MAÜ GCRIS Standart veritabanının içerik oluşturulması ve kurulumu Research Ecosystems (https://www.researchecosystems.com) tarafından devam etmektedir. Bu süreçte gördüğünüz verilerde eksikler olabilir.
 

Acil Serviste Hasta Güvenliği

dc.authorid 0000-0001-7881-8556
dc.authorscopusid 57218691357
dc.authorwosid JRY-2340-2023
dc.contributor.author Baran, Leyla
dc.contributor.other Department of Social Services/ Sosyal Hizmet Bölümü
dc.date.accessioned 2023-12-14T21:14:16Z
dc.date.available 2023-12-14T21:14:16Z
dc.date.issued 2023
dc.department MAÜ, Fakülteler, Sağlık Bilimleri Fakültesi, Sosyal Hizmet Bölümü en_US
dc.description.abstract Özet Acil servis; acil sağlık hizmeti ihtiyacı olan hastalara sağlık hizmeti sunulan poliklinik ve yataklı servis işlevi görebilen sağlık tesisi bölümüdür. Tüm gün kesintisiz olarak acil sağlık hizmeti veren acil servisler doğal olarak hastane içinde en fazla karmaşanın olduğu yerlerdir. Acil servisler hasta güvenliği açısından oldukça riskli servislerdir. Tıbbi hata, hastaya sunulan sağlık hizmetleri sırasında ortaya çıkan herhangi bir olumsuzluğun nedeni olup sağlık kurumlarının ve çalışanlarının yetersiz bilgisi, beceri eksikliği, deneyimsizliği veya ilgisizliği sonucunda gerçekleştirdikleri, kabul gören uygulama standartlarının altında kalan tedavi ve işlemler sonucunda, hastanın zarar görmesine, yaralanmasına veya ölümüne neden olan, çoğunlukla mesleki ihmalle ortaya çıkmış zararlardır. Kontrol edilemeyen iş yükü, öngörülemeyen çok sayıda hasta, tedavi ve bakıma farklı disiplinlerden çok sayıda sağlık profesyonellerinin katılımı acil servislerde hata için risk faktörüdür. Hasta güvenliğinde temel hedef; sağlık hizmetleri sunumu sırasında tıbbi hataları engelleyerek hatalar nedeniyle hastayı olası zararlardan koruyacak ve hata olasılığını ortadan kaldıracak bir sistemin kurulmasıdır. Hasta güvenliğindeki ortak eksiklikler; yetersiz iletişim, liderlik, ekip çalışması ve güvenlik süreçleri konusunda yetersiz bilgilendirmeler, advers olayların analizlerindeki ve raporlamadaki eksiklikleri içerir. Tıbbi hataların önlenmesinde hasta güvenliği kültürünün geliştirilmesi önemli faktörlerin başındadır. Sağlık kurumlarında güvenlik kültürü; bireysel ve ekip olarak sağlık profesyonellerinin hasta güvenliği konusunda bilinçlenmelerini ve hastaların zarar görmelerini önlemeyi/zarar veren durumların oluşmamasını hedeflemektedir. Sağlık hizmetlerinde meydana gelen hataların tanımlanmasını ve bu hatalardan dolayı hastaların zarar görmesinin engellenmesini sağlayan en önemli yöntem, tıbbi hataların raporlanması ve analizidir. Hasta güvenliği kültürünün oluşturulması ve yaygınlaştırılması, sağlık kurumlarında tıbbi hataları azaltacak organizasyonların oluşmasını sağlayacak ve bu şekilde hem sağlık çalışanları hem de hastaların zarar görmesi engellenmiş olacaktır. en_US
dc.identifier.uri https://hdl.handle.net/20.500.12514/4757
dc.institutionauthor Baran, Leyla
dc.language.iso tr en_US
dc.publisher Nobel Akademik Yayıncılık en_US
dc.relation.ispartof Türkiyede Acil Sağlık Hizmetleri en_US
dc.relation.publicationcategory Kitap Bölümü - Uluslararası en_US
dc.rights info:eu-repo/semantics/closedAccess en_US
dc.subject Acil servis en_US
dc.subject Hasta güvenliği en_US
dc.subject Hasta güvenliği kültürü en_US
dc.title Acil Serviste Hasta Güvenliği en_US
dc.type Book Part en_US
dspace.entity.type Publication
relation.isAuthorOfPublication 6e180c52-a72c-40bb-a78f-3055cb720155
relation.isAuthorOfPublication.latestForDiscovery 6e180c52-a72c-40bb-a78f-3055cb720155
relation.isOrgUnitOfPublication 869d0c8c-5645-49fc-b0cd-2daf7b651b6d
relation.isOrgUnitOfPublication.latestForDiscovery 869d0c8c-5645-49fc-b0cd-2daf7b651b6d

Files

License bundle

Now showing 1 - 1 of 1
No Thumbnail Available
Name:
license.txt
Size:
1.44 KB
Format:
Item-specific license agreed upon to submission
Description: