Türk üniversitelerindeki uluslararası öğrencilere eğitim hizmetlerinin pazarlanmasında telekomünikasyon teknolojisinin rolü

dc.contributor.advisor Aloklah, Wıssam Aldıen
dc.contributor.author Alelewı, Ömer
dc.contributor.other 04.03. Department of Political Science and International Relations / Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler Bölümü
dc.contributor.other 04. Faculty of Economics and Administrative Sciences / İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi
dc.contributor.other 01. Mardin Artuklu University / Mardin Artuklu Üniversitesi
dc.date.accessioned 2023-09-02T12:04:28Z
dc.date.available 2023-09-02T12:04:28Z
dc.date.issued 2022
dc.description.abstract Eğitim hizmetlerinin pazarlanması? bilişsel ihtiyaçlar olarak kabul edilen ihtiyaç ve istekleri karşılamaya çalışan bir süreç ve faaliyettir Üniversitelerin ve eğitim kurumlarının öğrencilere? mezunlara ve öğretim üyelerine sunduğu bilimsel ve ahlaki değerler Çalışma? modern iletişim teknolojisinin Türk üniversitelerindeki uluslararası öğrencilere yönelik eğitim hizmet pazarlamasındaki rolünü ve üniversite web sitelerinin? üniversiteye kabul kurumlarının ve sosyal medya platformlarının etkisini ve eğitim hizmet pazarlamasında oynadığı rolü ve uluslararası öğrencileri cezbetme üzerindeki etkisini açıklamaktadır. Bilimsel bir çerçeve ve Entelektüel çerçeveleri tanımlayın ve bu aktivitenin genel kavramlarını netleştirin. Uygulamalı çalışma ve araştırma için belirlenen ankette 301 katılımcı olan Türk üniversitelerindeki yabancı öğrencilerden oluşan bir örneklem hedeflenerek veri toplama ve verilerin istatistiksel teknikler ve yöntemlerle analiz edilmesinden sonra araştırmanın sorularını ve hipotezlerini cevaplamak için geliştirilen Sosyal medya platformlarının ve web sitelerinin yabancı öğrencileri çekmede ve yükseköğretim hizmetlerini Türkiye'de pazarlamada oynadığı rol gibi? çalışma? hipotezlerin geçerliliğini kanıtlayan ve sosyal medya platformlarının ve web sitelerinin Türkiye'deki önemli rolü gösteren bir dizi sonuca ulaştı. iletişim? bilgi alışverişi? promosyon ve reklam süreci ve bunların pazarlama faaliyeti üzerindeki etkileri ve hizmet sağlama yol ve mekanizmalarında eğitim kurumları arasındaki rekabeti artırma. en_US
dc.description.abstract Marketing educational services is a process and activity that works to meet the needs and desires of cognitive and scientific needs and moral values offered by universities and educational institutions to students? graduates and faculty members. The study illustrates the role of modern communication technology in marketing educational service to international students at Turkish universities and the impact of the websites of universities? university admissions institutions and social media platforms and their role in the marketing of the educational service? its impact on attracting international students through a scientific framework? identifying intellectual frameworks and clarifying the general concepts of this activity. Through applied study and data collection by targeting a sample of foreign students at Turkish universities and reached 301 participants in the questionnaire dedicated to the study and after analyzing data through statistical techniques and methods to answer the study's questions and hypotheses developed? Such as the role played by social media platforms and websites in attracting foreign students and marketing higher education services in Turkey The study found a set of findings that validate hypotheses and demonstrate the important role played by social media platforms and websites in the process of communication? sharing information? promoting and advertising and their effects on marketing activity and increasing competition among educational institutions in the ways and mechanisms of service delivery. en_US
dc.identifier.uri https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/TezGoster?key=RsTBl6RWK25OBMIKtIgYYZ-QhSET7zcXq8vYF4i8qBPWE5mhLCV36v_xpi_kIRLH
dc.identifier.uri https://hdl.handle.net/20.500.12514/4017
dc.language.iso ar en_US
dc.publisher Mardin Artuklu Üniversitesi en_US
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess en_US
dc.subject İşletme en_US
dc.subject Business Administration en_US
dc.title Türk üniversitelerindeki uluslararası öğrencilere eğitim hizmetlerinin pazarlanmasında telekomünikasyon teknolojisinin rolü en_US
dc.type Master Thesis en_US
dspace.entity.type Publication
gdc.author.institutional Alelewı, Ömer
gdc.author.institutional Aloklah, Wıssam Aldıen
gdc.coar.access open access
gdc.coar.type text::thesis::master thesis
gdc.description.department MAÜ, Enstitüler, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, Uluslararası Ticaret ve İşletmecilik Ana Bilim Dalı en_US
gdc.description.endpage 190 en_US
gdc.description.publicationcategory Tez en_US
gdc.description.startpage 1 en_US
gdc.identifier.yoktezid 753722 en_US
relation.isAuthorOfPublication 9c40f00d-1517-4ad5-b280-46a8725c1d18
relation.isAuthorOfPublication.latestForDiscovery 9c40f00d-1517-4ad5-b280-46a8725c1d18
relation.isOrgUnitOfPublication 3fe5ed1c-f317-4c28-8020-f9a8518d1e1d
relation.isOrgUnitOfPublication 1e271d99-bd89-41e0-9666-771c86fbcdd8
relation.isOrgUnitOfPublication 39ccb12e-5b2b-4b51-b989-14849cf90cae
relation.isOrgUnitOfPublication.latestForDiscovery 3fe5ed1c-f317-4c28-8020-f9a8518d1e1d

Files

Original bundle

Now showing 1 - 1 of 1
Loading...
Thumbnail Image
Name:
753722.pdf
Size:
2.75 MB
Format:
Adobe Portable Document Format
Description:
Tam Metin / Full Text