The Professional Motivation In Senior Nursing Students.
No Thumbnail Available
Date
2018
Authors
Journal Title
Journal ISSN
Volume Title
Publisher
Open Access Color
OpenAIRE Downloads
OpenAIRE Views
Abstract
ÖZET
Amaç: Bu çalışmanın amacı, hemşirelik son sınıf öğrencilerinin mesleki güdülenme düzeylerini belirlemektir.
Yöntem: Araştırmanın tasarımı kesitsel tanımlayıcı tiptedir. Araştırmanın örneklemini araştırmaya katılmayı kabul eden 201 hemşirelik son sınıf öğrencisi oluşturmaktadır. Araştırmanın verileri Şubat- Nisan 2018 tarihleri arasında, Güdülenme Kaynakları ve Sorunları Ölçeği kullanılarak toplanmıştır. Verilerin değerlendirilmesinde verilerin normal dağılıma uygunluğu Shaphirowilk testi ile test edilmiş. Grupların özellikleri için ise Kruskal Wallis testi ve Allpairwise çoklu karşılaştırma testi kullanılmıştır. İstatistiksel analizler için SPSS Windows version 24.0 paket programı kullanılmış ve P<0.05 istatistiksel olarak anlamlı kabul edilmiştir.
Bulgular: Öğrencilerin içsel güdülenme puan ortalaması 36.31±7.71 dışsal güdülenme puan ortalaması 16.30±3.80 olumsuz güdülenme puan ortalaması 26.33±4.76 ve Güdülenme Kaynakları ve Sorunları Ölçeği puan ortalaması 78.95±13.67 olarak saptanmıştır. Ölçeğin toplam Cronbach alfa değeri 0.85 olarak belirlenmiştir. Ölçek puanları arasındaki korelasyonlarda ise; İçsel güdülenme ölçeği ile dışsal güdülenme ölçeği arasında pozitif yönde güçlü bir anlamlı korelasyon saptanmıştır (r=-0,627, P=0,001).
Sonuç: Hemşirelik öğrencilerinin içsel güdülenme düzeyleri dışsal güdülenme düzeylerinden yüksek olması, hemşirelik hakkındaki olumlu düşüncelerin öğrencilerin güdülenme düzeylerinde anlamlı şekilde etkili olduğu sonucuna ulaşıldı
Description
ORCID
Keywords
Öğrenci hemşire, mesleki güdülenme, hemşirelik.
Turkish CoHE Thesis Center URL
Fields of Science
Citation
WoS Q
Scopus Q
Source
Kongre Kitabı Tam Metin