MAÜ GCRIS Standart veritabanının içerik oluşturulması ve kurulumu Research Ecosystems (https://www.researchecosystems.com) tarafından devam etmektedir. Bu süreçte gördüğünüz verilerde eksikler olabilir.
 

İntikam alışverişi belirleyicileri ve Covid-19 rolü: Küresel pazarda lüks ürün tüketicileri üzerine bir araştırma

dc.contributor.advisor Aljasem, Abdulnaser
dc.contributor.author Al Jasem, Abdulnaser
dc.contributor.other Department of Management / İşletme Bölümü
dc.date.accessioned 2023-09-02T12:04:27Z
dc.date.available 2023-09-02T12:04:27Z
dc.date.issued 2022
dc.department MAÜ, Enstitüler, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, Uluslararası Ticaret ve İşletmecilik Ana Bilim Dalı en_US
dc.description.abstract Bu tez, alışveriş davranışının belirleyicilerinin (kişisel özellikler, sosyal faktörler ve ekonomik faktörler), COVID-19 pandemisinin ortaya çıkışının lüks tüketicilerin intikam alışverişi davranışındaki rolünü davranışsal bir bakış açısıyla incelemektedir. Çalışma, satın alma davranışı belirleyicilerinin bağımsız değişkenlerinin ve COVID-19 pandemisinin ortaya çıkışının İstanbul'daki lüks tüketicilerin intikam alışverişi davranışında rolü olup olmadığını değerlendirmeyi amaçlamaktadır. Araştırmanın amacına ulaşmak için araştırmacı, çalışma örnekleminden birincil verileri toplamak için elektronik bir anket formu tasarlamıştır. Kurula sunulduktan sonra 417 anket toplanmıştır. (SPSS v 2.6) temel alınarak sosyal bilimler için tasarlanmış istatistiksel araçlar kullanılarak analiz edilmiştir. Lüks tüketicilerin intikam alışverişinde kişilik özellikleri, sosyal ve ekonomik faktörler ve COVID-19 pandemisinin ortaya çıkışının rolü olduğuna dair hipotezler de test edilerek birçok sonuca varılmıştır. Ayrıca çalışmanın bir kısmı araştırmacılara bu alanda daha fazla araştırma yapmaları ve araştırma kapsamına girmeyen diğer faktörleri ele almaları için yönlendirici bölümler içerirken, diğer kısmı acil ve beklenmedik durumlara uyum sağlanabilmesi için faaliyetlerin esnekliğine odaklanmayı denemek gibi lüks sektöründe faaliyet gösteren şirketler için bir dizi öneriyi kapsamaktadır. Bunun yanı sıra çalışma modern lüks kavramına, tüketici davranışlarını etkileyen faktörlere ve bu ürünleri satın alma biçimlerine de yoğunlaşmıştır. en_US
dc.description.abstract This study examines the determinants of purchasing behaviour (personal traits, social factors, economic factors, the emergence of the COVID-19 pandemic) and their role in the revenge spending behaviour of luxury goods consumers from a behavioral perspective. It aims to assess whether each of the independent variables represented in the determinants of purchasing behaviour and the emergence of the COVID-19 pandemic has a role in the retaliatory buying behaviour of luxury goods consumers in Istanbul. In this respect, the researcher designed an electronic questionnaire form to collect the primary data from the study sample. The questionnaire was distributed online with the number of responses reaching (417). The data was analyzed using statistical tools designed for social sciences, based on (SPSSv2,6). Hypotheses were tested and conclusions were reached that indicate the role of personality traits and social and economic factors and the emergence of the Covid-19 pandemic in the revenge spending behaviour of luxury goods consumers. The research also reached a number of recommendations, part of which were directed to researchers to conduct further research in this field and address other factors that were not covered by this research. Another recommendation is for companies operating in the luxury sector focusing on the flexibility of activities so that they can adapt to emerging and unexpected circumstances. Finally, the study urges companies to pay more attention to the modern concept of luxury and the factors affecting consumer behaviour and the way they buy these products. en_US
dc.identifier.endpage 109 en_US
dc.identifier.startpage 1 en_US
dc.identifier.uri https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/TezGoster?key=kScA8XnrRb0WogX-qPGFkgO17JixJXkSTqNKVu1N_mvmDTk6baYm5en55IR9Nu5Y
dc.identifier.uri https://hdl.handle.net/20.500.12514/4016
dc.identifier.yoktezid 734215 en_US
dc.institutionauthor Nasab, Sara
dc.language.iso ar en_US
dc.publisher Mardin Artuklu Üniversitesi en_US
dc.relation.publicationcategory Tez en_US
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess en_US
dc.subject İşletme en_US
dc.subject Business Administration en_US
dc.subject COVID 19 en_US
dc.subject COVID 19 en_US
dc.subject Lüks en_US
dc.subject Luxury en_US
dc.subject Lüks tüketim en_US
dc.subject Luxury consumption en_US
dc.subject Pazar en_US
dc.subject Market en_US
dc.subject Pazarlama en_US
dc.subject Marketing en_US
dc.subject Ürünler en_US
dc.subject Products en_US
dc.subject İntikam en_US
dc.subject Revenge en_US
dc.subject İntikamcı davranış en_US
dc.subject Vengeful behavior en_US
dc.title İntikam alışverişi belirleyicileri ve Covid-19 rolü: Küresel pazarda lüks ürün tüketicileri üzerine bir araştırma en_US
dc.type Master Thesis en_US
dspace.entity.type Publication
relation.isAuthorOfPublication 11a66c7b-f829-41e4-92c5-fcd7e384785a
relation.isAuthorOfPublication.latestForDiscovery 11a66c7b-f829-41e4-92c5-fcd7e384785a
relation.isOrgUnitOfPublication 6734bfde-68ad-4d0b-9652-37a492c2eff0
relation.isOrgUnitOfPublication.latestForDiscovery 6734bfde-68ad-4d0b-9652-37a492c2eff0

Files