visitors about deciding whether they participate in an event or not. In this framework, the aim of this chapter is to build a conceptual framework for revealing relation between social media and events. This conceptual study indicated that social media is one of the important digital tools for customer engagement, online experiences, and promoting events. Managerial implications and future research recommendation presented. © 2021, IGI Global.

Description

Keywords

[No Keyword Available]

Turkish CoHE Thesis Center URL

Fields of Science

Citation

WoS Q

N/A

Scopus Q

N/A

Source

Impact of ICTs on Event Management and Marketing

Volume

Issue

Start Page

18

End Page

32