Siyasal iletişim bağlamında siyasi partilerin sosyal medya kullanımı: TBMM'de grubu bulunan siyasi partilerin 2018 genel ve 2019 yerel seçimlerinde Instagram kullanımlarının siyasal iletişim açısından incelenmesi

dc.contributor.advisor Işık, Mehmet
dc.contributor.advisor Kılıçaslan, Emine Çakmak
dc.contributor.author Beyazköy, Dilan
dc.contributor.other 03.01. Department of Radio, Television, and Cinema / Radyo, Televizyon ve Sinema Bölümü
dc.contributor.other 03. Faculty of Fine Arts / Güzel Sanatlar Fakültesi
dc.contributor.other 01. Mardin Artuklu University / Mardin Artuklu Üniversitesi
dc.date.accessioned 2023-09-02T12:03:13Z
dc.date.available 2023-09-02T12:03:13Z
dc.date.issued 2022
dc.description.abstract Gündelik yaşamda hemen her alana dâhil olan sosyal medya, siyasal alana da dâhil olarak siyasi partilerin siyasal iletişimlerinin gerçekleştiği bir mecra haline gelmiştir. Sosyal medyanın önemini kısa sürede fark eden ve sağladığı olanaklardan yararlanmak isteyen siyasi partiler, tüm sosyal medya mecralarından siyasal propaganda faaliyetleri yürütmeye başlamışlardır. Siyasal partilerin, siyasal propaganda yürüttükleri en önemli mecralardan birisi de Instagram'dır. Instagram kullanımının yaygınlaşması, siyasal partilerin ve temsilcilerinin, bu alana yönelik ilgisini her geçen gün biraz daha arttırmaktadır. Artan bu ilgiye karşın Türkiye'de sosyal medya mecraları üzerinden yürütülen siyasal propaganda faaliyetleri akademik ilgiden uzaktır. Yapılan çalışmalar ise genellikle Twitter üzerine odaklanmaktadır. Bu eksikliği bir sorun olarak kabul eden bu çalışmada, Türkiye Büyük Millet Meclisinde grubu bulunan Adalet ve Kalkınma Partisi, Milliyetçi Hareket Partisi, Halkların Demokratik Partisi ve Cumhuriyet Halk Partisi'nin 2018 Genel ve 2019 Yerel Seçimlerinde Instagram kullanım pratikleri incelenmiştir. Yapılan inceleme neticesinde Türkiye Büyük Millet Meclisinde grubu bulunan dört partinin Instagram pratiklerini siyasal iletişim bağlamında gerçekleştirmedikleri sonucuna ulaşılmıştır. en_US
dc.description.abstract Social media which entered almost every areas nowadays, by also entering to political arena it has become a platform that political communication of political parties occur in. Political Parties which realized the importance of social media in a short time and want to take advantage of the opportunities it provides, started to carry out political propaganda activities from all social media platforms. One of the most important platforms where political parties carry out political propaganda activities is Instagram. The spread of Instagram usage is increasing the interest of political parties and their representatives in this field day by day. Despite this increasing interest, political propaganda activities carried out through social media platforms in Turkey are far from academic interest. Studies generally focus on Twitter. In this study which accepts this deficiency as a problem, Instagram usage practices of Justice and Development Party, Nationalist Movement Party, Peoples' Democratic Party and Republican People's Party which have groups in Grand National Assembly of Turkey, in the 2018 General and 2019 Local Elections were examined. As a result of examination, it was concluded that four parties which have groups in Grand National Assembly of Turkey didn't carry out their Instagram practices in the context of political communication. en_US
dc.identifier.uri https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/TezGoster?key=r4I1HnmXxFQovUpyAyUmxGi2Rxal04UyfPx_N023MLVRWijfDoUAY1aoBTwjb8ce
dc.identifier.uri https://hdl.handle.net/20.500.12514/3756
dc.language.iso tr en_US
dc.publisher Mardin Artuklu Üniversitesi en_US
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess en_US
dc.subject İletişim Bilimleri en_US
dc.subject Communication Sciences en_US
dc.title Siyasal iletişim bağlamında siyasi partilerin sosyal medya kullanımı: TBMM'de grubu bulunan siyasi partilerin 2018 genel ve 2019 yerel seçimlerinde Instagram kullanımlarının siyasal iletişim açısından incelenmesi en_US
dc.title.alternative Social media use of political parties in the context of political communication: Examination of Instagram use of political parties in 2018 general and 2019 local elections which has group in TBMM in terms of political communication en_US
dc.type Master Thesis en_US
dspace.entity.type Publication
gdc.author.institutional Beyazköy, Dilan
gdc.author.institutional Işık, Mehmet
gdc.coar.access open access
gdc.coar.type text::thesis::master thesis
gdc.description.department MAÜ, Enstitüler, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, İletişim Tasarımı Ana Bilim Dalı en_US
gdc.description.endpage 81 en_US
gdc.description.publicationcategory Tez en_US
gdc.description.startpage 1 en_US
gdc.identifier.yoktezid 781178 en_US
relation.isAuthorOfPublication c7b525e8-504a-4ff2-b48a-ae7d7ab2e9c0
relation.isAuthorOfPublication.latestForDiscovery c7b525e8-504a-4ff2-b48a-ae7d7ab2e9c0
relation.isOrgUnitOfPublication 55d43a71-b9c0-4507-94bb-13498b530b42
relation.isOrgUnitOfPublication 441c5408-8c66-48a5-a72b-353be04f2c69
relation.isOrgUnitOfPublication 39ccb12e-5b2b-4b51-b989-14849cf90cae
relation.isOrgUnitOfPublication.latestForDiscovery 55d43a71-b9c0-4507-94bb-13498b530b42

Files

Original bundle

Now showing 1 - 1 of 1
Loading...
Thumbnail Image
Name:
781178.pdf
Size:
3.2 MB
Format:
Adobe Portable Document Format
Description:
Tam Metin / Full Text