MAÜ GCRIS Standart veritabanının içerik oluşturulması ve kurulumu Research Ecosystems (https://www.researchecosystems.com) tarafından devam etmektedir. Bu süreçte gördüğünüz verilerde eksikler olabilir.
 

Yerli Ziyaretçilerin Gastronomi Deneyimlerinin Davranışsal Niyet Üzerine Etkisi: Mardin Örneği

dc.contributor.advisor Kodaş, Betül
dc.contributor.author Kodaş, Betül
dc.contributor.other Department of Tourism Management / Turizm İşletmeciliği Bölümü
dc.date.accessioned 2025-03-15T19:56:48Z
dc.date.available 2025-03-15T19:56:48Z
dc.date.issued 2024
dc.department Lisansüstü Eğitim Enstitüsü / Turizm İşletmeciliği Ana Bilim Dalı
dc.description.abstract Gastronomi turizmi her geçen gün büyümesi ve gelişmesi ile birçok destinasyonun cazip bir hal almasında önemli bir rol oynamaktadır. Gastronomi turizmi, destinasyonları benzersiz kılan ve turistlere inanılmaz deneyim sunan bir turizm türü halini almıştır. Global anlamda gastoronomi odaklı gerçekleştirilen seyahatlerde ciddi anlamda artış yaşanmasıyla birlikte deneyim sonrası gerçekleşen davranışsal niyetleri etkileyen başlıca unsurlar haline gelmiştir. Bu bağlamda, gerçekleştirilen araştırmanın amacı yerli ziyaretçilerin gastronomi deneyim ile davranışsal niyet arasındaki ilişkiyi incelemektir. Bu amaca ulaşmak için Mardin destinasyonunu ziyaret eden ve gastronomi deneyimi yaşayan yerli ziyaretçilerden anket uygulama yoluyla 2022 Ağustos ve Kasım ayları arasında toplam 420 anket formu elde edilmiştir. Elde edilen veriler IBM SPSS istatistik ve LİSREL programları ile analiz edilmiştir. Araştırma modelinde yer alan ölçüm aracının doğrulayıcı faktör analizleri ile güvenirlik ve geçerlilikleri test edilmiştir. Doğrulayıcı faktör analizi sonucunda verilerin istenilen düzeyde güvenirliliğe ve geçerliliğe sahip olduğu tespit edilmiştir. Doğrulayıcı faktör analiz sonrası hipotezlerin arasındaki ilişkiler yapısal eşitlik modellemesi aracılığıyla test edilmiştir. Yapılan analiz sonucunda yerel yiyecek ve mekân deneyimi ve tadım deneyiminin davranışsal niyet üzerinde anlamlı etkisi bulunmuştur. Bunun yanında öğrenme deneyimi ve gurme deneyiminin davranışsal niyet üzerinde anlamlı etkisi bulunmamıştır. Çalışma sonuçlarına bağlı uygulanabilir öneriler belirtilmiştir.
dc.description.abstract Gastronomy tourism plays an important role in making many destinations attractive with its growth and development day by day. Gastronomy tourism has become a type of tourism that makes destinations unique and offers tourists an incredible experience. With the significant increase in gastronomy-oriented travels globally, it has become the main factors affecting the behavioural intentions after the experience. In this context, the aim of this study is to examine the relationship between gastronomy experience and behavioural intention of domestic visitors. In order to achieve this aim, a total of 420 questionnaires were obtained from local visitors who visited Mardin destination and had a gastronomy experience between August and November 2022. The data obtained were analysed with IBM SPSS statistics and LISREL programs. The reliability and validity of the measurement tool in the research model were tested with confirmatory factor analyses. As a result of confirmatory factor analysis, it was determined that the data had the desired level of reliability and validity. After confirmatory factor analysis, the relationships between the hypotheses were tested through structural equation modelling. As a result of the analysis, local food and place experience and tasting experience had a significant effect on behavioural intention. On the other hand, learning experience and gourmet experience did not have a significant effect on behavioural intention. Applicable suggestions based on the results of the study are given. en_US
dc.identifier.endpage 111
dc.identifier.uri https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/TezGoster?key=E_eEUHQic_C-LvhxNQn1WzgZ60s9o69oepmPPDTOd2gog8RJ1jJy9GXzSUcEw80v
dc.identifier.uri https://hdl.handle.net/20.500.12514/6851
dc.identifier.yoktezid 911832
dc.language.iso tr
dc.subject Turizm
dc.subject Davranışsal Niyet
dc.subject Gastronomi
dc.subject Mardin
dc.subject Turistler
dc.subject Turizm
dc.subject Tourism en_US
dc.subject Behavioral Intention en_US
dc.subject Gastronomy en_US
dc.subject Mardin en_US
dc.subject Tourists en_US
dc.subject Tourism en_US
dc.title Yerli Ziyaretçilerin Gastronomi Deneyimlerinin Davranışsal Niyet Üzerine Etkisi: Mardin Örneği
dc.title The Effect of Local Visitors' Gastronomy Experiences on Behavioral Intention: The Example of Mardin en_US
dc.type Master Thesis en_US
dspace.entity.type Publication
relation.isAuthorOfPublication 8da04d7e-74bb-4122-8235-cef9d99b25fa
relation.isAuthorOfPublication.latestForDiscovery 8da04d7e-74bb-4122-8235-cef9d99b25fa
relation.isOrgUnitOfPublication 8ed43942-fb43-4b18-b9a6-d4980c7d48e1
relation.isOrgUnitOfPublication.latestForDiscovery 8ed43942-fb43-4b18-b9a6-d4980c7d48e1

Files