MAÜ GCRIS Standart veritabanının içerik oluşturulması ve kurulumu Research Ecosystems (https://www.researchecosystems.com) tarafından devam etmektedir. Bu süreçte gördüğünüz verilerde eksikler olabilir.
 

Anadili Arapça olmayanlara Arapça öğretiminde kültürel boyut

dc.contributor.advisor Abdülhadioğlu, Ahmet
dc.contributor.author Abdülhadioğlu, Ahmet
dc.contributor.other Department of Arabic Language and Literature / Arap Dili ve Edebiyatı Bölümü
dc.date.accessioned 2023-09-02T12:04:37Z
dc.date.available 2023-09-02T12:04:37Z
dc.date.issued 2020
dc.department MAÜ, EnstitülerYaşayan Diller Enstitüsü, Arap Dili ve Kültürü Ana Bilim Dalı en_US
dc.description.abstract Dil, fonemik, morfolojik ve gramatik sistemiyle ve dört becerisinin bilgisiyle sınırlı kalmaz. Bunun ötesinde tüm iletişimsel durumlara eşlik eden kültürel ve sosyal sisteme geçer. Bu nedenle, dil kültürünü anlamak ve konuşmada onunla etkileşim kurmak ve sosyal bağlamlarını bilmek ikinci dili öğrenmenin bir hedefi haline gelmiştir. Dil kültürünün öğretilmesi, öğrenciyi kültürel yeterliliğe bağlar. Onu iletişimsel durumların meydana getirdiği bağlamlarla, taşıdıkları dilsel ve kültürel işaretlerle ilişkilendirir; ve orijinal konuşmacı olarak konuşmasını sağlar. Bu çalışmada, kültürel bilgi yeterliliğinin ehemmiyeti ve yabancılara Arapça öğretiminde önemi anlatılacaktır. Bunun yanında kültürel diğer unsurların da tanıtılıp bilinmesinin gerekliliğine değinilecek, bu kültüre ulaşmayı gerektiren çalışmalara değinilecektir. en_US
dc.description.abstract The language does not stop at its phonemic, morphological and grammatical system and the knowledge of its four skills, but it also extends to the cultural and social system that accompanies all communicative situations, so understanding the culture of language and interacting with it in speech, and knowing its social contexts has become a goal of learning the second language. Teaching the culture of the language connects the learner to the cultural sufficiency, and makes him related to the contexts in which the communicative situations and their linguistic and cultural references are carried, and enables him to remove the cultural language, speak like the native speaker. This study will show the relationship between language and its culture, the concept of cultural sufficiency and its importance in second language education programs, the dimensions of cultural knowledge and the nature and characteristics of cultural content, and the most prominent activities and strategies through which Arab culture can be taught. en_US
dc.identifier.endpage 120 en_US
dc.identifier.startpage 1 en_US
dc.identifier.uri https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/TezGoster?key=fl0Kw4p1rmMDotyKRdYv1EnQTCyP2XilQ5oHrNWahmCO8yGyi9HssxB9oOkzVvsv
dc.identifier.uri https://hdl.handle.net/20.500.12514/4040
dc.identifier.yoktezid 645247 en_US
dc.institutionauthor Zayiğ, Muhammed
dc.language.iso ar en_US
dc.publisher Mardin Artuklu Üniversitesi en_US
dc.relation.publicationcategory Tez en_US
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess en_US
dc.subject Kültürel boyut - dil eğitimi - ikinci dil - kültürel yeterlilik en_US
dc.subject The cultural dimension - teaching the langauge - the second language - Cultural competence ?? ????? ????? ??? ?????? ?????? ??????? ??????? ?????? ??? ????? ?????? ????? ?? ????? ??? ??? ?????? ??????? ?????????? ???? ????? ??????? ????????? ??????? ????? ???? ?????????? ???? ?? ????? ????? ????? ??? ????? ????? ???????? ??? ?? ??????? ?????? ???????? ??????? . ?? ????? ????? ????? ???? ??????? ??? ??????? ????????? ?????? ????? ????????? ???? ??? ????? ? ???? ??????? ????????? ??? ????? ?? ?????? ????? ???????? ?? ?? ? ???? ?????? ???????? ??????? ??????? ??????. ????? ??? ??????? ??????? ??? ????? ????????? ?????? ??????? ???????? ??????? ?? ????? ????? ????? ???????? ?????? ??????? ???????? ?????? ??????? ??????? ???????? ????? ??????? ?????????????? ???? ???? ?? ?????? ????? ??????? ???????. ??????? ?????????: ????? ???????- ????? ?????- ????? ???????- ??????? ???????? en_US
dc.subject Eğitim ve Öğretim en_US
dc.subject Education and Training en_US
dc.subject Arapça en_US
dc.subject Arabic en_US
dc.subject Dil-kültür en_US
dc.subject Language-culture en_US
dc.subject Kültür en_US
dc.subject Culture en_US
dc.subject Kültürel boyutlar en_US
dc.subject Dimensions of Culture en_US
dc.subject Kültürel yetkinlik en_US
dc.subject Cultural competence en_US
dc.subject Yabancı dil eğitimi en_US
dc.subject Foreign language education en_US
dc.subject Yabancı dil öğretimi en_US
dc.subject Foreign language teaching en_US
dc.subject İkinci dil öğretimi en_US
dc.subject Second language teaching en_US
dc.title Anadili Arapça olmayanlara Arapça öğretiminde kültürel boyut en_US
dc.type Master Thesis en_US
dspace.entity.type Publication
relation.isAuthorOfPublication 35c45245-b465-458d-bc3a-dc8be74bb1eb
relation.isAuthorOfPublication.latestForDiscovery 35c45245-b465-458d-bc3a-dc8be74bb1eb
relation.isOrgUnitOfPublication 015d270f-e227-47bf-926c-c284fc7d33a0
relation.isOrgUnitOfPublication.latestForDiscovery 015d270f-e227-47bf-926c-c284fc7d33a0

Files

Original bundle

Now showing 1 - 1 of 1
Loading...
Thumbnail Image
Name:
645247.pdf
Size:
29.26 MB
Format:
Adobe Portable Document Format
Description:
Tam Metin / Full Text