MAÜ GCRIS Standart veritabanının içerik oluşturulması ve kurulumu Research Ecosystems (https://www.researchecosystems.com) tarafından devam etmektedir. Bu süreçte gördüğünüz verilerde eksikler olabilir.
 

Uzaktan Eğitim Sürecinde Okul Müdürlerinin Rollerinin İncelenmesi

No Thumbnail Available

Date

2023

Journal Title

Journal ISSN

Volume Title

Publisher

Open Access Color

OpenAIRE Downloads

OpenAIRE Views

Research Projects

Organizational Units

Organizational Unit
Department of Educational Sciences / Eğitim Bilimleri Bölümü
Eğitim Bilimleri Bölümü, eğitim ve öğretim hizmetleri bağlamında lisansüstü eğitim programları yoluyla bilim uzmanlığı derecesi sunmakta, uzmanlık adayları bu dereceye tezli, tezsiz, birinci öğretim ve ikinci öğretim gibi çeşitli öğretim seçeneklerini kullanarak erişebilmektedirler. Bölümümüz ayrıca çok sayıda lisans mezununu Pedagojik Formasyon Sertifika Programı dahilinde eğiterek mezunlara ‘öğretmen adayı’ yetkisi, bilgisi ve becerisi kazandırmıştır. Bölümümüzün zengin kadrosu, söz konusu sertifikasyona dair Milli Eğitim Bakanlığı ve Yükseköğretim Kurumu tarafından yakın gelecekte öngörülmesi beklenen yeni öğretmen adayı yetiştirme yöntemlerini uygulayabilecek niteliğe sahiptir. Eğitim Bilimleri Bölümümüz, bugüne kadar gerçekleştirdiği çok sayıda bilimsel ve akademik çalışma yoluyla bölgesel, ulusal ve uluslararası bağlamda eğitim süreçlerinin niteliğinin artırılmasına katkıda bulunmuştur. Avrupa Birliği, Millî Eğitim Bakanlığı, Adalet Bakanlığı, Aile ve Sosyal Politikalar Bakanlığı gibi paydaşlar ile personel eğitimi, beceri kazandırma eğitimi, okullarda katılım ve niteliğin artırılması gibi başlıklarda proje faaliyetleri yürütülmüş, ulusal ve uluslararası kapsamda çok sayıda bilimsel eser üretilmiş ve eğitim sorunlarının araştırılması ve bu sorunlara çözüm bulunması adına çok sayıda bilimsel toplantıya katılım sağlanmıştır. Bölümümüzün güçlü akademik yapısı, söz konusu çalışmaların gelecekte nitelik düzeyi daha da artırılarak gerçekleşeceği yönünde önemli bir fırsat tanımaktadır. Bölümümüzde eğitim görmek isteyen öğrencileri ve bölümümüz ile işbirliği kurmak isteyen tüm paydaşları nitelikli, kurumsal, saygın, akademik ve bilimsel süreçlerin önemli bir paydaşı olmaya davet ediyoruz.

Journal Issue

Events

Abstract

Bu araştırmanın amacı uzaktan eğitim sürecinde okul müdürlerinin rollerinin incelenmesidir. Araştırma nitel araştırma desenlerinden olgubilim olarak tasarlanmıştır. Araştırmada ölçüt örnekleme yöntemi kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma grubu, ilkokul ve ortaokullarda görev yapan 45 okul müdüründen oluşmaktadır. Veri toplama aracı olarak yarı yapılandırılmış görüşme formu kullanılmıştır. Çalışma grubundan elde edilen veriler araştırmanın alt amaçları çerçevesinde içerik analizi ile çözümlenmiştir. Araştırma sonuçlarına göre okul müdürleri uzaktan eğitim sürecinde okullarında bilgilendirme ve hazırlık çalışmaları yürütmüşlerdir. Söz konusu süreçte öğretmenlere yönelik teşvik etme, iletişim, ortam sağlama, planlama ve yetiştirme; öğrencilere yönelik olarak süreci tanıtma ve eğitim faaliyetleri; velilere yönelik olarak da süreci tanıtma çalışmaları yapmışlardır. Ayrıca okul müdürlerinin Covid-19 sürecindeki uzaktan eğitimi başarılı, başarısız ve yetersiz olmak üzere üç farklı şekilde değerlendirmektedirler.

Description

Keywords

Eğitim, Eğitim Araştırmaları

Turkish CoHE Thesis Center URL

Fields of Science

Citation

WoS Q

N/A

Scopus Q

N/A

Source

Bartın Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi

Volume

12

Issue

2

Start Page

280

End Page

291