MAÜ GCRIS Standart veritabanının içerik oluşturulması ve kurulumu Research Ecosystems (https://www.researchecosystems.com) tarafından devam etmektedir. Bu süreçte gördüğünüz verilerde eksikler olabilir.
 

İngilizce Öğretmenlerinin İngilizce Dil Becerileri Öz-yeterlik İnancı ve Mesleki Öz-yeterlik Algısı Arasındaki İlişki

dc.contributor.advisor Akto, Akif
dc.contributor.author Akto, Akif
dc.contributor.other Department of Educational Sciences / Eğitim Bilimleri Bölümü
dc.date.accessioned 2025-03-15T19:55:39Z
dc.date.available 2025-03-15T19:55:39Z
dc.date.issued 2024
dc.department Lisansüstü Eğitim Enstitüsü / Eğitim Bilimleri Ana Bilim Dalı
dc.description.abstract Bu çalışmanın amacı İngilizce öğretmenlerinin öz yeterlik algı düzeylerini ve dil becerileri algı düzeyini ortaya koyarak bu iki öz yeterlik algı düzeyi arasında anlamlı bir ilişki olup olmadığını saptamaktır. 2022-2023 eğitim- öğretim yılında yapılan bu çalışma nicel araştırma yöntemlerinden tarama modelinde yürütülmüştür. Çalışmanın örneklemini 2022- 2023 eğitim- öğretim yılında Batman ilinde Milli Eğitim Bakanlığı'na bağlı okullarda ve özel okullarda görev yapan İngilizce öğretmenleri arasından seçkisiz örnekleme yöntemlerinden kolay ulaşılabilir örnekleme yöntemiyle seçilen 230 ( N=230) İngilizce öğretmeni oluşturmaktadır. Çalışmanın verileri 5'li likert tipindeki 'İngilizce Öğretmenlerinin Öz-Yeterlik Algısı Ölçeği' ve 'İngilizce Dil Becerilerine Yönelik Öz- Yeterlik Ölçeği' kullanılarak toplanmıştır. Veriler SPSS 21.0 paket programı kullanılarak analiz edilmiştir. Verilerin analizinden betimsel analiz yöntemlerinden yüzde, frekans ve aritmetik ortalama hesaplama yöntemlerinden yararlanılmış, her bir değişken için verilerin normal dağılım sergilediği tespit edildikten sonra bağımsız örneklemler t testi,tek yönlü varyans analizi (ANOVA) ve Pearson korelasyon katsayısı kullanılarak veri analizi tamamlanmıştır. Nicel analizlerden elde edilen bulgular sonucunda İngilizce öğretmenlerinin öz yeterlik algılarının yüksek düzeyde olduğu , dil becerileri öz yeterlik algısı ve mesleki öz yeterlik algısı arasında pozitif yönde ve orta düzeyde bir ilişki olduğu saptanmıştır. Ayrıca cinsiyet, okul türü, çalışılan okulun algılanan sosyo-ekonomik durumu, mesleki kıdem yılı ve akademik eğitim durumu değişkenlerine göre İngilizce öğretmenlerinin dil becerileri ve mesleki öz yeterlik algıları incelenmiş ve sonuçları detaylı şekilde sunularak tartışılmıştır. Anahtar kelimeler: Öz-yeterlik, Dil Becerileri, İngilizce Öğretmenlerinin Öz Yeterlik Algıları
dc.description.abstract The purpose of present study is to determine if there is a relation between Professional self efficacy and language skills self efficacy by exploring the sense of professional self efficacy and language skills self efficacy level of English Language Teachers' in Batman profile . This study was conducted in 2022-2023 educational year and a screening model was used based on quantitative research. The participants of this study were 230 (N=230) English teachers who were working in state and private schools in Batman in 2022-2023 educational year. Those participants were chosen by random sampling method. The data collected by using 5 point likert ' English Language Teachers' Sense of Self-Efficacy Scale' and 5 point likert 'English Language Skills Self-Efficacy Scale' . The data obtained in this study were analyzed with SPSS 21.0. Firstly, descriptive statistical techniques were used to analyze data and after checking the normal distrubition of data for different variables Independent samples t test, one way ANOVA and Pearson correlation coefficient were used to complete the data analysis. According to the findings of quantitative results teachers perceive themselves efficious enough both on Professional side and language skills side. There is a positive, medıum correlatıon between sense of Professional and language skills efficacy of English teachers. Data was analyzed according to gender, school type, percevied socio-economic status of school, years of experience and academic graduation. The results has discussed according to those variables and presented in detail. Key words: Self Efficacy, Language Skills , English Language Teachers' Sense of Self Efficacy en_US
dc.identifier.endpage 131
dc.identifier.uri https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/TezGoster?key=KMB79M3N7zK1UR2WYeRgQh9iyC246xuHveBTK4QWVfM69ot4uBgErmR6XSL01QNv
dc.identifier.uri https://hdl.handle.net/20.500.12514/6749
dc.identifier.yoktezid 861007
dc.language.iso tr
dc.subject Eğitim ve Öğretim
dc.subject Education and Training en_US
dc.title İngilizce Öğretmenlerinin İngilizce Dil Becerileri Öz-yeterlik İnancı ve Mesleki Öz-yeterlik Algısı Arasındaki İlişki
dc.title The Relationship Between English Language Teachers' Language Skills Self-Efficacy and Perceived Professional Self Efficacy en_US
dc.type Master Thesis en_US
dspace.entity.type Publication
relation.isAuthorOfPublication 7ac66fae-95c2-4d39-b43d-8cc3aa4f2891
relation.isAuthorOfPublication.latestForDiscovery 7ac66fae-95c2-4d39-b43d-8cc3aa4f2891
relation.isOrgUnitOfPublication a790e378-929e-4ae7-87aa-69b5e059d4b6
relation.isOrgUnitOfPublication.latestForDiscovery a790e378-929e-4ae7-87aa-69b5e059d4b6

Files