Turizm Rehberliği Bölümü
Permanent URI for this communityhttps://hdl.handle.net/20.500.12514/591
Browse
Browsing Turizm Rehberliği Bölümü by Author "Altürk, Abdulvahap"
Now showing 1 - 2 of 2
- Results Per Page
- Sort Options
Article KÜLTÜR TURİSTLERİNİN SEYAHAT MOTİVASYONLARININ BELİRLENMESİ: MARDİN ÖRNEĞİ(Toleyis Sendikası, 2021) Harman, Serhat; Altürk, Abdulvahap; Altürk, AbdulvahapKültür turizmine duyulan yoğun ilgi her geçen gün artmakta ve kültürel amaçlar küresel olarak seyahatlerin önemli bir kısmını oluşturmaktadır. Dünyanın en büyük endüstrilerinden birisi olan turizm endüstrisinin önemli bir kısmını kapsayan kültür turizmi, destinasyonlar için önemli bir gelir kaynağı haline gelmiştir. Bu bağlamda kültür turizmine katılanların seyahat motivasyonlarını anlamak bu pazarı hedef almak isteyen destinasyonlar için önem arz etmektedir. Mardin, kültür turizmi açısından zengin kaynaklara sahip olmakla beraber Anadolu’nun önemli kültür turizmi destinasyonları arasındadır. Bu araştırmanın amacı Mardin’e gelen kültür turistlerinin seyahat motivasyonlarını tespit etmektir. Araştırmada veri toplama aracı olarak anket tekniği kullanılmış olup 492 kullanılabilir anket toplanmıştır. Elde edilen verilere betimsel istatistikler, t-testi, ANOVA ve faktör analizi uygulanmıştır. Araştırma sonuçlarına göre Mardin’e gelen kültür turistlerinin seyahat motivasyonlarında rahatlama, Mardin kültürü, bağlanma ve faydacılık, sosyalleşme, Mardin kent dokusu, yerel halkı tanıma, sosyal statü ve hoş vakit geçirme olmak üzere 8 boyut tespit edilmiştir. Katılımcıların demografik değişkenleri, gezi davranışları ile tespit edilen motivasyon boyutları arasında anlamlı farlılıklar tespit edilmiştir. Mardin’i ziyaret eden kültür turistlerinin başlıca motivasyonları fiziksel ve zihinsel olarak rahatlamakla beraber, Mardin kültürünü deneyimlemek olarak belirlenmiştir.Other MARDİN‘E GELEN KÜLTÜR TURİSTİ PAZARININ PROFİLİ VE SEYAHAT ALIŞKANLIKLARI ÜZERİNE BİR ARAŞTIRMA(2019) Altürk, Abdulvahap; Harman, Serhat; Arık, Yüksel, TuğbaGünümüzde kültür turizmi en hızlı büyüyen turizm türlerindendir. Bir destinasyonda kültür turizminin geliştirilmesi için seyahate katılan turistlerin profillerinin ve seyahat alışkanlıklarının belirlenmesi önem arz etmektedir. Alanyazın incelenmesinde kültür turizmi açısından önemli bir potansiyele sahip olan Mardin’e gelen turistler üzerine böyle bir çalışmaya rastlanmamıştır. Bu nedenle araştırmanın amacı Mardin’e gelen ziyaretçilerin profilinin ve seyahat alışkanlıklarının belirlenmesidir. Araştırmada veri toplama yöntemi olarak Anket tekniği kullanılmış olup Mardin’i ziyaret eden ziyaretçilere uygulanmış ve 492 kullanılabilir anket formu elde edilmiştir. Elde edilen veriler SPSS programı ile betimsel istatistiklerle incelenmiştir. Elde edilen verilere göre araştırmaya katılan ziyaretçilerin yarısından fazlası kadın ve 34 yaşın altındadır. Katılımcıların yaklaşık %80’i en az ön lisans düzeyinde eğitime sahip olup bilgi arama kaynağı olarak sırasıyla internet, televizyon, film ve belgeselleri tercih etmektedirler. Katılımcıların yaklaşık yarısı seyahatlerini kendileri planlarken diğer yarısı da tur ile seyahat etmektedir. Katılımcıların Mardin’de konaklama ortalamalarının düşük olması kentteki turizm otoritelerinin ilgilenmesi gereken bir problem teşkil etmektedir