Çocuk Bakımı ve Gençlik Hizmetleri Bölümü
Permanent URI for this communityhttps://hdl.handle.net/20.500.12514/129
Browse
Browsing Çocuk Bakımı ve Gençlik Hizmetleri Bölümü by Author "Büyükalan Filiz, Sevil"
Now showing 1 - 2 of 2
- Results Per Page
- Sort Options
Article İlkokul 4. Sınıf Fen Bilimleri Dersinde Argümantasyona Dayalı Öğretimin Öğrencilerin Eleştirel Düşünme Becerilerine Etkisi(2019) Işıker, Yakup; Büyükalan Filiz, SevilBu araştırmada, argümantasyona dayalı öğretimin ilkokul 4. sınıf öğrencilerinin eleştirel düşünme becerilerine etkisinin araştırılması amaçlanmıştır Ön test/son test eşitlenmemiş kontrol gruplu yarı deneysel model olarak tasarlanan araştırmanın çalışma grubunu 2017-2018 eğitim öğretim yılında Mardin İli Savur İlçesine bağlı Pınardere İlkokulu’nda öğrenim gören iki farklı şubeden toplam 40 öğrenci oluşturmaktadır. Araştırmada gruplardan birini kontrol grubu, diğerini ise argümantasyona dayalı derslerin işlendiği deney grubu oluşturmuştur. Öğrencilerin eleştirel düşünme becerilerini ölçmek amacıyla veri toplama aracı olarak; Görücü (2014) tarafından geliştirilen 17 maddeden oluşan Eleştirel Düşünme Ölçeği ön test ve son test olarak uygulanmıştır. Elde edilen veriler SPSS 22.0 istatistik programı kullanılarak analiz edilmiş ve grupların ön ve son test sonuçları arasında anlamlı bir farklılığın olup olmadığını belirlemek için Mann Whitney U testi ile grup içinde testlerin karşılaştırılması için Wilcoxon işaretli sıralar testi kullanılmıştır. Sonuçlar p=0,05 anlamlılık düzeyinde değerlendirilmiştir. Araştırma sonuçları incelendiğinde deney ve kontrol grubundan elde edilen ön test ortalamalarında gruplar arasında eleştirel düşünme becerileri bakımından birbirine denk iken son test sonuçlarına göre deney grubu lehine anlamlı bir farkın oluştuğu sonucuna varılmıştır. Bu sonuçlara göre, argümantasyona dayalı öğretimin ilkokul 4. sınıf seviyesinde öğrencilerin eleştirel düşünme becerilerine anlamlı düzeyde olumlu etki oluşturduğu görülmektedir.Conference Object OKUL ÖNCESİ ÖĞRETMEN VE YÖNETİCİLERİNİN, AKRAN ZORBALIĞINA İLİŞKİN BİLGİ DÜZEYLERİ VE DÜŞÜNCELERİNİN BAZI DEĞİŞKENLER AÇISINDAN İNCELENMESİ(6.Uluslarası Okul Öncesi Eğitimi Kongresi Tam Metin Bildiri Kitabı, 2019) Ergel, Abdülbaki; Büyükalan Filiz, Sevil; Department of Child Care and Youth Services / Çocuk Bakımı ve Gençlik Hizmetleri BölümüAraştırmanın amacı okul öncesi öğretmen ve yöneticilerinin, çocuklarda akran zorbalığı bilgi ve düşüncelerinin bazı değişkenler açısından incelemektir. Erken çocukluk dönemi çocukların sosyalleştikleri ve bu süreçte duygularını paylaşma fırsatı buldukları önemli dönemlerden biridir. Çocuklar bu dönemde özellikle okul öncesi eğitim kurumlarında böyle imkânlar bulurlarsa hem sosyal hem de duygusal açıdan gelişebilirler. Erken yaşlarda akranlar arasında uzun süreli yaşanacak sorunları öğretmen ve yöneticilerin fark edememesi ve gerekli önlemleri almaması mağdurun eğitim hayatı başında okuldan soğumasına; uygulayanın şiddeti öğrenmesine neden olabilmektedir. Dağcıoğlu ve Yurdakul (2016)un çocuklarda akran zorbalığı adlı anketi, Okul Öncesi eğitim kurumlarına uyarlanıp, Uzman görüşleri alınarak 10 öğretmene uygulanmış son şekli verilen 24 soruluk anket yüz yüze görüşme yöntemiyle, 15 ilkokul ve 7 anaokulunda 123 öğretmen ve yönetici katılmıştır. Verilerin analiz edilmesinde SPSS 18.00 istatistik programı kullanılmıştır. Araştırma sonucunda; öğretmen ve yöneticilerinin bilgi düzeylerinin 3,60 katılıyorum boyutunda olduğu, zorbalığın en fazla erkek öğrenciler arsında, sınıfta ve serbest zaman etkinliğinde yaşandığı, en fazla ailenin sorumlu tutulduğu, öğretmen ve yöneticilerin büyük bir kısmının bu konuda ders, seminer almadıkları, yayın ve kitap okumadıkları, öğretmenlerin yarısı ve yöneticilerin 2/3 üne yakını meslek hayatında zorbalığa maruz kaldığını düşündüğü bir çocukla karşılaştıklarını ifade etmişlerdir. Öğretmenler zorbalığın ne olduğunu, zorbalıkla karşılaştıklarında nasıl davranacakları ve kimden yardım isteyeceklerini etkinlikler yoluyla ve sohbet esnasında çocuklara öğretebilir. Okulda öğretmen, aile ve öğrencileri akran zorbalığı konusunda bilgilendirici seminer ve toplantılar düzenlenebilir. Okul Öncesi eğitimde akran zorbalığını ölçecek ölçme araçları geliştirilebilir.