MAÜ GCRIS Standart veritabanının içerik oluşturulması ve kurulumu Research Ecosystems (https://www.researchecosystems.com) tarafından devam etmektedir. Bu süreçte gördüğünüz verilerde eksikler olabilir.
 

Yapay Zekâ Gastronomi Eğitimine Katkı Sunabilir Mi? ChatGPT Örneği

dc.authorid 0000-0003-1284-7236
dc.authorscopusid 57219351010
dc.authorwosid U-1584-2019
dc.contributor.author Yiğit, Serkan
dc.contributor.other Department of Gastronomy and Culinary Arts / Gastronomi ve Mutfak Sanatları Bölümü
dc.date.accessioned 2023-12-19T08:06:39Z
dc.date.available 2023-12-19T08:06:39Z
dc.date.issued 2023
dc.department MAÜ, Fakülteler, Turizm Fakültesi, Gastronomi ve Mutfak Sanatları Bölümü en_US
dc.description.abstract Bu çalışma, yapay zeka uygulamalarından biri olan ChatGPT örnek olay kapsamında ele alarak ChatGPT’nin gastronomi eğitiminde nasıl kullanılabileceğini değerlendirmeyi amaçlamaktadır. Çalışma nitel araştırma yöntemi benimsenerek kurgulanmış ve veriler, görüşme tekniği kullanılarak elde edilmiştir. Çalışma kapsamında kurgulanan araştırma soruları ChatGPT’ye sorulmuştur. ChatGPT, genel anlamda yapay zekanın gastronomi eğitimine nasıl katkı sağlayabileceği sorusuna “tarif oluşturma, lezzet eşleştirmesi ve deneyimleri, beslenme özelleştirme, sanal pişirme asistanları, yiyecek ve lezzet analizi, veri odaklı bilgiler ve sanal gerçeklik ve artırılmış gerçeklik” cevabını vermiştir. İkinci araştırma sorusu olan ChatGPT gastronomi eğitimine ne gibi katkılar sunabilir sorusuna ChatGPT “soru-cevap ve bilgi sağlama, tarif önerileri ve varyasyonlar, yaratıcı yemek fikirleri, gastronomi bilgisi ve terminolojisi, yiyecek ve lezzet eşleştirmeleri, kültürel ve tarihsel bilgiler, menü planlama ve dengeleme, gastronomi tartışmaları ve trendler ve sunum teknikleri” şeklinde cevap vermiştir. Sonuç olarak ChatGPT mevcut durumu ve ilerleyen dönemlerdeki gelişme potansiyeli dikkate alındığında, farklı görüş ve öneri almak isteyen araştırmacılar ve öğrenciler için gastronomi eğitimini destekleyici bir kaynak olabilir sonucuna ulaşılmıştır. Çalışmanın ChatGPT’nin gastronomi eğitiminde nasıl kullanılabileceği konusunda literatüre katkı sağlaması ümit edilmektedir. en_US
dc.identifier.doi 10.21325/jotags.2023.1276
dc.identifier.endpage 1982 en_US
dc.identifier.issue 3 en_US
dc.identifier.startpage 1970 en_US
dc.identifier.trdizinid 1198212
dc.identifier.uri https://hdl.handle.net/20.500.12514/5044
dc.identifier.volume 11 en_US
dc.institutionauthor Yiğit, Serkan
dc.language.iso tr en_US
dc.relation.ispartof Journal of Tourism & Gastronomy Studies en_US
dc.relation.publicationcategory Makale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanı en_US
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess en_US
dc.title Yapay Zekâ Gastronomi Eğitimine Katkı Sunabilir Mi? ChatGPT Örneği en_US
dc.type Article en_US
dspace.entity.type Publication
relation.isAuthorOfPublication bc75d54d-b85c-4dd3-8696-55bc58509f27
relation.isAuthorOfPublication.latestForDiscovery bc75d54d-b85c-4dd3-8696-55bc58509f27
relation.isOrgUnitOfPublication 04104501-035d-41be-8cd7-b78a83f2c69e
relation.isOrgUnitOfPublication.latestForDiscovery 04104501-035d-41be-8cd7-b78a83f2c69e

Files

Original bundle

Now showing 1 - 1 of 1
Loading...
Thumbnail Image
Name:
Yapay Zeka Yayın.pdf
Size:
450.12 KB
Format:
Adobe Portable Document Format
Description:

License bundle

Now showing 1 - 1 of 1
No Thumbnail Available
Name:
license.txt
Size:
1.44 KB
Format:
Item-specific license agreed upon to submission
Description: