Türkçe Ders Kitaplarının Soy Bağı İlişkileri Açısından İncelenmesi
dc.authorid | 0000-0002-2261-9504 | |
dc.contributor.author | Kavan, Nihat | |
dc.contributor.author | Özdaş, Faysal | |
dc.contributor.author | Kaval, Seval | |
dc.date.accessioned | 2022-01-27T13:15:40Z | |
dc.date.available | 2022-01-27T13:15:40Z | |
dc.date.issued | 2021 | |
dc.department | MAÜ, Fakülteler, Edebiyat Fakültesi, Eğitim Bilimleri Bölümü | en_US |
dc.description.abstract | Bu araştırmanın amacı Türkçe ders kitaplarının soy bağı ilişkileri açısından incelenmesidir. Bu amaç doğrultusunda ortaokul 5, 6, 7 ve 8. sınıf Türkçe ders kitaplarında yer alan okuma ve dinleme metinleri soy bağı ilişkileri açısından ele alınmıştır. Araştırmada nitel araştırma yöntemi kullanılarak doküman incelemesi tekniği ile veriler toplanmıştır. Soy bağı ilişkilerinin geçtiği metinler; ele alınan kavramlar, sınıf düzeylerine dağılım, tür dağılımları, görsel unsurlar, kültürel ögeler ve değerler gibi alt amaçlar ile detaylı olarak analiz edilerek bulgular elde edilmiştir. Araştırma sonuçlarına göre Türkçe ders kitaplarında yer alan metinlerin soy bağı kavramları, sınıf düzeylerine dağılım ve değerler eğitimi açısından yeterli ve dengeli olduğu; metin türlerine dağılım, görsel ögeler ve kültürel ögeler açısından yetersiz olduğu tespit edilmiştir. | en_US |
dc.description.abstract | The aim of this research is to examine Turkish textbooks in terms of lineage relations. In accordance with this purpose, reading and listening texts in the 5th, 6th, 7th, and 8th-grade Turkish textbooks are discussed in terms of lineage relations. In the research, data are collected by using the qualitative research method and document analysis technique. The findings are obtained by analyzing in detail the concepts discussed in the texts in which the lineage relationships are mentioned, with sub-purposes such as class-level distribution, genre distribution, visual elements, cultural elements, and values. According to research results, the texts in the Turkish language textbooks are sufficient and balanced in terms of lineage concepts, class-level distribution, and values education, on the other hand, the distribution of the text types is insufficient in terms of visual and cultural elements. | en_US |
dc.description.citation | KAVAN N,ÖZDAŞ F,KAVAN S (2021). Türkçe Ders Kitaplarının Soy Bağı İlişkileri Açısından İncelenmesi. Ana Dili Eğitimi Dergisi, 9(4), 1360 - 1375. Doi: 10.16916/aded.912058 | en_US |
dc.identifier.doi | 10.16916/aded.912058 | |
dc.identifier.endpage | 1374 | en_US |
dc.identifier.issue | 4 | en_US |
dc.identifier.startpage | 1360 | en_US |
dc.identifier.trdizinid | 457751 | |
dc.identifier.uri | https://doi.org/10.16916/aded.912058 | |
dc.identifier.uri | https://app.trdizin.gov.tr/makale/TkRVM056VXhNUT09/turkce-ders-kitaplarinin-soy-bagi-iliskileri-acisindan-incelenmesi | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/20.500.12514/3022 | |
dc.identifier.volume | 9 | en_US |
dc.indekslendigikaynak | TR-Dizin | en_US |
dc.language.iso | tr | en_US |
dc.publisher | Ana Dili Eğitimi Dergisi | en_US |
dc.relation.ispartof | Ana Dili Eğitimi Dergisi | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Makale - Uluslararası Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanı | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | Aile, akraba, soy bağı, ders kitabı, Türkçe dersi. | en_US |
dc.subject | Family, relative, lineage, textbook, Turkish lesson. | en_US |
dc.title | Türkçe Ders Kitaplarının Soy Bağı İlişkileri Açısından İncelenmesi | en_US |
dc.title.alternative | Analysis of Turkish Textbooks in Terms of Genealogical Relations | en_US |
dc.type | Article | en_US |
dspace.entity.type | Publication |
Files
Original bundle
1 - 1 of 1
Loading...
- Name:
- 0fcd4bdf-f5cd-4315-8fbf-8486c13c07b0.pdf
- Size:
- 591.21 KB
- Format:
- Adobe Portable Document Format
- Description:
- Full Text - Article
License bundle
1 - 1 of 1
No Thumbnail Available
- Name:
- license.txt
- Size:
- 1.44 KB
- Format:
- Item-specific license agreed upon to submission
- Description: