MAÜ GCRIS Standart veritabanının içerik oluşturulması ve kurulumu Research Ecosystems (https://www.researchecosystems.com) tarafından devam etmektedir. Bu süreçte gördüğünüz verilerde eksikler olabilir.
 

Acil Serviste Hasta Güvenliği

dc.authorid0000-0001-7881-8556
dc.authorscopusid57218691357
dc.authorwosidJRY-2340-2023
dc.contributor.authorBaran, Leyla
dc.date.accessioned2023-12-14T21:14:16Z
dc.date.available2023-12-14T21:14:16Z
dc.date.issued2023
dc.departmentMAÜ, Fakülteler, Sağlık Bilimleri Fakültesi, Sosyal Hizmet Bölümüen_US
dc.description.abstractÖzet Acil servis; acil sağlık hizmeti ihtiyacı olan hastalara sağlık hizmeti sunulan poliklinik ve yataklı servis işlevi görebilen sağlık tesisi bölümüdür. Tüm gün kesintisiz olarak acil sağlık hizmeti veren acil servisler doğal olarak hastane içinde en fazla karmaşanın olduğu yerlerdir. Acil servisler hasta güvenliği açısından oldukça riskli servislerdir. Tıbbi hata, hastaya sunulan sağlık hizmetleri sırasında ortaya çıkan herhangi bir olumsuzluğun nedeni olup sağlık kurumlarının ve çalışanlarının yetersiz bilgisi, beceri eksikliği, deneyimsizliği veya ilgisizliği sonucunda gerçekleştirdikleri, kabul gören uygulama standartlarının altında kalan tedavi ve işlemler sonucunda, hastanın zarar görmesine, yaralanmasına veya ölümüne neden olan, çoğunlukla mesleki ihmalle ortaya çıkmış zararlardır. Kontrol edilemeyen iş yükü, öngörülemeyen çok sayıda hasta, tedavi ve bakıma farklı disiplinlerden çok sayıda sağlık profesyonellerinin katılımı acil servislerde hata için risk faktörüdür. Hasta güvenliğinde temel hedef; sağlık hizmetleri sunumu sırasında tıbbi hataları engelleyerek hatalar nedeniyle hastayı olası zararlardan koruyacak ve hata olasılığını ortadan kaldıracak bir sistemin kurulmasıdır. Hasta güvenliğindeki ortak eksiklikler; yetersiz iletişim, liderlik, ekip çalışması ve güvenlik süreçleri konusunda yetersiz bilgilendirmeler, advers olayların analizlerindeki ve raporlamadaki eksiklikleri içerir. Tıbbi hataların önlenmesinde hasta güvenliği kültürünün geliştirilmesi önemli faktörlerin başındadır. Sağlık kurumlarında güvenlik kültürü; bireysel ve ekip olarak sağlık profesyonellerinin hasta güvenliği konusunda bilinçlenmelerini ve hastaların zarar görmelerini önlemeyi/zarar veren durumların oluşmamasını hedeflemektedir. Sağlık hizmetlerinde meydana gelen hataların tanımlanmasını ve bu hatalardan dolayı hastaların zarar görmesinin engellenmesini sağlayan en önemli yöntem, tıbbi hataların raporlanması ve analizidir. Hasta güvenliği kültürünün oluşturulması ve yaygınlaştırılması, sağlık kurumlarında tıbbi hataları azaltacak organizasyonların oluşmasını sağlayacak ve bu şekilde hem sağlık çalışanları hem de hastaların zarar görmesi engellenmiş olacaktır.en_US
dc.description.provenanceSubmitted by Leyla BARAN (leylabaran@artuklu.edu.tr) on 2023-12-14T21:10:13Z No. of bitstreams: 0en
dc.description.provenanceApproved for entry into archive by Leyla BARAN (leylabaran@artuklu.edu.tr) on 2023-12-14T21:14:16Z (GMT) No. of bitstreams: 0en
dc.description.provenanceMade available in DSpace on 2023-12-14T21:14:16Z (GMT). No. of bitstreams: 0 Previous issue date: 2023en
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12514/4757
dc.institutionauthorBaran, Leyla
dc.language.isotren_US
dc.publisherNobel Akademik Yayıncılıken_US
dc.relation.ispartofTürkiyede Acil Sağlık Hizmetlerien_US
dc.relation.publicationcategoryKitap Bölümü - Uluslararasıen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/closedAccessen_US
dc.subjectAcil servisen_US
dc.subjectHasta güvenliğien_US
dc.subjectHasta güvenliği kültürüen_US
dc.titleAcil Serviste Hasta Güvenliğien_US
dc.typeBook Parten_US
dspace.entity.typePublication

Files

License bundle

Now showing 1 - 1 of 1
No Thumbnail Available
Name:
license.txt
Size:
1.44 KB
Format:
Item-specific license agreed upon to submission
Description: