MAÜ GCRIS Standart veritabanının içerik oluşturulması ve kurulumu Research Ecosystems (https://www.researchecosystems.com) tarafından devam etmektedir. Bu süreçte gördüğünüz verilerde eksikler olabilir.
 

Okul Yöneticilerinin Hizmetkâr Liderlik Özellikleriyle Girişimcilik Becerileri İlişkisinin Analizi

dc.contributor.author Akın, Mehmet Ali
dc.contributor.author Akın, Mehmet Ali
dc.contributor.other Department of Educational Sciences / Eğitim Bilimleri Bölümü
dc.date.accessioned 2025-02-15T19:42:59Z
dc.date.available 2025-02-15T19:42:59Z
dc.date.issued 2023
dc.department Artuklu University en_US
dc.department-temp T.C. MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI,MARDİN ARTUKLU ÜNİVERSİTESİ en_US
dc.description.abstract Bu araştırmanın amacı, okul yöneticilerinin hizmetkâr liderlik özellikleriyle girişimcilik becerilerinin ilişkisini öğretmen algılarına göre belirlemektir. Bu araştırma, nicel araştırma yaklaşımı kullanılarak yapılan, ilişkisel tarama modelinde bir araştırmadır. Araştırmanın evreni, 2022-2023 eğitim-öğretim yılında Mardin ili Kızıltepe ilçesindeki Milli Eğitim Bakanlığına bağlı resmi okullarda görev yapan 3382 öğretmenden oluşmuştur. Örneklemi ise, kolay ulaşılabilir örneklem tekniği ile belirlenen 348 öğretmenden oluşturulmuştur. Veri toplama aracı, demografik özellikler formu, hizmetkâr liderlik ölçeği ile girişimcilik beceri ölçeğinden oluşmaktadır. Araştırmanın verileri SPSS paket programı kullanılarak analiz edilmiştir. Araştırma bulgularına göre, okul yöneticilerinin hizmetkâr liderlik özelliklerini gösterme düzeyleri yeterli olarak görülmektedir. Öğretmenlerin cinsiyet, yaş ve eğitim durumu değişkenlerine göre, okul yöneticilerinin hizmetkâr liderlik özelliklerine ilişkin algıları arasında anlamlı fark bulunmazken; hizmet yılı değişkenine göre anlamlı fark bulunmuştur. Ayrıca öğretmen algılarına göre, okul yöneticilerinin girişimcilik becerileri yeterli düzeyde görülmemektedir. Öğretmenlerin cinsiyet ve eğitim durumu değişkenlerine göre okul yöneticilerinin girişimcilik becerilerine ilişkin algıları arasında anlamlı fark bulunmazken; yaş ve hizmet yılı değişkenlerine göre anlamlı fark bulunmuştur. Ayrıca okul yöneticilerinin hizmetkâr liderlik özellikleri ile girişimcilik becerileri arasındaki genel ve alt boyutlara ilişkin korelasyon pozitif yönde ve orta düzeyde bulunmuştur en_US
dc.identifier.citationcount 0
dc.identifier.doi 10.58689/eibd.1390400
dc.identifier.endpage 385 en_US
dc.identifier.issn 1309-8659
dc.identifier.issue 28 en_US
dc.identifier.scopusquality N/A
dc.identifier.startpage 357 en_US
dc.identifier.trdizinid 1215553
dc.identifier.uri https://doi.org/10.58689/eibd.1390400
dc.identifier.uri https://search.trdizin.gov.tr/en/yayin/detay/1215553/okul-yoneticilerinin-hizmetkar-liderlik-ozellikleriyle-girisimcilik-becerileri-iliskisinin-analizi
dc.identifier.uri https://hdl.handle.net/20.500.12514/6508
dc.identifier.volume 14 en_US
dc.identifier.wosquality N/A
dc.language.iso tr en_US
dc.relation.ispartof EĞİTİM VE İNSANİ BİLİMLER DERGİSİ: TEORİ VE UYGULAMA en_US
dc.relation.publicationcategory Makale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanı en_US
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess en_US
dc.subject Eğitim en_US
dc.subject Eğitim Araştırmaları en_US
dc.subject İşletme en_US
dc.title Okul Yöneticilerinin Hizmetkâr Liderlik Özellikleriyle Girişimcilik Becerileri İlişkisinin Analizi en_US
dc.type Article en_US
dspace.entity.type Publication
relation.isAuthorOfPublication 74fef44d-b416-4224-94f7-8d6e7fa7e308
relation.isAuthorOfPublication.latestForDiscovery 74fef44d-b416-4224-94f7-8d6e7fa7e308
relation.isOrgUnitOfPublication a790e378-929e-4ae7-87aa-69b5e059d4b6
relation.isOrgUnitOfPublication.latestForDiscovery a790e378-929e-4ae7-87aa-69b5e059d4b6

Files