3-6 Yaş Arası Çocukların Temel Matematiksel Kavram Gelişimlerinin İncelenmesi
Loading...
Date
2019
Journal Title
Journal ISSN
Volume Title
Publisher
Marmara Üniversitesi Atatürk Eğitim Fakültesi Eğitim Bilimleri Dergisi
Open Access Color
OpenAIRE Downloads
OpenAIRE Views
Abstract
Bu araştırmanın amacı, 3-6 yaş arası çocukların temel
matematiksel kavram gelişimlerini incelemektir. Araştırmanın
evrenini 2017-2018 eğitim-öğretim yılında Diyarbakır il merkezinde bulunan ve okul öncesi eğitimi almakta olan 3-6 yaş
aralığındaki çocuklar oluşturmaktadır.
Araştırmanın örneklemini ise evren içinde maksimum çeşitlilik örnekleme yöntemi
ile seçilen 114 çocuk oluşturmaktadır. Araştırmada çocukların temel
matematiksel kavram gelişim düzeylerini belirlemek için görüşme tekniği
kullanılmıştır. Araştırmada elde edilen verilerin yüzde ve frekans analizi
yapılmıştır. Araştırmanın sonuçlarına göre bire bir eşleştirme, karşılaştırma
ve uzaysal-mekânsal algı kavramaları üç yaşından; sınıflandırma ve geometrik
şekiller kavramları dört yaşından; sıralama ve örüntü kavramları beş yaşından;
ölçme kavramı ise altı yaşından itibaren çocuklarda gelişme gösterdiği
görülmüştür.
Description
ORCID
Keywords
Matematik eğitimi, temel matematiksel kavramlar, okul öncesi dönem
Turkish CoHE Thesis Center URL
Fields of Science
Citation
WoS Q
Scopus Q
Source
Marmara Üniversitesi Atatürk Eğitim Fakültesi Eğitim Bilimleri Dergisi
Volume
50
Issue
50
Start Page
1
End Page
14