MAÜ GCRIS Standart veritabanının içerik oluşturulması ve kurulumu Research Ecosystems (https://www.researchecosystems.com) tarafından devam etmektedir. Bu süreçte gördüğünüz verilerde eksikler olabilir.
 

Sosyal Hizmetler Ön Lisans Eğitimi ve Müfredatında Karşılaşılan Sorunlar

dc.authorid 0000-0002-2330-3093
dc.contributor.author Apak, Hıdır
dc.contributor.other Department of Social Services/ Sosyal Hizmet Bölümü
dc.date.accessioned 2021-06-21T07:51:27Z
dc.date.available 2021-06-21T07:51:27Z
dc.date.issued 2020
dc.department MAÜ, Meslek Yüksekokulları, Sağlık Hizmetleri Meslek Yüksekokulu, Sağlık ve Bakım Hizmetleri Bölümü en_US
dc.description.abstract Bu çalışma, ön lisans sosyal hizmetler programlarında görevli öğretim elemanlarının sosyal hizmetler eğitiminin sorunlarını, müfredat durumunu ve önerilerini derinlemesine ortaya koymayı amaçlamaktadır. Ön lisans mezunu sosyal hizmetler yardımcıları çalışacakları alanlarda büyük bir boşluğu dolduracaklardır ancak tartışılması gereken asıl konu bu bireylerin nasıl daha iyi eğitilmeleri gerekliliğidir. İşte bu çalışma bu soruya öğretim elemanları gözüyle bir katkı sağlamaya çalışmıştır.Araştırmada öğretim elemanlarının sosyal hizmetler eğitimi ile ilgili deneyimlerini ve düşüncelerini anlama ve tanımlamayı içerme gereksinimi duyulduğu için nitel yöntem tercih edilmiştir. Araştırmanın çalışma grubunu farklı meslek yüksekokulları sosyal hizmetler programlarında görevli öğretim elemanlarından gönüllü olarak çalışmaya katılmak isteyen 10 öğretim görevlisi oluşturmuştur. Araştırmanın veri toplama aracı araştırmacı tarafından hazırlanmış olan yapılandırılmış görüşme formudur. Nitel görüşmeler bittikten sonra veri analizine geçilmiş ve ilk olarak görüşmeler ve notlar temize geçirilmiştir. Elde edilen notlar içerik analizi tekniği ile incelenmiştir. Elde edilen verilerin kodlanması sonucu, toplamda üç genel tema ortaya konulmuştur. Bu genel temalar; sosyal hizmetler eğitimiyle ilgili karşılaşılan temel sorunlar, sosyal hizmetler müfredatına yönelik görüşler ve sosyal hizmetler eğitim kalitesinin artırılmasına yönelik öneriler şeklindedir. en_US
dc.description.abstract This study aims to reveal in depth the problems, curriculum status and suggestions of the social services education from the point of view of lecturers who are working in associate degree social services programs. Associate degree social services assistants will fill a huge gap in their fields of work, but the main issue to be discussed is how these individuals should be better educated. This study tried to contribute to this question from the perspective of lecturers. Qualitative method was preferred in the research since it was necessary to include the experiences and thoughts of teaching staff about social services education. The study group consists of 10 lecturers who volunteered to participate in the study voluntarily. The data collection tool is a structured interview form prepared by the researcher. After qualitative interviews, data analysis was conducted and firstly interviews and notes were decoded. The obtained notes were examined by content analysis technique. As a result of the coding of the data obtained, three general themes were revealed. These general themes are basic problems encountered in social services education, views on the social services curriculum, and suggestions for improving the quality of social services education. en_US
dc.description.citation APAK H (2020). Sosyal Hizmetler Ön Lisans Eğitimi ve Müfredatında Karşılaşılan Sorunlar. OPUS Uluslararası Toplum Araştırmaları Dergisi, 15(25), 3382 - 3414. Doi: 10.26466/opus.668953 en_US
dc.identifier.doi 10.26466/opus.668953
dc.identifier.endpage 3414 en_US
dc.identifier.issn 2528-9527
dc.identifier.issn 2528-9535
dc.identifier.issue 25 en_US
dc.identifier.startpage 3382 en_US
dc.identifier.trdizinid 402805
dc.identifier.uri https://app.trdizin.gov.tr/makale/TkRBeU9EQTFOUT09/sosyal-hizmetler-on-lisans-egitimi-ve-mufredatinda-karsilasilan-sorunlar
dc.identifier.uri https://doi.org/10.26466/opus.668953
dc.identifier.uri https://hdl.handle.net/20.500.12514/2564
dc.identifier.volume 15 en_US
dc.indekslendigikaynak TR-Dizin en_US
dc.language.iso tr en_US
dc.publisher OPUS Uluslararası Toplum Araştırmaları Dergisi en_US
dc.relation.ispartof OPUS Uluslararası Toplum Araştırmaları Dergisi en_US
dc.relation.publicationcategory Makale - Uluslararası Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanı en_US
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess en_US
dc.subject Meslek yüksekokulu, müfredat, ön lisans, sosyal hizmetler, sosyal hizmetler eğitimi. en_US
dc.subject Vocational school, curriculum, associate degree, social services, social services education en_US
dc.title Sosyal Hizmetler Ön Lisans Eğitimi ve Müfredatında Karşılaşılan Sorunlar en_US
dc.title.alternative Problems Encountered in Associate Degree Social Services Education and Curriculum en_US
dc.type Article en_US
dspace.entity.type Publication
relation.isAuthorOfPublication 90e9dbef-aa8d-4d71-b9d2-ed562492f547
relation.isAuthorOfPublication.latestForDiscovery 90e9dbef-aa8d-4d71-b9d2-ed562492f547
relation.isOrgUnitOfPublication 869d0c8c-5645-49fc-b0cd-2daf7b651b6d
relation.isOrgUnitOfPublication.latestForDiscovery 869d0c8c-5645-49fc-b0cd-2daf7b651b6d

Files

Original bundle

Now showing 1 - 1 of 1
Loading...
Thumbnail Image
Name:
39e6c590-ac59-47db-a492-ac1119ea46d9.pdf
Size:
979.16 KB
Format:
Adobe Portable Document Format
Description:
Araştırma Makalesi

License bundle

Now showing 1 - 1 of 1
No Thumbnail Available
Name:
license.txt
Size:
1.44 KB
Format:
Item-specific license agreed upon to submission
Description: