MAÜ GCRIS Standart veritabanının içerik oluşturulması ve kurulumu Research Ecosystems (https://www.researchecosystems.com) tarafından devam etmektedir. Bu süreçte gördüğünüz verilerde eksikler olabilir.
 

Sınıf Öğretmenlerinin Özel Yetenekli Öğrencilere İlişkin Algıları: Metaforik Bir Çalışma

dc.authorid0000-0002-1677-4727
dc.contributor.authorBozan, Serdar
dc.date.accessioned2020-07-23T09:43:04Z
dc.date.available2020-07-23T09:43:04Z
dc.date.issued2018
dc.departmentMAÜ, Meslek Yüksekokulları, Midyat Meslek Yüksekokulu, Çocuk Gelişimi Bölümüen_US
dc.description.abstractBu araştırma sınıf öğretmenlerinin özel yetenekli öğrencilere ilişkin algılarını tespit etmek amacıyla yapılmıştır. Çalışma evrenini 2017-2018 eğitim ve öğretim yılında Mardin ili Artuklu ilçesinde bulunan resmi ve özel okullar oluşturmuştur. Çalışma örneklemini ise bu okullarda görev yapan 210 sınıf öğretmeni oluşturmuştur. Araştırmada olgu bilim deseni kullanılmıştır. Veriler form kullanılarak toplanmıştır. Araştırmada amaçlı örnekleme tekniklerinden maksimum çeşitlilik örnekleme tekniği kullanılmıştır. Toplanan veriler içerik analizine tabi tutulmuş, analiz birimi olarak cümleler seçilmiş ve tablolara aktarılarak tema, metafor ve frekanslarla birlikte sunulmuştur. Araştırmada elde edilen verilerin analizi sonucunda 107 metafor ve 14 tema üretilmiş olup, sınıf öğretmenlerinin özel yetenekli öğrencilere yönelik olarak en çok “maden” metaforunu kullandıkları bulgulanmıştır.en_US
dc.description.citationEkinci, A, Sümer, S., Bozan, S., Çete, U. (2018). Sınıf Öğretmenlerinin Özel Yetenekli Öğrencilere İlişkin Algıları: Metaforik Bir Çalışma. Mustafa Kemal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, Cilt:2, Sayı:3, Sayfa:1-20.en_US
dc.identifier.endpage20en_US
dc.identifier.issue3en_US
dc.identifier.startpage1en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12514/2176
dc.identifier.volume2en_US
dc.language.isotren_US
dc.relation.ispartofHatay Mustafa Kemal University Journal of the Faculty of Educationen_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal - Editör Denetimli Dergien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectÖzel yetenekli öğrenciler, Metafor, Sınıf Öğretmenien_US
dc.titleSınıf Öğretmenlerinin Özel Yetenekli Öğrencilere İlişkin Algıları: Metaforik Bir Çalışmaen_US
dc.typeArticleen_US
dspace.entity.typePublication
relation.isAuthorOfPublicationa12e0109-b4a9-42fa-b673-097a929a9103
relation.isAuthorOfPublication.latestForDiscoverya12e0109-b4a9-42fa-b673-097a929a9103

Files

Original bundle

Now showing 1 - 1 of 1
Loading...
Thumbnail Image
Name:
SINIF ÖĞRETMENLERİNİN ÖZEL YETENEKLİ ÖĞRENCİLERE İLİŞKİN METAFORİK ALGILARI.pdf
Size:
1.07 MB
Format:
Adobe Portable Document Format
Description:
Makale Dosyası

License bundle

Now showing 1 - 1 of 1
No Thumbnail Available
Name:
license.txt
Size:
1.44 KB
Format:
Item-specific license agreed upon to submission
Description: