GEZGİN VE EVE DÖNÜŞ
dc.contributor.author | Sarıalioğlu, Rahman Işık | |
dc.contributor.other | 03.02. Department of Painting / Resim Bölümü | |
dc.contributor.other | 03. Faculty of Fine Arts / Güzel Sanatlar Fakültesi | |
dc.contributor.other | 01. Mardin Artuklu University / Mardin Artuklu Üniversitesi | |
dc.date.accessioned | 2024-01-15T10:52:46Z | |
dc.date.available | 2024-01-15T10:52:46Z | |
dc.date.issued | 2023 | |
dc.description.abstract | Doğaya yönelim romantiklerin düşüydü. Bir anlamda Modernite çağında doğa, romantikler için politik gizil anlamlar içermekteydi. Doğaya bakış; salt biçimsel bir bakışın da ötesinde, zamanın ruhuna karşı bir bakışa, zamana direnişi içeren bir estetik ifadeye dönüştürülmüştür romantikler tarafından. Bu makalede, Caspar David Friedrich’in “Sis Denizinin Üstünde Gezgin” adlı tablosundan hareket edilerek romantik bireyin ve doğanın muğlak imgesinin yarattığı gizil politik anlamların izi sürülecektir. Ve bu gizil politik anlamın boşlukla olan ilişkisi Caspar David Friedrich’in tablosu üzerinden okunmaya çalışılacaktır. Böylesi fantazyaları yaratabilen boşluğun; Modernitenin karşısında yapıtın açtığı karşı bir uzam olduğunu söyleyebilmekte mümkün. Arzuları doğuran belirsiz bir uzamın Caspar David Friedrich ile birlikte birçok romantiğin evi olduğu da söylenebilir. Ayrıca, boşluk kavramı üzerinden yapılan politik bir doğa yorumu okuyucuyu Romantizm ve sanatın özerkliği kavramları üzerine bir daha düşünmeye sürükleyebilir. | en_US |
dc.identifier.citation | Sarıalioğlu, Rahman Işık. (2023). "Gezgin ve Dönüş". https://sobider.com/?mod=makale_tr_ozet&makale_id=67770 | en_US |
dc.identifier.doi | DOI : 10.29228/SOBIDER.67770 | |
dc.identifier.issn | 2149-0821 | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/20.500.12514/5644 | |
dc.language.iso | tr | en_US |
dc.publisher | Sobider Sosyal Bilimler Dergisi | en_US |
dc.relation.ispartof | Sobider Sosyal Bilimler Dergisi | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | Sanat | en_US |
dc.subject | Sanatçı | en_US |
dc.subject | Arzu | en_US |
dc.subject | Boşluk | en_US |
dc.subject | Birey | en_US |
dc.subject | Politika | en_US |
dc.subject | Romantizm | en_US |
dc.subject | Ev | en_US |
dc.subject | Modernite | en_US |
dc.subject | Caspar David Friedrich | en_US |
dc.subject | Varoluş | en_US |
dc.title | GEZGİN VE EVE DÖNÜŞ | en_US |
dc.type | Article | en_US |
dspace.entity.type | Publication | |
gdc.author.id | 0000-0002-2015-3341 | |
gdc.author.institutional | Sarıalioğlu, Rahman Işık | |
gdc.author.institutional | Sarıalioğlu, Rahman Işık | |
gdc.coar.access | open access | |
gdc.coar.type | text::journal::journal article | |
gdc.description.department | MAÜ, Fakülteler, Güzel Sanatlar Fakültesi, Resim Bölümü | en_US |
gdc.description.endpage | 230 | en_US |
gdc.description.issue | 62 | en_US |
gdc.description.publicationcategory | Makale - Uluslararası Hakemli Dergi - Başka Kurum Yazarı | en_US |
gdc.description.startpage | 224 | en_US |
gdc.openalex.fwci | 0.0 | |
relation.isAuthorOfPublication | f3111855-0f06-48b1-a331-b5ef7189f984 | |
relation.isAuthorOfPublication.latestForDiscovery | f3111855-0f06-48b1-a331-b5ef7189f984 | |
relation.isOrgUnitOfPublication | f4295e82-18b3-48b9-a295-73e95545b25e | |
relation.isOrgUnitOfPublication | 441c5408-8c66-48a5-a72b-353be04f2c69 | |
relation.isOrgUnitOfPublication | 39ccb12e-5b2b-4b51-b989-14849cf90cae | |
relation.isOrgUnitOfPublication.latestForDiscovery | f4295e82-18b3-48b9-a295-73e95545b25e |