MAKRO PAZARLAMA: BİR PAZARLAMA DÜŞÜNCE EKOLÜ OLARAK KAVRAMSALLAŞMA SÜRECİ VE KURUMSALLAŞMASI

dc.contributor.author Kayaoğlu, Ahmet
dc.contributor.other 04.02. Department of Management / İşletme Bölümü
dc.contributor.other 04. Faculty of Economics and Administrative Sciences / İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi
dc.contributor.other 01. Mardin Artuklu University / Mardin Artuklu Üniversitesi
dc.date.accessioned 2019-05-30T13:11:18Z
dc.date.available 2019-05-30T13:11:18Z
dc.date.issued 2018
dc.description.abstract Pazarlama tarihi çok eskilere dayanan bir işletmecilik faaliyetidir. Ancak pazarlamanın akademik bir düşünce olarak ortaya çıkması 20. yy’da olmuştur. Bütün düşünce alanlarında olduğu gibi pazarlama disiplininde de çeşitli düşünce ekolleri vardır. Bunlardan birisi de “Makro Pazarlama” ekolüdür. Makro pazarlama için birçok tanım vardır. Bu tanımlarda toplumsal konularla ilgili olma ve makro bakış açısı başat niteliktedir. Makro pazarlama düşüncesi de zaman içerisinde değişim göstermiştir. Makro pazarlama alanında çalışmalar yapan akademisyenlerin çeşitli kurumsallaşma girişimleri olmuştur. Ayrıca daha önce makro pazarlama içerisinde bir çalışma alanı kabul edilen kimi alt disiplinler kendi konferanslarını toplamışlar ve dergilerini çıkartarak ayrı birer çalışma alanı olarak kurumsallaşmışlardır. Bu çalışmada makro pazarlama düşüncesinin tanımı, tarihi gelişimi, kavramsallaşma süreci ve kurumsallaşma çalışmaları ele alınmıştır. en_US
dc.identifier.citation KAYAOĞLU A (2018). MAKRO PAZARLAMA: BİR PAZARLAMA DÜŞÜNCE EKOLÜ OLARAK KAVRAMSALLAŞMA SÜRECİ VE KURUMSALLAŞMASI. Akademik Araştırmalar ve Çalışmalar Dergisi, 10(18), 250 - 269. en_US
dc.identifier.uri https://hdl.handle.net/20.500.12514/897
dc.identifier.uri https://app.trdizin.gov.tr/makale/TWpreU56RTNOdz09/makro-pazarlama-bir-pazarlama-dusunce-ekolu-olarak-kavramsallasma-sureci-ve-kurumsallasmasi
dc.identifier.uri https://dergipark.org.tr/tr/pub/kilisiibfakademik/issue/37149/428686
dc.indekslendigikaynak TR-Dizin en_US
dc.language.iso tr en_US
dc.publisher Akademik Araştırmalar ve Çalışmalar Dergisi en_US
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess en_US
dc.subject Makro pazarlama, makro pazarlama topluluğu, pazarlama düşünce ekolleri. en_US
dc.title MAKRO PAZARLAMA: BİR PAZARLAMA DÜŞÜNCE EKOLÜ OLARAK KAVRAMSALLAŞMA SÜRECİ VE KURUMSALLAŞMASI en_US
dc.type Article en_US
dspace.entity.type Publication
gdc.author.institutional Kayaoğlu, Ahmet
gdc.coar.access open access
gdc.coar.type text::journal::journal article
gdc.description.department MAÜ, Fakülteler, İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi, İşletme Bölümü en_US
gdc.description.issue 18 en_US
gdc.description.publicationcategory İktisadi ve İdari Bilimler en_US
gdc.description.volume 10 en_US
gdc.identifier.trdizinid 292717
relation.isAuthorOfPublication d714a7dc-78a3-438c-ad3b-39b45a7f24cd
relation.isAuthorOfPublication.latestForDiscovery d714a7dc-78a3-438c-ad3b-39b45a7f24cd
relation.isOrgUnitOfPublication 6734bfde-68ad-4d0b-9652-37a492c2eff0
relation.isOrgUnitOfPublication 1e271d99-bd89-41e0-9666-771c86fbcdd8
relation.isOrgUnitOfPublication 39ccb12e-5b2b-4b51-b989-14849cf90cae
relation.isOrgUnitOfPublication.latestForDiscovery 6734bfde-68ad-4d0b-9652-37a492c2eff0

Files

Original bundle

Now showing 1 - 1 of 1
Loading...
Thumbnail Image
Name:
10.20990-kilisiibfakademik.428686-480513.pdf
Size:
637.71 KB
Format:
Adobe Portable Document Format
Description:

License bundle

Now showing 1 - 1 of 1
No Thumbnail Available
Name:
license.txt
Size:
1.71 KB
Format:
Item-specific license agreed upon to submission
Description: