MAÜ GCRIS Standart veritabanının içerik oluşturulması ve kurulumu Research Ecosystems (https://www.researchecosystems.com) tarafından devam etmektedir. Bu süreçte gördüğünüz verilerde eksikler olabilir.
 

ALGILANAN HİZMETKÂR LİDERLİĞİN ÇALIŞANIN TÜKENMİŞLİKDÜZEYİNE ETKİSİ

dc.authorid 0000-0002-9871-5359
dc.contributor.author Kurnaz, Gazi
dc.contributor.other Department of Management / İşletme Bölümü
dc.date.accessioned 2023-12-12T11:31:22Z
dc.date.available 2023-12-12T11:31:22Z
dc.date.issued 2016
dc.department MAÜ, Fakülteler, İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi, İşletme Bölümü en_US
dc.description.abstract Araştırmanın amacı, algılanan hizmetkâr liderlik davranışlarının şirket çalışanlarının tükenmişlik düzeyine etkisini belirlemektir. Çalışmada enerji sektöründe faaliyet gösteren işletme çalışanlarına toplamda 250 anket dağıtılmış ve anketlerden 170 geçerli anket geri dönüşü elde edilmiştir. Veriler SPSS 22.0 programı ile analiz edilmiştir. Verilerin analizi sonucunda, algılanan hizmetkâr liderlik davranışları ile çalışanın tükenmişlik davranışları arasında anlamlı bir ilişki tespit edilmiştir. Bu kapsamda, hizmetkâr liderliğin alt bileşenlerinden güçlendirme, tevazu, sorumlu yöneticilik davranışlarının çalışanların tükenmişlik davranışlarını olumlu yönde etkilediği, cesaret, geride durma ve hesap verebilirliğinin ise, tükenmişliğin alt bileşenlerinden olan duygusal tükenme, duyarsızlaşma ve kişisel başarı hissi üzerinde olumlu bir etkiye sahip olduğu saptanmıştır en_US
dc.description.citation G. KURNAZ and A. ABUL, “ALGILANAN HİZMETKÂR LİDERLİĞİN ÇALIŞANIN TÜKENMİŞLİKDÜZEYİNE ETKİSİ,” Uluslarası Sosyal Bilimler Dergisi, no. 30, pp. 564–579, Oct. 2016. en_US
dc.identifier.endpage 579 en_US
dc.identifier.issue 30 en_US
dc.identifier.startpage 564 en_US
dc.identifier.uri https://hdl.handle.net/20.500.12514/4589
dc.identifier.volume 4 en_US
dc.institutionauthor Gazi, KURNAZ
dc.language.iso tr en_US
dc.publisher Uluslarası Sosyal Bilimler Dergisi en_US
dc.relation.publicationcategory Makale - Uluslararası - Editör Denetimli Dergi en_US
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess en_US
dc.subject Liderlik, Hizmetkâr Liderlik, Tükenmişlik, Çalışan Tükenmişliğ en_US
dc.title ALGILANAN HİZMETKÂR LİDERLİĞİN ÇALIŞANIN TÜKENMİŞLİKDÜZEYİNE ETKİSİ en_US
dc.title.alternative THE EFFECT OF THE PERCEIVED SERVANT LEADERSHIP ON THE LEVEL OF EMPLOYEE BURNOUT en_US
dc.type Article en_US
dspace.entity.type Publication
relation.isAuthorOfPublication 5746db24-3ae3-4390-a5b7-0aa7dfb24dc9
relation.isAuthorOfPublication.latestForDiscovery 5746db24-3ae3-4390-a5b7-0aa7dfb24dc9
relation.isOrgUnitOfPublication 6734bfde-68ad-4d0b-9652-37a492c2eff0
relation.isOrgUnitOfPublication.latestForDiscovery 6734bfde-68ad-4d0b-9652-37a492c2eff0

Files

Original bundle

Now showing 1 - 1 of 1
Loading...
Thumbnail Image
Name:
HizmetkarMAC.pdf
Size:
1.16 MB
Format:
Adobe Portable Document Format
Description:

License bundle

Now showing 1 - 1 of 1
No Thumbnail Available
Name:
license.txt
Size:
1.44 KB
Format:
Item-specific license agreed upon to submission
Description: