Tendencies of medical education researches in Turkey: Content analysis of 2000-2014 period

dc.contributor.author Göksu, İdris
dc.contributor.author Göksu, İdris
dc.contributor.author Küçük, Sevda
dc.contributor.author Göktaş, Yüksel
dc.contributor.other 02.04. Department of Educational Sciences / Eğitim Bilimleri Bölümü
dc.contributor.other 02. Faculty of Letters / Edebiyat Fakültesi
dc.contributor.other 01. Mardin Artuklu University / Mardin Artuklu Üniversitesi
dc.date.accessioned 14.07.201910:50:10
dc.date.accessioned 2019-07-16T20:44:06Z
dc.date.available 14.07.201910:50:10
dc.date.available 2019-07-16T20:44:06Z
dc.date.issued 2015
dc.description.abstract Amaç: Bu araştırmanın amacı, Türkiye’de tıp eğitimiyle ilgili yapılmış çalışmaları; çalışmaların yapıldığı öğretim basamakları, yöntemsel boyutları ve çalışmalarda uygulanan öğretimsel faaliyetler açısından inceleyerek araştırmalardaki eğilimleri ortaya koymaktır. Gereç ve Yöntem: Araştırmanın örneklemini 2000-2014 yılları arasında yayınlanmış ULAKBİM ulusal veri tabanında dizinlenen tıp bilimleri dergileri ile PubMed veri tabanı tarafından taranan uluslararası yabancı dergilerde yayınlanmış Türkiye adresli çalışmalar oluşturmaktadır. Bukapsamda 214 makaleye ulaşılmıştır. Çalışmalar Tıp Eğitimi Yayın Sınıflandırma Formu (TEYSF)’na göre incelenmiştir. Araştırmada içerik analiz yöntemi kullanılmıştır. Bulgular: Sonuçlara göre çalışmalar en çok mezuniyet öncesi öğretim basamağında gerçekleştirilmiştir. İncelenen çalışmalarda yaygın olarak nicel araştırma yönteminin uygulandığı, veri toplama aracı olarak genellikle anketlerden yararlanıldığı ve program geliştirme ve değerlendirme konulu öğretimsel faaliyetlerin sıklıkla tercih edildiği görülmüştür. Sonuç: Elde edilen sonuçların tıp eğitimindeki eğilimlerin görülmesine, araştırmacıların farklı açılardan tıp eğitimi alanını değerlendirmesine yardımcı olacağı düşünülmektedir. en_US
dc.description.abstract Objectives: The aim of this study is to reveal the tendencies of the researches on the medical education in Turkey in terms of the instruction levels that the researches took place, methodological dimensions and instructional activities conducted in the researches. Materials and Methods: The sample of the study was composed of researches published in medical journals indexed in ULAKBIM National Database and in PubMed Database between 2000 and 2014. Within this context, the total number of papers was 214. These papers were examined through Medical Education Publication Classification Form (MEPCF) conducting content analysis. Results: As for the results, the participants of most of the studies were the students who were about to graduate. It was observed in the researches that quantitative research method was used most; questionnaires were the most used data collection tool; and instructional activities related to curriculum development and evaluation were used frequently. Conclusion: The results are considered to help the researchers see the trends and tendencies in medical education and assess the field of medical education from different perspectives. en_US
dc.identifier.doi 10.5472/MMJoa.2803.04
dc.identifier.issn 1309-9469
dc.identifier.scopus 2-s2.0-84982234826
dc.identifier.uri https://doi.org/10.5472/MMJoa.2803.04
dc.identifier.uri https://hdl.handle.net/20.500.12514/1394
dc.indekslendigikaynak Web of Science en_US
dc.indekslendigikaynak Scopus en_US
dc.indekslendigikaynak TR-Dizin en_US
dc.language.iso en en_US
dc.publisher Marmara University en_US
dc.relation.ispartof MARMARA MEDICAL JOURNAL en_US
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess en_US
dc.subject Medical education en_US
dc.subject Research trends en_US
dc.subject Content analysis en_US
dc.title Tendencies of medical education researches in Turkey: Content analysis of 2000-2014 period en_US
dc.title.alternative Türkiye’de tıp eğitimi araştırmalarındaki eğilimler: 2000-2014 döneminin içerik analizi en_US
dc.type Article en_US
dspace.entity.type Publication
gdc.author.institutional Göksu, İdris
gdc.description.department MAÜ, Fakülteler, Edebiyat Fakültesi, Eğitim Bilimleri Bölümü en_US
gdc.description.endpage 150 en_US
gdc.description.issue 3 en_US
gdc.description.publicationcategory Makale - Uluslararası Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanı en_US
gdc.description.scopusquality Q4
gdc.description.startpage 142 en_US
gdc.description.volume 28 en_US
gdc.identifier.trdizinid 200488
gdc.identifier.wos WOS:000430063300004
gdc.scopus.citedcount 0
gdc.wos.citedcount 0
relation.isAuthorOfPublication 774ca9e9-8596-4132-9a7b-6f8b286ca514
relation.isAuthorOfPublication.latestForDiscovery 774ca9e9-8596-4132-9a7b-6f8b286ca514
relation.isOrgUnitOfPublication a790e378-929e-4ae7-87aa-69b5e059d4b6
relation.isOrgUnitOfPublication 53031234-d01f-45d0-9ce1-acef5d93d46e
relation.isOrgUnitOfPublication 39ccb12e-5b2b-4b51-b989-14849cf90cae
relation.isOrgUnitOfPublication.latestForDiscovery a790e378-929e-4ae7-87aa-69b5e059d4b6

Files

Original bundle

Now showing 1 - 1 of 1
Loading...
Thumbnail Image
Name:
goksu.pdf
Size:
469.98 KB
Format:
Adobe Portable Document Format
Description:
Tam Metin / Full Text