MAÜ GCRIS Standart veritabanının içerik oluşturulması ve kurulumu Research Ecosystems (https://www.researchecosystems.com) tarafından devam etmektedir. Bu süreçte gördüğünüz verilerde eksikler olabilir.
 

Sınıf Öğretmenlerinin Özel Yetenekli Öğrencilere İlişkin Algıları: Metaforik Bir Çalışma

dc.authorid 0000-0002-1677-4727
dc.contributor.author Bozan, Serdar
dc.contributor.other Department of Child Development / Çocuk Gelişimi Bölümü
dc.date.accessioned 2020-07-23T09:43:04Z
dc.date.available 2020-07-23T09:43:04Z
dc.date.issued 2018
dc.department MAÜ, Meslek Yüksekokulları, Midyat Meslek Yüksekokulu, Çocuk Gelişimi Bölümü en_US
dc.description.abstract Bu araştırma sınıf öğretmenlerinin özel yetenekli öğrencilere ilişkin algılarını tespit etmek amacıyla yapılmıştır. Çalışma evrenini 2017-2018 eğitim ve öğretim yılında Mardin ili Artuklu ilçesinde bulunan resmi ve özel okullar oluşturmuştur. Çalışma örneklemini ise bu okullarda görev yapan 210 sınıf öğretmeni oluşturmuştur. Araştırmada olgu bilim deseni kullanılmıştır. Veriler form kullanılarak toplanmıştır. Araştırmada amaçlı örnekleme tekniklerinden maksimum çeşitlilik örnekleme tekniği kullanılmıştır. Toplanan veriler içerik analizine tabi tutulmuş, analiz birimi olarak cümleler seçilmiş ve tablolara aktarılarak tema, metafor ve frekanslarla birlikte sunulmuştur. Araştırmada elde edilen verilerin analizi sonucunda 107 metafor ve 14 tema üretilmiş olup, sınıf öğretmenlerinin özel yetenekli öğrencilere yönelik olarak en çok “maden” metaforunu kullandıkları bulgulanmıştır. en_US
dc.description.citation Ekinci, A, Sümer, S., Bozan, S., Çete, U. (2018). Sınıf Öğretmenlerinin Özel Yetenekli Öğrencilere İlişkin Algıları: Metaforik Bir Çalışma. Mustafa Kemal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, Cilt:2, Sayı:3, Sayfa:1-20. en_US
dc.identifier.endpage 20 en_US
dc.identifier.issue 3 en_US
dc.identifier.startpage 1 en_US
dc.identifier.uri https://hdl.handle.net/20.500.12514/2176
dc.identifier.volume 2 en_US
dc.language.iso tr en_US
dc.relation.ispartof Hatay Mustafa Kemal University Journal of the Faculty of Education en_US
dc.relation.publicationcategory Makale - Ulusal - Editör Denetimli Dergi en_US
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess en_US
dc.subject Özel yetenekli öğrenciler, Metafor, Sınıf Öğretmeni en_US
dc.title Sınıf Öğretmenlerinin Özel Yetenekli Öğrencilere İlişkin Algıları: Metaforik Bir Çalışma en_US
dc.type Article en_US
dspace.entity.type Publication
relation.isAuthorOfPublication a12e0109-b4a9-42fa-b673-097a929a9103
relation.isAuthorOfPublication.latestForDiscovery a12e0109-b4a9-42fa-b673-097a929a9103
relation.isOrgUnitOfPublication 072cfcc4-a6fc-41a3-8c70-898dd93e227d
relation.isOrgUnitOfPublication.latestForDiscovery 072cfcc4-a6fc-41a3-8c70-898dd93e227d

Files

Original bundle

Now showing 1 - 1 of 1
Loading...
Thumbnail Image
Name:
SINIF ÖĞRETMENLERİNİN ÖZEL YETENEKLİ ÖĞRENCİLERE İLİŞKİN METAFORİK ALGILARI.pdf
Size:
1.07 MB
Format:
Adobe Portable Document Format
Description:
Makale Dosyası

License bundle

Now showing 1 - 1 of 1
No Thumbnail Available
Name:
license.txt
Size:
1.44 KB
Format:
Item-specific license agreed upon to submission
Description: