MAÜ GCRIS Standart veritabanının içerik oluşturulması ve kurulumu Research Ecosystems (https://www.researchecosystems.com) tarafından devam etmektedir. Bu süreçte gördüğünüz verilerde eksikler olabilir.
 

Türkçe Ders Kitaplarının Soy Bağı İlişkileri Açısından İncelenmesi

dc.authorid0000-0002-2261-9504
dc.contributor.authorKavan, Nihat
dc.contributor.authorÖzdaş, Faysal
dc.contributor.authorKaval, Seval
dc.date.accessioned2022-01-27T13:15:40Z
dc.date.available2022-01-27T13:15:40Z
dc.date.issued2021
dc.departmentMAÜ, Fakülteler, Edebiyat Fakültesi, Eğitim Bilimleri Bölümüen_US
dc.description.abstractBu araştırmanın amacı Türkçe ders kitaplarının soy bağı ilişkileri açısından incelenmesidir. Bu amaç doğrultusunda ortaokul 5, 6, 7 ve 8. sınıf Türkçe ders kitaplarında yer alan okuma ve dinleme metinleri soy bağı ilişkileri açısından ele alınmıştır. Araştırmada nitel araştırma yöntemi kullanılarak doküman incelemesi tekniği ile veriler toplanmıştır. Soy bağı ilişkilerinin geçtiği metinler; ele alınan kavramlar, sınıf düzeylerine dağılım, tür dağılımları, görsel unsurlar, kültürel ögeler ve değerler gibi alt amaçlar ile detaylı olarak analiz edilerek bulgular elde edilmiştir. Araştırma sonuçlarına göre Türkçe ders kitaplarında yer alan metinlerin soy bağı kavramları, sınıf düzeylerine dağılım ve değerler eğitimi açısından yeterli ve dengeli olduğu; metin türlerine dağılım, görsel ögeler ve kültürel ögeler açısından yetersiz olduğu tespit edilmiştir.en_US
dc.description.abstractThe aim of this research is to examine Turkish textbooks in terms of lineage relations. In accordance with this purpose, reading and listening texts in the 5th, 6th, 7th, and 8th-grade Turkish textbooks are discussed in terms of lineage relations. In the research, data are collected by using the qualitative research method and document analysis technique. The findings are obtained by analyzing in detail the concepts discussed in the texts in which the lineage relationships are mentioned, with sub-purposes such as class-level distribution, genre distribution, visual elements, cultural elements, and values. According to research results, the texts in the Turkish language textbooks are sufficient and balanced in terms of lineage concepts, class-level distribution, and values education, on the other hand, the distribution of the text types is insufficient in terms of visual and cultural elements.en_US
dc.description.citationKAVAN N,ÖZDAŞ F,KAVAN S (2021). Türkçe Ders Kitaplarının Soy Bağı İlişkileri Açısından İncelenmesi. Ana Dili Eğitimi Dergisi, 9(4), 1360 - 1375. Doi: 10.16916/aded.912058en_US
dc.identifier.doi10.16916/aded.912058
dc.identifier.endpage1374en_US
dc.identifier.issue4en_US
dc.identifier.startpage1360en_US
dc.identifier.trdizinid457751
dc.identifier.urihttps://doi.org/10.16916/aded.912058
dc.identifier.urihttps://app.trdizin.gov.tr/makale/TkRVM056VXhNUT09/turkce-ders-kitaplarinin-soy-bagi-iliskileri-acisindan-incelenmesi
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12514/3022
dc.identifier.volume9en_US
dc.indekslendigikaynakTR-Dizinen_US
dc.language.isotren_US
dc.publisherAna Dili Eğitimi Dergisien_US
dc.relation.ispartofAna Dili Eğitimi Dergisien_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Uluslararası Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectAile, akraba, soy bağı, ders kitabı, Türkçe dersi.en_US
dc.subjectFamily, relative, lineage, textbook, Turkish lesson.en_US
dc.titleTürkçe Ders Kitaplarının Soy Bağı İlişkileri Açısından İncelenmesien_US
dc.title.alternativeAnalysis of Turkish Textbooks in Terms of Genealogical Relationsen_US
dc.typeArticleen_US
dspace.entity.typePublication

Files

Original bundle

Now showing 1 - 1 of 1
Loading...
Thumbnail Image
Name:
0fcd4bdf-f5cd-4315-8fbf-8486c13c07b0.pdf
Size:
591.21 KB
Format:
Adobe Portable Document Format
Description:
Full Text - Article

License bundle

Now showing 1 - 1 of 1
No Thumbnail Available
Name:
license.txt
Size:
1.44 KB
Format:
Item-specific license agreed upon to submission
Description: