MAÜ GCRIS Standart veritabanının içerik oluşturulması ve kurulumu Research Ecosystems (https://www.researchecosystems.com) tarafından devam etmektedir. Bu süreçte gördüğünüz verilerde eksikler olabilir.
 

Arap dilinin anadili arapça olmayanlara öğretilmesi sürecinde sınav hazırlama esasları

dc.contributor.advisor Abdülhadioğlu, Ahmet
dc.contributor.author Abdülhadioğlu, Ahmet
dc.contributor.other Department of Arabic Language and Literature / Arap Dili ve Edebiyatı Bölümü
dc.date.accessioned 2023-09-02T12:04:37Z
dc.date.available 2023-09-02T12:04:37Z
dc.date.issued 2021
dc.department MAÜ, EnstitülerYaşayan Diller Enstitüsü, Arap Dili ve Kültürü Ana Bilim Dalı en_US
dc.description.abstract Bu tez, Arap dilinin öğretiminde testler oluşturma yöntemini ele almaktadır ve bu tezin ele alınmasındaki ve çalışılmasındaki önemi, bu testlerin öneminden ve anadili Arapça olmayanlara Arapça öğretimi üzerindeki etkisinden kaynaklanmaktadır, çünkü testler, öğrencilerin yeteneklerini ölçmek ve değerlendirmek için çok önemli bir araç olarak kabul edilir. Ayrıca öğrencilerin bilişsel ve davranışsal hedeflerine ulaşma dereceleri ve Arapça dilini öğrenmedeki gelişimleri saptanabilir. Öğretmen bu testlerin sonuçlarına dayanarak öğrencilerin seviyelerini belirleyebilir ve öğrencilerin yeteneklerini artırmak ve geliştirmek için bir plan geliştirebilir. Bu tez, öğretmenlerin öğrencilerin yetenek ve yeterlilik düzeylerini değerlendirme yöntemini çözmeyi amaçlamaktadır. Doğru ve açık temeller üzerine inşa edilen testlerin iyi ve doğru kullanımı ve yapılandırılması, öğrenciler için güçlü bir motivasyonu temsil eder ve onları öğrenme ve dil sevgisi için çaba göstermeye zorlar ve bunun tersi de geçerlidir.Bu da böyledir, çünkü testlerin yanlış yapılandırılması, eğitimli öğrencilerin tepkilerinde olumsuz sonuçlar vermekte ve buradan eğitimli öğrencilerin seviyelerini belirlemede, yeteneklerini geliştirmede ilham verici ve katalizör olmak için bu sorunun çözülmesinde ve bu testlerin en iyi şekilde kullanılması için bu tez yaplmıştır. Bu tezde, istenen bu amaca ulaşmak için betimsel ve analitik yaklaşım kunllanılmıştır. en_US
dc.description.abstract This research study focuses on building assessments and tests methodologies in Arabic. The study concentrates on the importance of assessments and tests and their influence in learning Arabic for non-native speakers. Tests and assessments are an considered as important means for evaluating learners' proficiency level of a language in addition to participating in measuring learners' achievement on the cognitive and behavioral goals level. Based on the tests and assessments results, the teacher can determine the learner' level and facilitate setting a plan for developing learners' language skills acquisition. The research study aims at participating in overcoming the challenges faced by teachers to determine learners' level and assessing their language proficiency. The good and correct construction of tests, which is built on correct and clear basis, represents a strong motivation for learners and pushes them to exert effort in learning and love of a language. On the other side, the incorrect construction of tests and evaluations reflects negatively on learners' attitude towards learning the language. Therefore, the research study is oriented to participate in overcoming the overmentioned challenges and to make use of III the best functioning of tests and evaluation as a motivating and inspiring tool for learners to develop their level of language. In this thesis, the descriptive analytical approach is adopted in order to reach this desired goal. Key words: Correction - Measurement – Test – Evluation – The teacher – The student. en_US
dc.identifier.endpage 115 en_US
dc.identifier.startpage 1 en_US
dc.identifier.uri https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/TezGoster?key=wf-FPgY-5qjHEzEoOgvMsyS4t04zpZEu2PURg2Znh2tkePbCkizBKiSmCFKDEHJm
dc.identifier.uri https://hdl.handle.net/20.500.12514/4041
dc.identifier.yoktezid 659986 en_US
dc.institutionauthor Haydar, Ahmet
dc.language.iso ar en_US
dc.publisher Mardin Artuklu Üniversitesi en_US
dc.relation.publicationcategory Tez en_US
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess en_US
dc.subject Eğitim ve Öğretim en_US
dc.subject Education and Training en_US
dc.subject Arapça en_US
dc.subject Arabic en_US
dc.subject Sınav en_US
dc.subject Examination en_US
dc.subject Test sınavı en_US
dc.subject Test exam en_US
dc.subject Testler en_US
dc.subject Tests en_US
dc.subject Yabancı dil eğitimi en_US
dc.subject Foreign language education en_US
dc.subject Yabancı dil öğretimi en_US
dc.subject Foreign language teaching en_US
dc.subject Ölçme-değerlendirme en_US
dc.subject Measurement and evaluation en_US
dc.title Arap dilinin anadili arapça olmayanlara öğretilmesi sürecinde sınav hazırlama esasları en_US
dc.type Master Thesis en_US
dspace.entity.type Publication
relation.isAuthorOfPublication 35c45245-b465-458d-bc3a-dc8be74bb1eb
relation.isAuthorOfPublication.latestForDiscovery 35c45245-b465-458d-bc3a-dc8be74bb1eb
relation.isOrgUnitOfPublication 015d270f-e227-47bf-926c-c284fc7d33a0
relation.isOrgUnitOfPublication.latestForDiscovery 015d270f-e227-47bf-926c-c284fc7d33a0

Files

Original bundle

Now showing 1 - 1 of 1
Loading...
Thumbnail Image
Name:
659986.pdf
Size:
1.99 MB
Format:
Adobe Portable Document Format
Description:
Tam Metin / Full Text