Bilgisayar Programcılığı Bölümü
Permanent URI for this communityhttps://hdl.handle.net/20.500.12514/187
Browse
Browsing Bilgisayar Programcılığı Bölümü by Author "Aykat, Şükrü"
Now showing 1 - 3 of 3
- Results Per Page
- Sort Options
Article Derin Öğrenme Kullanılarak Fundus Görüntülerinden Katarakt ve Diyabetik Retinopati Tespiti(BANDIRMA ONYEDİ EYLÜL ÜNİVERSİTESİ, 2023) Aykat, Şükrü; Senan, Sibel; Aykat, ŞükrüDiyabetik retinopati ve katarakt ciddi körlüğe ve görme kaybına neden olabilen bazı retina hastalıklarıdır. Gözde meydana gelen bu geri dönüşü olmayan hasarı önlemek için retina hastalıklarının erken teşhisi hayati önem taşımaktadır. Bu çalışmanın problem cümlesi, bu retina hastalıklarının tespiti için derin öğrenme tabanlı sonuçların sunulması olarak verilebilir. Bu amaçla ilk önce ham bir veri seti üzerinde histogram eşitleme yöntemi kullanılarak yeni bir seti oluşturulmuştur. Ardından beş geleneksel derin öğrenme modeline hiperparametre ayarı yapılarak veri setleri üzerinde eğitimler gerçekleştirilmiştir. En son olarak veri setleri üzerinde en yüksek başarıya sahip MobileNet tabanlı bir hibrit model geliştirilmiştir. Önerilen hibrit model, ön işlenmiş veri seti üzerinde %99 doğruluk oranı elde etmiştir. Hibrit modelin sınıflandırma başarısının literatürdeki derin öğrenme modellerinin başarısından daha yüksek olduğu görülmüştür. Bu çalışma diyabetik retinopati ve katarakt hastalarının teşhis sürecine katkı sağlayacaktır.thesis.listelement.badge Mesleki lise öğretmenlerinin, öğrencilerinin ve idarecilerinin hizmetiçi eğitim öncesi ile sonrası etkileşimli tahtaya ilişkin görüşlerinin incelenmesi(2017) AYKAT, Şükrü; Aykat, ŞükrüBu çalışmanın amacı; FATİH Projesi uygulanan mesleki liselerdeki öğretmenlerin, ETEKUK eğitimi öncesi ve sonrası etkileşimli tahtayı kullanma düzeylerinde, öz yeterliliklerinde ve görüşlerinde farklılık olup olmadığını belirlemektir. Örneklem 2015-2016 eğitim öğretim yılında Mardin ili Midyat ilçesinde FATİH Projesi çerçevesinde etkileşimli tahta kurulumu yapılmış Telkari Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi’nde görev yapan ETEKUK eğitimine katılan öğretmenler ve okul idarecileri ile okulda eğitim gören öğrencilerden oluşmaktadır. Bu çalışmada karma yöntem modeli kullanılmıştır. Veriler ölçek, anket ve yarı yapılandırılmış görüşme formları ile toplanmıştır. Nicel veriler ortalama ve t-Testi, nitel veriler ise içerik analizi ile çözümlenmiştir. Araştırma sonunda öğretmenlerin ETEKUK eğitimi sonrasında etkileşimli tahta kullanma öz yeterliliklerinde ve etkileşimli tahta kullanma düzeylerinde anlamlı bir değişimin olmadığı görülmüştür. Ayrıca öğretmenlerin ETEKUK eğitiminden önce etkileşimli tahta için materyal geliştiremedikleri ETEKUK eğitiminden sonra ise kısmen materyal hazırlayabildikleri görülmüştür. Bu da ETEKUK eğitim içeriğinin etkileşimli tahta için materyal geliştirmede yeterli olmadığını göstermektedir. Öğrenciler ise; etkileşimli tahta kullanılan dersleri tercih ettiklerini, öğretmenlerin etkileşimli tahtayı kullanmaya devam etmelerini istediklerini belirtmişlerdir. Etkileşimli tahta arızaları dersi olumsuz yönde etkilediğini de belirtmişlerdir. Öğretmenler, öğrenciler ve okul idarecileri derste etkileşimli tahta kullanılmasıyla; öğrenci başarısının arttığını, derse ilgi ve katılımı olumlu yönde etkilediğini belirtmişlerdir.Article Review of the Opinions of Vocational High School Teachers, Students, and Administrators on the Interactive Whiteboard1(Turkish Online Journal of Qualitative Inquiry, 2020) Aykat, Şükrü; Günüç, Selim; Aykat, ŞükrüThe primary aim of this study is to determine whether there was a difference in teachers' levels of interactive whiteboard usage, their self-efficacy, and opinions before and after the Use of Technology in Education Course (UTEC) in vocational high schools where FATIH project was implemented. Research participants constituted of teachers and school administrators, and students attending Telkari Vocational and Technical Anatolian High School in which interactive whiteboard installation was made within the framework of FATIH project in Midyat district of Mardin province and who attended UTEC training in the 2015-2016 academic year. In this study, a mixed research method model was used. Data were collected through scale, survey and semi-structured interview forms. Quantitative data were analyzed by mean and ttest, and qualitative data were analyzed by content analysis. In conclusion of the study, it was observed that there was no significant change in the self-efficacy of teachers using interactive whiteboard and their level of using interactive whiteboard after UTEC training. Furthermore, it was observed that teachers were unable to develop materials for the interactive whiteboard before UTEC training, and after the UTEC training, they were able to prepare materials in part. This fact has revealed that the UTEC training content was not sufficient in material development for the interactive whiteboard. The students, on the other hand, indicated that they preferred the courses used on the interactive whiteboard and asked the teachers to continue using the interactive whiteboard. Participant students indicated that interactive whiteboard failures also adversely affected the lesson. Teachers, students, and school administrators reported that use an interactive whiteboard in the course increased student success and positively affected interest and participation in the course.