Analysis Of The Relationship Between School Principals' Emotional Intelligence Levels And Teachers' Happiness At School

dc.contributor.author Akın, Mehmet Ali
dc.contributor.author Barutcu, Osman
dc.date.accessioned 2025-08-15T19:13:23Z
dc.date.available 2025-08-15T19:13:23Z
dc.date.issued 2025
dc.description.abstract Bu araştırmanın amacı okul müdürlerinin duygusal zekâ düzeylerini belirlemek; öğretmenlerin okuldaki mutluluk düzeylerini ölçerek okul müdürlerinin duygusal zekâ düzeyleri ile öğretmenlerin okuldaki mutlulukları arasındaki ilişkiyi analiz etmektir. Araştırmada katılımcıların demografik özelliklerini belirlemek için “Bilgi Formu”, algılarını belirlemek için ise “Duygusal Zekâ Ölçeği” ve “Örgütsel Mutluluk Ölçeği” kullanılmıştır. Araştırmanın evrenini Mardin İli Kızıltepe İlçesi sınırları içerisinde resmî ilkokul, ortaokul ve ortaöğretim kurumlarında görev yapan 216 okul müdürü ve 2653 öğretmen oluşturmaktadır. Araştırmanın örneklemini basit tesadüfi örnekleme yöntemiyle seçilen 372 öğretmen ve bu öğretmenlerin görev yaptığı 97 okul müdürü oluşturmuştur. Elde edilen verilerin analizinde betimsel istatistikler, bağımsız örneklemler t-testi, tek yönlü varyans analizi ve korelasyon analizi teknikleri kullanılmıştır. Araştırma sonucunda elde edilen bulgulara göre okul müdürlerinin duygusal zekâ düzeylerinin kendi algılarına göre oldukça yüksek olduğu tespit edilmiştir. Okul müdürlerinin duygusal zekâ düzeyleri arasında cinsiyet, yaş ve yöneticilik tecrübesine göre anlamlı farklılık bulunurken; eğitim düzeyi, meslekî kıdem ve okul düzeyi değişkenlerine göre anlamlı bir farklılık bulunmamıştır. Öğretmenlerin örgütsel mutluluk düzeyleri yüksek bulunmuştur. Öğretmenlerin mutluluk düzeyleri cinsiyet, yaş, meslekî kıdem, eğitim düzeyi ve okul düzeyine göre anlamlı farklılık göstermediği tespit edilmiştir. Ayrıca okul müdürlerinin duygusal zekâ düzeyleri ile öğretmenlerin okuldaki mutlulukları arasında da pozitif ve orta düzeyde bir ilişki bulunmuştur. en_US
dc.identifier.doi 10.17679/inuefd.1551086
dc.identifier.issn 1300-2899
dc.identifier.issn 2149-9683
dc.identifier.uri https://doi.org/10.17679/inuefd.1551086
dc.identifier.uri https://search.trdizin.gov.tr/en/yayin/detay/1315174/analysis-of-the-relationship-between-school-principals-emotional-intelligence-levels-and-teachers-happiness-at-school
dc.identifier.uri https://hdl.handle.net/20.500.12514/9190
dc.language.iso en en_US
dc.relation.ispartof İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi en_US
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess en_US
dc.title Analysis Of The Relationship Between School Principals' Emotional Intelligence Levels And Teachers' Happiness At School en_US
dc.title.alternative Okul Müdürlerinin Duygusal Zekâ Seviyeleri ile Öğretmenlerin Okuldaki Mutluluğu Arasındaki İlişkinin Analizi en_US
dc.type Article en_US
dspace.entity.type Publication
gdc.description.department Artuklu University en_US
gdc.description.departmenttemp Mardin Artuklu Üniversitesi,Pamukkale Üniversitesi en_US
gdc.description.endpage 522 en_US
gdc.description.issue 1 en_US
gdc.description.publicationcategory Makale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanı en_US
gdc.description.scopusquality N/A
gdc.description.startpage 500 en_US
gdc.description.volume 26 en_US
gdc.description.wosquality N/A
gdc.identifier.trdizinid 1315174

Files