Mardin ve Diyarbakır’da Yer Alan Restoranlara Yönelik Müşteri Şikâyetlerinin İncelenmesi: Tripadvisor Örneği

dc.contributor.author Kodaş, Betül
dc.contributor.author Üzülmez, Meral
dc.contributor.other 11.03. Department of Tourism Management / Turizm İşletmeciliği Bölümü
dc.contributor.other 11. Faculty of Tourism / Turizm Fakültesi
dc.contributor.other 01. Mardin Artuklu University / Mardin Artuklu Üniversitesi
dc.date.accessioned 2022-01-06T12:53:26Z
dc.date.available 2022-01-06T12:53:26Z
dc.date.issued 2021
dc.description.abstract Bu araştırmanın amacı, turistik destinasyon niteliği taşıyan Mardin ve Diyarbakır’dafaaliyet gösteren yiyecek içecek işletmelerine yönelik yapılan çevrimiçi şikâyetlerinincelenmesidir. Bu çerçevede, Mardin ve Diyarbakır’da hizmet veren yiyecek içecekişletmelerini ziyaret eden misafirlerin olumsuz deneyimleri sonucunda ortaya çıkan şikâyetunsurları belirlenmeye çalışılmıştır. Çalışmanın örneklemini toplamda 1424 yorumoluştururken, yorumlar içerik ve betimsel analiz tekniği ile incelenmiştir. Araştırmanınbulgularına göre, Mardin ve Diyarbakır’daki yiyecek içecek işletmelerine yapılan şikâyetleratmosfer, gıda, servis ve diğer şikâyetler olmak üzere dört farklı kategoride ele alınmıştır.Genel olarak her iki destinasyonda da lezzet, fiyat, kötü servis ve hijyen unsurlarının en fazlaşikâyet edilen konular olduğu saptanmıştır. Çalışmanın sonucunda turizm uygulayıcılarınayönelik öneriler sunulmuştur. en_US
dc.description.abstract The purpose of this research is to investigate the online negative review stowards food and beverage businesses in Mardin and Diyarbakır destinations. In this context, the complaint elements that reveal as a result of the negative experiences of the guests visiting the food and beverage business serving in Mardin and Diyarbakır were tried to be determined A total of 1424 negative reviews that consist of the sample of the study were examined through content and descriptive analysis technique According to the findings of the study, it was determined that complaints made to food and beverage business in Mardin and Diyarbakır destinations were addressed in four different categories as atmosphere, food, service, and other complaints. In general, taste, price, bad service, and hygiene factors were the most complained issues in both destinations. At the end of the study, suggestions for tourism practitioners were discussed. en_US
dc.identifier.citation Kodaş, B. & Üzülmez, M. (2021). Mardin ve Diyarbakır'da Yer Alan Restoranlara Yönelik Müşteri Şikayetlerinin İncelenmesi: Tripadvisor Örneği . Atatürk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi , 25 (2) , 485-505 en_US
dc.identifier.uri https://app.trdizin.gov.tr/makale/TkRVeU56STJOZz09/investigation-of-customer-complaints-towards-restaurants-in-em-mardin-em-and-diyarbakir-case-of-tripadvisor
dc.identifier.uri https://hdl.handle.net/20.500.12514/2972
dc.indekslendigikaynak TR-Dizin en_US
dc.language.iso tr en_US
dc.publisher Atatürk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi en_US
dc.relation.ispartof Atatürk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi en_US
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess en_US
dc.subject Restoranlar, Çevrimiçi şikâyetler, Tripadvisor, Mardin, Diyarbakır en_US
dc.subject Restaurants, Online Complaints, Tripadvisor, Mardin, Diyarbakır en_US
dc.title Mardin ve Diyarbakır’da Yer Alan Restoranlara Yönelik Müşteri Şikâyetlerinin İncelenmesi: Tripadvisor Örneği en_US
dc.title.alternative Investigation of Customer Complaints Towards Restaurants in Mardin and Diyarbakır: Case of Tripadvisor en_US
dc.type Article en_US
dspace.entity.type Publication
gdc.author.id 0000-0003-0309-3583
gdc.author.id 0000-0001-8913-9532
gdc.author.institutional Kodaş, Betül
gdc.coar.access open access
gdc.coar.type text::journal::journal article
gdc.description.department MAÜ, Fakülteler, Turizm Fakültesi, Turizm İşletmeciliği Bölümü en_US
gdc.description.endpage 505 en_US
gdc.description.issue 2 en_US
gdc.description.publicationcategory Makale - Uluslararası Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanı en_US
gdc.description.startpage 485 en_US
gdc.description.volume 25 en_US
gdc.identifier.trdizinid 452726
relation.isAuthorOfPublication 8da04d7e-74bb-4122-8235-cef9d99b25fa
relation.isAuthorOfPublication.latestForDiscovery 8da04d7e-74bb-4122-8235-cef9d99b25fa
relation.isOrgUnitOfPublication 8ed43942-fb43-4b18-b9a6-d4980c7d48e1
relation.isOrgUnitOfPublication 46d347b2-ca6c-437b-a25c-534fb8c461ba
relation.isOrgUnitOfPublication 39ccb12e-5b2b-4b51-b989-14849cf90cae
relation.isOrgUnitOfPublication.latestForDiscovery 8ed43942-fb43-4b18-b9a6-d4980c7d48e1

Files

Original bundle

Now showing 1 - 1 of 1
Loading...
Thumbnail Image
Name:
Mardin ve Diyarbak__r___da Yer Alan Restoranlara Y__nelik M____teri __ikayetlerinin __ncelenmesi_ Tripadvisor __rne__i[#839485]-1443992.pdf
Size:
1.13 MB
Format:
Adobe Portable Document Format
Description:
Full Text - Article

License bundle

Now showing 1 - 1 of 1
No Thumbnail Available
Name:
license.txt
Size:
1.44 KB
Format:
Item-specific license agreed upon to submission
Description: