Spor eğitimi alan üniversite öğrencilerinin e-öğrenmeye tutum ve kaygılarının incelenmesi

dc.contributor.advisor Geri, Serdar
dc.contributor.author Demirkaya, Neriman
dc.contributor.author Geri, Serdar
dc.contributor.other 13.01. Department of Sports Magement / Spor Yöneticiliği Bölümü
dc.contributor.other 13. School of Physical Education and Sports / Beden Eğitimi ve Spor Yüksekokulu
dc.contributor.other 01. Mardin Artuklu University / Mardin Artuklu Üniversitesi
dc.date.accessioned 2023-09-02T12:02:51Z
dc.date.available 2023-09-02T12:02:51Z
dc.date.issued 2021
dc.description.abstract Bu araştırmanın amacı, üniversitelerde spor eğitimi alan öğrencilerinin e-öğrenmeye tutum düzeyleri ile e öğrenme kaygı düzeylerinin tespit edilerek bu düzeylerin farklı demografik değişkenlerle karşılaştırılmasıdır. Araştırmanın evrenini Güneydoğu Anadolu bölgesindeki Beden Eğitimi ve Spor Yüksekokulu ile Spor Bilimleri Fakültelerinde öğrenim gören öğrenciler oluşturmaktadır. Araştırmanın örneklemi ise araştırma evreninden rastgele örnekleme yöntemi ile seçilen 279 erkek, 203 kadın toplam 482 üniversite öğrencisidir. Araştırmada, Haznedar'ın, 2012 yılında geliştirdiği "E- Öğrenmeye Yönelik Tutum" ölçeği ile Etlioğlu (2019) tarafından üniversite öğrencilerine uyarlanan "Online Öğrenmede Anksiyete ve Kaygı Ölçeği kullanılmıştır. Elde edilen verilerin analizinde SPSS 20 programı kullanılmıştır. Analiz yapılırken frekans, yüzde, ortalama, standart sapma, Bağımsız Örneklem t-testi, Pearson Korelasyon testi, Tek Yönlü Varyans Analizi ile Tek Yönlü Varyans Analizinde gruplar arası farkın tespiti için post-hoc testlerinden Tukey testleri kullanılmıştır. Araştırmada, e-öğrenmeden kaçınma ve e-öğrenmeye kaygı boyut puan ortalamaları kadınların lehine farklılık göstermektedir. 25 yaş üstü öğrencilerin kendilerinden yaşça küçük öğrencilere göre e-öğrenmeye yatkınlıklarının daha yüksek, e-öğrenmeden kaçınma ve kaygı boyutlarının ise daha düşük olduğu tespit edilmiştir. Öğrencilerin sınıflarına göre e-öğrenmeye kaygı boyutunda alt sınıfların 4. Sınıflara göre daha yüksek e-öğrenmeye kaygı gösterdiği ortaya konmuştur. E-öğrenmeye yatkınlık, e-öğrenemeden kaçınma ve kaygı boyutları öğrencilerin öğrenim gördükleri bölümler ile bireysel veya takım sporu yapma durumlarına göre anlamlı farklılık göstermemektedir. Araştırma sonucunda, e- öğrenmeye yatkınlık ile e-öğrenmeden kaçınma arasında yüksek düzeyde negatif yönlü ilişki, e- öğrenmeye yatkınlık ile e-öğrenmeye kaygı arasında orta düzeyde negatif yönlü ilişki, e-öğrenmeden kaçınma ile e-öğrenmeye kaygı arasında orta düzeyde pozitif yönlü ilişki ortaya konmuştur. en_US
dc.description.abstract The aim of this research is to determine the e-learning attitude levels of students studying sports in universities and compare these levels with different demographic variables. The universe of the research is made up of students studying at the School of Physical Education and Sports and the Faculties of Sports Sciences in southeastern Anatolia. A total of 482 university students, 279 men and 203 women, were selected by random sample from the research universe. In the study, the attitude towards E-learning' scale developed by Haznedar in 2012 and the 'Anxiety and Concern Scale in Online learning' adapted by Etlioğlu (2019) to university students were used. The SPSS 20 program was used to analyze the data obtained. The analysis given frequency, percentage, average, standard deviation, independent sample t-Tests, Pearson correlation test, one way analysis of variance one way analysis of variance to determine differences between groups, post-hoc tests Tukey tests were used. In the study, the size score averages for e-learning avoidance and e-learning anxiety differ in favor of women. It was found that students over the age of 25 are more prone to e-learning than students younger than them, and the size of avoidance and anxiety from e-learning is lower. Students are more concerned about elearning by class than in the 4th grade of the lower classes. It has been shown to show higher elearning anxiety than classes. The dimensions of predisposition to E-learning, avoidance of e-learning and anxiety do not differ significantly depending on the departments in which students study and their individual or team sports. As a result of the research, a high level of negative-sided relationship between e-learning predisposition and e-learning avoidance, moderate negative relationship between e-learning predisposition and e-learning anxiety, moderate positive relationship between elearning avoidance and e-learning anxiety were revealed. en_US
dc.identifier.uri https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/TezGoster?key=v7BkNnnepTnbhn8rNR77LWMtm7i7iiujiWGDRhP3Tbu2ItrUASCP5X9i0xUOatfz
dc.identifier.uri https://hdl.handle.net/20.500.12514/3615
dc.language.iso tr en_US
dc.publisher Mardin Artuklu Üniversitesi en_US
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess en_US
dc.subject Spor en_US
dc.subject Sports en_US
dc.subject Anksiyete en_US
dc.subject Anxiety en_US
dc.subject Elektronik öğrenme en_US
dc.subject Electronic learning en_US
dc.subject Spor en_US
dc.subject Sports en_US
dc.subject Spor eğitimi en_US
dc.subject Sport education en_US
dc.subject Tutumlar en_US
dc.subject Attitudes en_US
dc.subject Üniversite öğrencileri en_US
dc.subject University students en_US
dc.title Spor eğitimi alan üniversite öğrencilerinin e-öğrenmeye tutum ve kaygılarının incelenmesi en_US
dc.title.alternative Investigation of the attitudes and the anxiety of university students receiving sports education towards e-learning en_US
dc.type Master Thesis en_US
dspace.entity.type Publication
gdc.author.institutional Demirkaya, Neriman
gdc.coar.access open access
gdc.coar.type text::thesis::master thesis
gdc.description.department MAÜ, Enstitüler, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, Beden Eğitimi ve Spor Ana Bilim Dalı en_US
gdc.description.endpage 73 en_US
gdc.description.publicationcategory Tez en_US
gdc.description.startpage 1 en_US
gdc.identifier.yoktezid 689861 en_US
relation.isAuthorOfPublication 5c1b36e3-2196-47db-bb10-fd0b245b1681
relation.isAuthorOfPublication.latestForDiscovery 5c1b36e3-2196-47db-bb10-fd0b245b1681
relation.isOrgUnitOfPublication c63682d4-9fe0-411a-b318-2643df647924
relation.isOrgUnitOfPublication 0078a290-f6de-4ef3-bde9-4ddd3603423b
relation.isOrgUnitOfPublication 39ccb12e-5b2b-4b51-b989-14849cf90cae
relation.isOrgUnitOfPublication.latestForDiscovery c63682d4-9fe0-411a-b318-2643df647924

Files

Original bundle

Now showing 1 - 1 of 1
Loading...
Thumbnail Image
Name:
689861.pdf
Size:
21.45 MB
Format:
Adobe Portable Document Format
Description:
Tam Metin / Full Text