MAÜ GCRIS Standart veritabanının içerik oluşturulması ve kurulumu Research Ecosystems (https://www.researchecosystems.com) tarafından devam etmektedir. Bu süreçte gördüğünüz verilerde eksikler olabilir.
 

İlkokul 4. Sınıf Fen Bilimleri Dersinde Argümantasyona Dayalı Öğretimin Öğrencilerin Eleştirel Düşünme Becerilerine Etkisi

dc.authorid 0000-0003-3493-0620
dc.authorscopusid 60104501
dc.authorwosid HPH-3917-2023
dc.contributor.author Işıker, Yakup
dc.contributor.author Büyükalan Filiz, Sevil
dc.contributor.other Department of Physical Education and Sports / Beden Eğitimi ve Spor Bölümü
dc.date.accessioned 2023-12-13T11:24:53Z
dc.date.available 2023-12-13T11:24:53Z
dc.date.issued 2019
dc.department MAÜ, Meslek Yüksekokulları, Sağlık Hizmetleri Meslek Yüksekokulu, Çocuk Bakımı ve Gençlik Hizmetleri Bölümü en_US
dc.description.abstract Bu araştırmada, argümantasyona dayalı öğretimin ilkokul 4. sınıf öğrencilerinin eleştirel düşünme becerilerine etkisinin araştırılması amaçlanmıştır Ön test/son test eşitlenmemiş kontrol gruplu yarı deneysel model olarak tasarlanan araştırmanın çalışma grubunu 2017-2018 eğitim öğretim yılında Mardin İli Savur İlçesine bağlı Pınardere İlkokulu’nda öğrenim gören iki farklı şubeden toplam 40 öğrenci oluşturmaktadır. Araştırmada gruplardan birini kontrol grubu, diğerini ise argümantasyona dayalı derslerin işlendiği deney grubu oluşturmuştur. Öğrencilerin eleştirel düşünme becerilerini ölçmek amacıyla veri toplama aracı olarak; Görücü (2014) tarafından geliştirilen 17 maddeden oluşan Eleştirel Düşünme Ölçeği ön test ve son test olarak uygulanmıştır. Elde edilen veriler SPSS 22.0 istatistik programı kullanılarak analiz edilmiş ve grupların ön ve son test sonuçları arasında anlamlı bir farklılığın olup olmadığını belirlemek için Mann Whitney U testi ile grup içinde testlerin karşılaştırılması için Wilcoxon işaretli sıralar testi kullanılmıştır. Sonuçlar p=0,05 anlamlılık düzeyinde değerlendirilmiştir. Araştırma sonuçları incelendiğinde deney ve kontrol grubundan elde edilen ön test ortalamalarında gruplar arasında eleştirel düşünme becerileri bakımından birbirine denk iken son test sonuçlarına göre deney grubu lehine anlamlı bir farkın oluştuğu sonucuna varılmıştır. Bu sonuçlara göre, argümantasyona dayalı öğretimin ilkokul 4. sınıf seviyesinde öğrencilerin eleştirel düşünme becerilerine anlamlı düzeyde olumlu etki oluşturduğu görülmektedir. en_US
dc.description.abstract The research aims to investigate the effect of argumentation-based teaching on the critical thinking skills of elementary school 4th grade students. Designed as an experimental model, the study group constitutes 40 students from two different branches of the Pınardere Primary School in Savur district of Mardin province in the academic year 2017-2018. The study group consisted of the control group in which subjects were taught according to traditional teaching activities and the experimental group in which courses were taught in accordance with argumentation-based teaching methodology. As a means of collecting data to measure students' critical thinking skills; The Critical Thinking Scale (17 items) developed by Görücü (2014) was applied as pre-test and post-test. The obtained data were analyzed using the SPSS 22.0 statistical program and the Mann Whitney U test was used to determine whether there was a significant difference between the pre-test and post-test results of the groups and the Wilcoxon signed rank test was used to compare the test results within the group. The results were evaluated at p = 0.05 significance level. When the results of the research were examined, it was concluded that the pre-test averages obtained from the experiment and control groups were equal in terms of critical thinking skills among the groups, but that there was a meaningful difference in favor of the experiment group according to the final test results. When the results of the research were examined, it was concluded that the pre-test averages obtained from the experiment and control groups were equal to each other in terms of critical thinking skills, while there was a significant difference in favor of the experiment group according to the final test results. As a result, it is observed that argumentation-based instruction has positive impact at a significant level on the 4th grade elementary school students' critical thinking skills. en_US
dc.description.citation Büyükalan Filiz, S. & Işıker, Y. (2019). “İlkokul 4. Sınıf Fen Bilimleri Dersinde Argümantasyona Dayalı Öğretimin Öğrencilerin Eleştirel Düşünme Becerilerine Etkisi”, International Social Sciences Studies Journal, 5(30): 546-556. en_US
dc.identifier.doi 10.26449/sssj.1251
dc.identifier.endpage 556 en_US
dc.identifier.issn http://dx.doi.org/10.26449/sssj.1251
dc.identifier.issue 30 en_US
dc.identifier.startpage 546 en_US
dc.identifier.uri https://hdl.handle.net/20.500.12514/4645
dc.identifier.volume 5 en_US
dc.institutionauthor Işıker, Yakup
dc.language.iso tr en_US
dc.relation.ispartof SOCIAL SCIENCES STUDIES JOURNAL (SSSJournal) en_US
dc.relation.publicationcategory Makale - Uluslararası - Editör Denetimli Dergi - Başka Kurum Yazarı en_US
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess en_US
dc.subject Argumentation en_US
dc.subject Critical thinking en_US
dc.subject Science education en_US
dc.subject Argümantasyon en_US
dc.subject Eleştirel düşünme en_US
dc.subject Fen eğitimi en_US
dc.title İlkokul 4. Sınıf Fen Bilimleri Dersinde Argümantasyona Dayalı Öğretimin Öğrencilerin Eleştirel Düşünme Becerilerine Etkisi en_US
dc.title.alternative Effect Of Argumentatıon-Based Teachıng On Students' Crıtıcal Thınkıng Skılls In Elementary School Scıence Class 4 en_US
dc.type Article en_US
dspace.entity.type Publication
relation.isAuthorOfPublication 82af8b1f-8734-408e-b2fa-1b0d7aeec800
relation.isAuthorOfPublication.latestForDiscovery 82af8b1f-8734-408e-b2fa-1b0d7aeec800
relation.isOrgUnitOfPublication 4feb314a-7271-4390-b521-a3cd2efab58e
relation.isOrgUnitOfPublication.latestForDiscovery 4feb314a-7271-4390-b521-a3cd2efab58e

Files

Original bundle

Now showing 1 - 1 of 1
Loading...
Thumbnail Image
Name:
isiker_ilkokul_argümantasyon_elestiel_düsünme.pdf
Size:
447.91 KB
Format:
Adobe Portable Document Format
Description:
Makale dosyası

License bundle

Now showing 1 - 1 of 1
No Thumbnail Available
Name:
license.txt
Size:
1.44 KB
Format:
Item-specific license agreed upon to submission
Description: