MAÜ GCRIS Standart veritabanının içerik oluşturulması ve kurulumu Research Ecosystems (https://www.researchecosystems.com) tarafından devam etmektedir. Bu süreçte gördüğünüz verilerde eksikler olabilir.
 

TURİST DENEYİMLERİNİN MÜŞTERİ ODAKLI MARKA DEĞERİNE ETKİSİNİN İNCELENMESİ

dc.contributor.authorSerçek, Sadık, Gülseren Özaltaş Serçek
dc.date.accessioned2019-05-22T10:06:56Z
dc.date.available2019-05-22T10:06:56Z
dc.date.issued2016
dc.departmentMAÜ, Fakülteler, Turizm Fakültesi, Konaklama İşletmeciliği Bölümüen_US
dc.description.abstractBu çalışma, turist deneyimlerini belirlemek ve aynı zamanda turist deneyimlerinin müşteri odaklı marka değerine ne denli etkide bulunduğunu tespit etmek amacıyla yapılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu 2016 EMITT (Doğu Akdeniz Uluslararası Turizm ve Seyahat Fuarı)’e katılan ve ölçme aracına cevap veren toplam 650 katılımcı oluşturmaktadır. Veri toplama aracı katılımcılara elden ulaştırılarak yüz yüze görüşme yöntemi ile uygulanmıştır. Çalışmadan elde edilen veriler SPSS ve AMOS paket programları ile analizi yapılmıştır. Analiz yöntemi olarak; betimsel istatistiklerin yanında, İlişkisiz (Bağımsız) Örneklemler t-Testi, Korelasyon, Regresyon ve Yapısal Eşitlik Modeli yapılmıştır. Sonuç olarak turist deneyimlerinin, turistik destinasyonların marka değerine etkisinin incelendiği bu çalışma bireysel farklılıklara rağmen turist deneyimlerinin marka değeri oluşumunda doğrudan ve dolaylı etkiye sahip olduğunu ortaya koymuştur. Müşteri odaklı marka değeri oluşumunda, destinasyonda sunulan hizmetin kalitesi, destinasyonla ilgili ağızdan ağza iletişim ve reklamın anlamlı bir etkiye sahip olduğu bulunmuştur.en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12514/639
dc.language.isotren_US
dc.publisherUluslararası Sosyal Araştırmalar Dergisien_US
dc.relation.publicationcategoryKategorisizen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectTurist Deneyimi, Marka Değeri, Destinasyon.en_US
dc.titleTURİST DENEYİMLERİNİN MÜŞTERİ ODAKLI MARKA DEĞERİNE ETKİSİNİN İNCELENMESİen_US
dc.typeArticleen_US
dspace.entity.typePublication

Files

License bundle

Now showing 1 - 1 of 1
No Thumbnail Available
Name:
license.txt
Size:
1.71 KB
Format:
Item-specific license agreed upon to submission
Description: