ERKEN ÇOCUKLUK DÖNEMİNDE MATEMATİK BECERİLERİNİ KAZANDIRMAYA YÖNELİK EBEVEYN GÖRÜŞLERİ

dc.contributor.author Ergel, Abdülbaki
dc.contributor.author Aydoğan, Yasemin
dc.contributor.other 21.03. Department of Child Care and Youth Services / Çocuk Bakımı ve Gençlik Hizmetleri Bölümü
dc.contributor.other 21. Vocational School of Health Services / Sağlık Hizmetleri Meslek Yüksekokulu
dc.contributor.other 01. Mardin Artuklu University / Mardin Artuklu Üniversitesi
dc.date.accessioned 2023-12-13T11:23:44Z
dc.date.available 2023-12-13T11:23:44Z
dc.date.issued 2021
dc.description.abstract Araştırmada, okul öncesi dönemde çocuğu bulunan ebeveynlerin erken matematik becerileri kazanımı ile ilgili görüşlerinin ortaya koyulması amaçlanmıştır. Bu bağlamda katılımcıların erken çocukluk döneminde matematik eğitiminin önemi, evde çocukların matematik becerilerinin geliştirilmesine yönelik çalışmaları, anne babaların ve öğretmenlerin sorumlulukları, ebeveynlerin matematik becerilerini kazandırmaya ilişkin aldıkları eğitimler belirlenmeye çalışılmıştır. Çalışmada, nitel araştırma yöntemlerinden Odak (Focus) grup görüşmesi tekniği kullanılmıştır. Çalışma grubunu, Mardin ili Artuklu ilçesi Altınkoza anaokuluna çocuğunu gönderen 7’si kadın, 3’ü erkek, toplam 10 ebeveyn oluşturmaktadır. Görüşme, moderatör başkanlığında ve üç gözlemci ile 60 dakikalık bir oturumda gerçekleştirilmiştir. Katılımcılara görüşmenin amacı açıklandıktan sonra, daha önceden hazırlanan açık uçlu sorular yöneltilmiş ve aktif katılıma özen gösterilmiştir. Görüşmede katılımcılardan izin alınarak ses kaydı alınmıştır. Verilerin değerlendirilmesinde içerik analizi yaklaşımı kullanılmıştır. Araştırma sonucunda erken çocukluk dönem ebeveynlerinin erken matematik becerilerinin kazanımı hakkındaki görüşlerinin olumlu olduğu görülmüştür. Ebeveynlerin bu becerileri kazandırma konusunda önemli sorumlulukları olduğunu düşündükleri, fakat yeterli bilgiye sahip olmadıkları için eğitim almak istedikleri belirlenmiştir. en_US
dc.identifier.citation Ergel, A., & Aydoğan, Y. (2021). Erken çocukluk döneminde matematik becerilerini kazandırmaya yönelik ebeveyn görüşleri. Uluslarası Sosyal Araştırmalar Dergisi. 14(77), 761-768. en_US
dc.identifier.uri https://hdl.handle.net/20.500.12514/4638
dc.language.iso tr en_US
dc.publisher Uluslararası Sosyal Araştırmalar Dergisi / The Journal of International Social Research en_US
dc.relation.ispartof Uluslararası Sosyal Araştırmalar Dergisi / The Journal of International Social Research en_US
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess en_US
dc.subject Erken Çocukluk Dönemi en_US
dc.subject Matematik Becerileri en_US
dc.subject Ebeveyn Görüşü en_US
dc.title ERKEN ÇOCUKLUK DÖNEMİNDE MATEMATİK BECERİLERİNİ KAZANDIRMAYA YÖNELİK EBEVEYN GÖRÜŞLERİ en_US
dc.title.alternative PARENTAL OPINIONS ON ACHIEVING MATH SKILLS IN EARLY CHILDHOOD en_US
dc.type Article en_US
dspace.entity.type Publication
gdc.author.id 295421435
gdc.author.institutional Ergel, Abdülbaki
gdc.description.department MAÜ, Meslek Yüksekokulları, Sağlık Hizmetleri Meslek Yüksekokulu, Çocuk Bakımı ve Gençlik Hizmetleri Bölümü en_US
gdc.description.endpage 768 en_US
gdc.description.issue 77 en_US
gdc.description.publicationcategory Makale - Uluslararası Hakemli Dergi - Başka Kurum Yazarı en_US
gdc.description.startpage 760 en_US
gdc.description.volume 14 en_US
relation.isAuthorOfPublication bed9542f-678a-47aa-a52e-1ac8b73bda17
relation.isAuthorOfPublication.latestForDiscovery bed9542f-678a-47aa-a52e-1ac8b73bda17
relation.isOrgUnitOfPublication 54c4c235-5e0f-4f43-a3fd-341c415cadf1
relation.isOrgUnitOfPublication 98e86623-06a0-4127-be83-a120e4f62572
relation.isOrgUnitOfPublication 39ccb12e-5b2b-4b51-b989-14849cf90cae
relation.isOrgUnitOfPublication.latestForDiscovery 54c4c235-5e0f-4f43-a3fd-341c415cadf1

Files

Original bundle

Now showing 1 - 1 of 1
Loading...
Thumbnail Image
Name:
ergel, aydoğan.pdf
Size:
288.39 KB
Format:
Adobe Portable Document Format
Description:

License bundle

Now showing 1 - 1 of 1
No Thumbnail Available
Name:
license.txt
Size:
1.44 KB
Format:
Item-specific license agreed upon to submission
Description: