MAÜ GCRIS Standart veritabanının içerik oluşturulması ve kurulumu Research Ecosystems (https://www.researchecosystems.com) tarafından devam etmektedir. Bu süreçte gördüğünüz verilerde eksikler olabilir.
 

Cumhuriyet Türkiye'sinin Değişen Din Politikaları ve Seçmeli Din Dersleri

No Thumbnail Available

Date

2022

Journal Title

Journal ISSN

Volume Title

Publisher

Hiperyayın

Open Access Color

OpenAIRE Downloads

OpenAIRE Views

Research Projects

Organizational Units

Organizational Unit
Department of Philosophy and Religious Sciences / Felsefe ve Din Bilimleri Bölümü
Felsefe ve Din Bilimleri Bölümü, insanlık tarihinde ortaya çıkan din ve düşüncelerin birey ve toplum üzerindeki etkilerini felsefe, sosyoloji, psikoloji, eğitim ve dinler tarihi gibi alanlar bağlamında tarihsel ve sistematik tarzda akademik açıdan araştırmaktadır. Bölümün temel hedefi, İslami İlimler Fakültesindeki lisans öğrencilerine kendi alanlarıyla ilgili olan derslerin eğitimini vermek, öğrencilerin ilahiyat formasyonunu bütün boyutlarıyla elde etmesine yardımcı olmak ve araştıran, çalışmaya hevesli, sorumluluk sahibi bireyler olmalarına katkıda bulunmak; lisansüstü boyutuyla ise yerel unsurlardan da yararlanarak uluslararası seviyede akademik araştırma yapabilecek bilim insanları yetiştirmek, bunlar için programlar geliştirmek ve bu programları modern dönemin tartışama alanlarını gözeterek uygulamaya geçirmektir. Felsefe ve Din Bilimleri Bölümü bünyesinde İslam Felsefesi, Felsefe Tarihi ve Mantık alanları bulunduran İslam Felsefesi Anabilim Dalı ile içerisinde Din Felsefesi, Dinler Tarihi, Din Sosyolojisi, Din Psikolojisi ve Din Eğitimi alanlarını barındıran Din Bilimleri Anabilim Dalından oluşmaktadır. Felsefe ve Din Bilimleri Bölümünde tezli yüksek lisan programı bulunmakta ve her yıl ortalama 12 öğrenci almaktadır.

Journal Issue

Events

Abstract

Bu eser, Cumhuriyet Türkiye'sinde dini hayatın ve dindar insanların ihtiyaç, eğilim ve taleplerinden çok yönetici elitin hedef ve idealleri çerçevesinde şekillenen din ve din eğitimi politikalarını, bu politikaların din ve DKAB derslerine ne oranda ve ne şekilde yansıdığını, bu derslerde öğretime konu edilen dini yorumun temel karakteristiğini ve nihayet Temel Dini Bilgiler dersinden hareketle son on yıldır okutulan seçmeli din derslerinde öğretime konu edilen dini yorumu; temel felsefesi, referansları ve yönelimleriyle birlikte analiz etmektedir.

Description

Keywords

Seçmeli Din Dersleri, DKAB Dersleri, Din Pollitikaları, Din Eğitimi

Turkish CoHE Thesis Center URL

Fields of Science

Citation

WoS Q

Scopus Q

Source

Volume

Issue

Start Page

End Page